Hoi, Als ik zo rond kijk op verschillende evenementen en zie de tractors staan die uitgevoerd zijn voor de trekker trek begint het toch wel een beetje te kriebelen en als je het geluid dan ook nog hoort! En als een paar vrienden ook al meedoen... Ik ben beginner ( Nog nooit trekker trek gereden ) Ik heb al verschillende topics gezien en gelezen. hier kom ik nog niet aan uit. Hier gaat het dan al meer naar de 11 ton met de 1455xl oid. Ik heb een paar vragen hierover: - Wat voor tractor zijn standaard al goed gebouwd voor de trekkertrek. (het liefst houdt ik hem zo standaard mogelijk, ook ivm slijtage enz.) Ik weet dat er altijd wel iets kapot kan gaan. Maar welke tractors gaat bijvoorbeeld niet veel aan kapot als ze standaard zijn? - Ik zat zelf te denken aan de 2,5, 3,5 , 4,5 Ton standaard? Of iemand een beter iedee / Advies ? - Waar moet ik zowel rekening mee houden als ik op zoek ga naar een trekker? - Stel dat er iets kapot gaat wat zijn dan de types die je vooral niet of wel moet pakken? - De standaard klasse betekent toch dat en niks aan verbouwd mag worden? Budget ligt er een beetje aan wat het is.Ik wil er geen ( Niet ) 7 a 8000 aan uitgeven... Ik hoop dat jullie mee zouden kunnen denken! Ik hoor het graag!
Ik was wel eens benieuwd of er iemand is die ervaring heeft met het drijfmest in de rij bij maisteelt. Strengere bemestingsnormen dwingen ons tot een lagere gift en nu is de uitdaging om de gewas opbrengst en -kwaliteit op peil te houden. Laat de discussie maar beginnen!
Hallo allemaal, Hierbij een paar fotos van de rotor van mm rapide 130 wagen. Graag de mening van een paar deskundigen over de staat van mn rotor (hoe ver is ie versleten?) . Danku
[quote]LITH/OSS - De politie heeft zaterdagmiddag een boer een boete gegeven omdat hij met een te groot landbouwvoertuig reed. De 58-jarige boer reed het voertuig in Lith.[/quote]
Goeiemorgen, gisteren deed mijn Deutz 5506 het nog, deze morgen wil ik starten en gaat niet. Motor draait vlot rond, ctl diesel OK , er gaan diesel tot aan de pomp maar aan de leidingen naar de verstuivers komt niets uit. Waar moet ik het probleem zoeken? Vr groeten David
Iedere New Holland T5 heeft te lichte hefarmen voor een 320 maaier met kneuzer.
Ik heb een vierkante balenklem met euro snelwissel oren voor aan de voorlader, nu heb ik een hefmast waar ik de klem eventueel ook aan wil kunnen hangen. Heeft iemand hier ideeën over om de palletvorken makkelijk te kunnen wisselen voor de klem ? Zonder dat je een halve meter verder naar achteren komt en het gewicht te ver van de trekker af komt.
Hallo ik heb een vraagje is er iemand hier die weet hoe je de brandstofpomp kunt opvoeren van een same minitauro 60? gr nick
Goede avond, Een tijdje geleden heb ik Same Saturno 80 synchro aangeschaft en ben ik begonnen aan de problemen aan te pakken.(restauratie) Bij het nakijken van de versnellingsbak olie en hefinrichting merkte ik dat deze allebei onder het minimum niveau waren. Zijn deze 2 met elkaar ergens verbonden? Hierbij merkte ik dat er een lek is aan de overbrenging van de 4x4 aandrijving. Ook de dichting achter de circlip van de aftakas zweet. Alvorens alle olie te vernieuwen had ik deze problemen graag eerst aangepakt. als ik in de onderdelen catalogus kijk zie ik dat voor het 4wd systeem er enkel een oliekeering zit, maar bij de aftakas merk ik dat er voor de oliekeering nog een "bus " zit. Kan iemand mij zeggen hoe ik beide dichtingen het best vervang?
Hoi, vanavond ben ik gaan kijken bij een pz 185. De verkoper had hem achter de trekker en tot mijn verbazing paste de maaier niet want de wielen liepen tegen de kappen aan. Zou kunnen liggen aan dat de hefarmen van die trekker relatief kort waren, maar dan zou het nog steeds maar een paar centimeter schelen en bovendien moest de maaier dan volgens mij ook nog verder naar rechts terwijl dit niet eens zoon grote trekker was (spoor 1.65 volgensmij). Heeft iemand hier toevallig ervaring mee want vond het een bijzonder verschijnsel dat een veel gefabriceerde maaier niet achter een redelijk standaard trekker past. Alvast bedankt!
koppeling staat helemaal boven in . als de trekker stil staat kan ik hem soepel in elke versnelling krijgen
Hallo iedereen ik ben op zoek naar een trekker die betaalbaar is (max 300 euro) en nog een beetje snel is. hij moet ongeveer 30 plus kilometer per uur lopen alvast bedankt
De laatste tijd raakt onze strooicomputer van vicon zo af en toe de weg kwijt tijdens het strooien. Zijn er ook software updates te krijgen voor deze kasten? Aangezien hij niet is geüpdatet sinds hij gekomen is. Het gaat om een tellus go computer.
Hallo, heeft er iemand een spare parts catalogue van een renault 681.4s? vriendelijke groet Tim
Hoi allemaal, De wabco compressor op mijn 856 maakt een heel akelig geluid boven de 2000 toeren. Nu schrik ik nogal van een nieuwe en vraag mij af in hoeverre deze nog te repareren zijn? Ik heb zelf geen ervaring met compressors dus durf m niet zomaar uit elkaar te halen.
Mijn fordson power major heeft tot 2 weken altijd vlot gestart en nu doet hij het niet meer zonder de kleppen lichter te gebruiken Weet iemand hoe dit komt Heb 2 accu's geprobeerd maar bij geeen enkele lukt het zonder lichter
Hallo, De as naar de eindvertraging van de vooras is ingesleten op de plaats waar de keerringen zitten. Hoe kan ik het best deze as weer repareren, zodat hij niet direct weer begint te lekken? De diameter is rond 38mm. Gaat is dit geval om een selene vooras van een Ford 7000.
Hallo, ik heb even een vraag Ik heb ongezien een John Deere Lanz 500 gekocht nu is het probleem dat de trekker niet wil starten (ook niet bij opslepen). Er komt diesel op de plek, rookt enorm maar wil niet aanslaan. kan dat liggen aan de verstuivers? zo niet wat kan het dan wel zijn. Groet Wichmond
Ben op zoek naar een losse boven trekhaak Ford in een 10 serie. Zoals op de foto
Ik heb de trekker laten lopen maar nou ligt er een plas olie onder van 5x5 cm wie weet wat er aan de hand is bij voorbaat dank
Goedendag allemaal Op t werk ideeën om bij 2 trekkers de achterspatborden te verbreden. Vanaf de trap tot achter aan toe en daar waarschijnlijk nog enkele cm's verlengen. Vanaf daar zullen spatlappen het overnemen. Het gaat hier om deutz ttv5120 en Jd 6140R. Deze staan op breder spoor waardoor ze heel snel alles smerig maken. Zelf bedacht om het uit een kunstof? Plaat te halen maar beetje meet werk kom je al snel aan een plaat van 3 bij 1m per trekker. Zou geen probleem zijn maar van welk type kunstof Zou je dit het beste kunnen maken? Wil ze van voor tot achter uit 1 stuk maken. Materiaal moet dus wel buigzaam zijn. En niet zomaar breken/scheuren. Graag zie ik van jullie wat voorbeelden en welke materialen hebben jullie dan gebruikt? Let op het gaat om verbreders. Spatlappen komt helemaal goed
Woonplaats: Nijeveen Leeftijd: 19jr Laatst online: 1u geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: