Trillende lift, en werkte soms helemaal niet. Heb dan het ventiel laten nakijken en was (tijdelijk) opgelost. (Dealer zei dat er een vuiltje in zat) Na een paar draaiuren was het er opnieuw. Ventiel dan vervangen bij dealer, (nieuw ventielblokje geplaatst) maar na een uur veldwerk was het probleem er opnieuw, ventielblokje door dealer gedemonteerd gekuist en opnieuw geplaatst, probleem was opgelost maar spijtig kwam het probleem opnieuw terug na een paar uur veldwerk. Olie op achterbrug en filter is eveneens vernieuwd alvorens het ventielblok vervangen werd. Iemand ervaring met dit probleem?
Hoi, Als ik zo rond kijk op verschillende evenementen en zie de tractors staan die uitgevoerd zijn voor de trekker trek begint het toch wel een beetje te kriebelen en als je het geluid dan ook nog hoort! En als een paar vrienden ook al meedoen... Ik ben beginner ( Nog nooit trekker trek gereden ) Ik heb al verschillende topics gezien en gelezen. hier kom ik nog niet aan uit. Hier gaat het dan al meer naar de 11 ton met de 1455xl oid. Ik heb een paar vragen hierover: - Wat voor tractor zijn standaard al goed gebouwd voor de trekkertrek. (het liefst houdt ik hem zo standaard mogelijk, ook ivm slijtage enz.) Ik weet dat er altijd wel iets kapot kan gaan. Maar welke tractors gaat bijvoorbeeld niet veel aan kapot als ze standaard zijn? - Ik zat zelf te denken aan de 2,5, 3,5 , 4,5 Ton standaard? Of iemand een beter iedee / Advies ? - Waar moet ik zowel rekening mee houden als ik op zoek ga naar een trekker? - Stel dat er iets kapot gaat wat zijn dan de types die je vooral niet of wel moet pakken? - De standaard klasse betekent toch dat en niks aan verbouwd mag worden? Budget ligt er een beetje aan wat het is.Ik wil er geen ( Niet ) 7 a 8000 aan uitgeven... Ik hoop dat jullie mee zouden kunnen denken! Ik hoor het graag!
Weet toevallig iemand of dat het kwaad kan als je met een MF 6270 de kruipversneling in de hoge groep gebruikt? Als de trekker nu in de Kruipversneling staat gaat hij niet in de hoge groep. als je het hendeltje van de kruip wat opzij trekt zodat hij net de schakelaar niet pakt en dus niet weet dat hij in de kruip staat doet hij dat wel. Nu lijkt het mij wel handig om ook de hoge groep te kunnen gebruiken in de kruip versnelling om een beetje vlot te kunnen draaien op het eind, want de kruip steeds in en uit schakelen werkt ook niet erg soepel. Maar ik vraag mij af of het kwaad kan als ik zorg dat de schakelaar van het hendeltje van de kruip niet werkt en dus gewoon hoog-laag wil schakelen in de kruip.
Hallo, Sinds vandaag heb ik een probleem met mijn mf135. Deze heft enkel nog bij volgas en zakt onmiddelijk wanneer je de gas loslaat. Er zijn in laatste maanden geen aanpassingen gebeurd aan de tractor.
Ik ben op mijn zoektocht naar een MF 6270 een tractor tegen gekomen waar een schakelaar op zat om het remmen van de vooras uit te schakelen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zou dat op mijn 6270 ook graag doen. Als het niet nodig is vind ik dat remmen met de vooras maar niets. bij onze 3080 hebben we dat na wat problemen met de 4wd ook uitgeschakeld door de 4wd te bedienen met een schakelaar die we er zelf tussen gezet hebben maar daarbij werkt daardoor ook het lampje van de 4wd op het dashboard niet meer. En dat zou ik eigenlijk bij de 6270 graag anders doen zodat dat ook nog gewoon werkt. En dat de 4wd ook nog gewoon met de originele knop aan en uit gaat.
Onlangs heb ik zelf de digitale VDO display vervangen van Fendt 306ls. Km/h teller werkt prima. Aftaktoerental meet hij ook vanaf laag toerental ( 0 tot +- 1000 tr/min). Het motor toerental meet hij pas vanaf +- 1100 tr/min. Iemand een idee hoe dit komt ? Waar zit toerental opnemer van de motor ?
Een kennis van mij heeft een verrijker en deze start koud zonder problemen. Maar als hij een half uur heeft gelopen start hij niet meer laat je hem afkoelen start hij direct. Als je er een 2 de accu bij zet start hij ook wel.
Ik zie wel vaker mesttanks met een demper op de vacuumpomp voorbij komen. Maar kan niet echt iets interessants vinden op internet. Zijn daar standaard dempers voor? Of kan daar bijvoorbeeld ook een oude demper van een auto of vrachtwagen voor gebruikt worden? En heeft dit veel effect? Niet dat het geluid me nu stoort, maar hoe rustiger het draait hoe fijner natuurlijk.
Koppeling moet regelmatig ontlucht worden wat moet ik vervangen
Mijn 3065 heeft soms schakel problemen als de trekker koud is kan ik hem soms niet in de versnelling krijgen na een paar keer trekken aan de pook gaat dit weer weg. Soms schakelt de trekker super mooi en soms helemaal niet hij kraakt dan een beetje etc. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Het is een ab bak Trekker is van de 2e generatie bouwjaar 93 heeft de hi lo op de pook zitten
Goedemiddag, Toen ik gisteren de pijlplug van de achterbrug van mijn 305 losdraaide kwam de olie er uit stromen. De hefcilinder is hoogstwaarschijnlijk dus lek. Kan ik de cilinder inclusief bus er uit halen zonder de cabine te demonteren? Of kan ik beter de complete hefdeksel demonteren en meteen kijken of er nog meer aan de hand is? Bij de 100 serie kun je hier heel makkelijk bij en stelt het niet zo veel voor maar met de 300 serie heb ik geen ervaring met het demonteren van de cilinder. Ik had laatst al wel een keer gezien dat mijn heffing onbeladen rustig omhoog gaat is dit hier een teken van?
Ik ben de eigenaar van een John Deere 4020 tractor. De laatste tijd heb ik problemen met de stuurbekrachtiging. Als ik het stuurwiel draai, hoor ik een hard kloppend geluid. Het stuurwiel is ook moeilijker te draaien geworden
Bij ons gaat elke keer de Oliekeering van de hydromotor van de turbovuller kapot. Deze nu al een aantal keren vervangen, maar na een paar dagen rijden is het weer mis en lekt de olie eruit. De tank is niet loadsensing, maar gewoon ventiel op druk zetten en gaan. De slangen van de hydromotor van de bemester zitten op dezelfde retour als van de turbovuller, maar deze blijft wel heel. Heeft iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn? En hoe te verhelpen?
Weet er iemand ,als je olie ververst van de achterbrug of dan de remmen ook beter werken van een Massey Ferguson 145
Vorige week is het voorste deel van de zijruit van de MF 3080 er uitgevallen (het stukje wat je open en dicht kan doen). Ik heb hier nu een nieuwe ruit voor, maar alleen vraag ik me af welke kit ik hier voor moet hebben. En hoe ik dit het beste kan doen om hem weer netjes te kitten.
Deze winter heb ik in de planning om mijn achtervelgen een nieuwe kleur te geven. Alleen twijfel ik over welke behandeling ik wil laten doen na het stralen: spuiten of poedercoaten. Wat zijn jullie ervaringen, en welke voor en nadelen hebben beide methodes. Arno.
Hallo Ik moet een nieuwe dynamo op mijn John deere 4230 hoe kan ik weten hoeveel ampere mijn dynamo moet hebben
Hallo miss domme vraag😄 Weet iemand wat deze ronde trek knop doet ? Kan het nergens terug vinden. Alvast bedankt
Beste , Ik begin stilaan ook een beetje de hoop de verliezen in mijn motorblok om hem te lassen. Dus heb ik wat zitten rondkijken naar een motorblok. Fendt 105LS maakt gebruik van de motorblok met als type MWM D226 4.2. Als je dan zijn tegenhanger bekijkt dan zie je dat ze gebruik maken van de D226-4( De S versie) De LS heeft een volledig gesynchroniseerd versnellingsbak ( ik vermoed ook een versnellinsbak van een 300 serie,net zoals de motorblok die wordt ook gebruik in een 300 serie) Mijn vraag is nu: is de LS versie van motorblokken compatibel met de de oudere versnellingsbak van bevestiging ? Als bijlage voeg ik de kenplaat toe als bewijs dat ze hier gebruik maken van een 4.2 motorblok van MWM Alvast bedankt
Heeft iemand meer informatie of nummers van een 9 volt snelloopanker die ik nodig heb voor een Lucas startmotor? Er zit nu een 12 Volt in.. Wil na 9 volt zodat die sneller draait... Voor een Ford 5000/7000 trekker.
De kogel op de hefarm van mijn 305 is gisteren afgebroken. Weet iemand wat voor staal dit is en of ik hier zo een nieuwe kogel aan kan lassen? Een nieuwe hefarm kost rond de 1000 euro dus dat is ook niet even voor het makkelijke.
Mijn Giant 452t HD loopt slecht de eerste minuut. Als je hem stationair laat draaien blijft hij wel lopen, maar als je wat toeren maakt slaat hij af. Na 1 of 2 minuten kan je doen wat je wilt, alleen krijg je weer problemen als je langere tijd vol gas draait. Zit er ergens nog een diesel filter in wat de toevoer tegen kan houden? Of kan het bijvoorbeeld zijn dat hij ergens lucht zuigt? Het lijkt er op dat hij de diesel niet snel genoeg aan kan voeren of iets dergelijks. Grof en fijn diesel filter zijn vervangen, elektrisch opvoerpompje is gecontroleerd. Bedankt alvast Boersen
Hallo Thuis hebben we John Deere 7920 waarvan de cabine bij bepaalde toerentallen storend trilt. De trekker rijd fantastisch enkel het trillen word bij lange dagen storend. Ik vroeg me af of er bepaalde oplossingen zijn om het trillen te verminderen. Of heeft er iemand ervaring met het opbouwen van cabine veerring op deze trekkers? Alle info is welkom.
Onze mestmixer van Hofstede past niet goed achter de tractor. De bok staat kaars recht op het frame zodat het inrijden in de put niet past en de aftakas er later opgezet moet worden. Hoe doen anderen dat?
[b]Originele beschrijving[/b] Geachte relatie, Wij willen u via deze weg op de hoogte brengen van een aanpassing in ons bedrijf. Na de nodige afwegingen hebben wij besloten al onze werkzaamheden binnen het agrarisch loonwerk per direct te beëindigen. Sinds 2017 hebben wij ons ingezet om een compleet concept op te zetten met levensduur voor de omgeving en voor ons personeel. De werkzaamheden in deze sector vragen veel van ons personeel en is het moeilijk om jonge instroom te werven. Wij zullen ons in het vervolg gaan richten op werkzaamheden in het infra-, grond- (kilveren) en sloopwerkzaamheden en hopen u met deze werkzaamheden in de toekomst van dienst te kunnen zijn. Wij willen u bedanken voor het vertrouwen van de afgelopen jaren en zijn u in het vervolg graag van dienst met de eerder genoemde werkzaamheden.
Goedenavond, Bij de Deutz D5206 op ons werk, grijpt de koppeling vrij hoog aan maar wel erg direct, het is alles of niks zeg maar, wat kunnen we hier het beste aan doen? Groeten, Robin
Een half miljoen euro. Zo hoog is naar verwachting de schade door het ongeval met een trekker die vorig weekend op een spoorwegovergang bij Staphorst stilviel. De 17-jarige bestuurder kon net op tijd uitstappen en kroop door het oog van de naald. De schade wordt nu verhaald op zijn ouders, maar die zijn niet verzekerd.
Sterk gestegen nieuwprijzen, lange levertijden en een onzekere toekomst zorgen ervoor dat boeren meer in gebruikte tractoren zijn gaan zien. De vraag overstijgt nu zelfs het aanbod. Dit topic zit vol, klik hier voor deel 2: https://www.prikkebord.nl/topic/300329/
Goedenavond! Ik heb naar mijn idee goed gezocht naar een topic dat hier op lijkt, maar niet gevonden. Daarom: Omdat de brandstofprijs het afgelopen decennia structureel hoger is geworden is dit ook in de keuze van aankoop van een trekker steeds belangrijker. Hierom ook de vraag naar jullie ervaringen bij verschillende trekkers uit een vermogens klasse van 200 - 250 pk. Wat is het gemiddelde verbruik over de gehele levensduur? Bij de meeste merken kun je dit inmiddels zien. Wat is het verbruik bij zware belasting, al dan niet constant? Wat is het verbruik bij transport? Graag merk, type, versnellingsbak en alle overige belangrijke informatie erbij vermelden. Alvast bedankt!
Leeftijd: onbekend Laatst online: 11u geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: