Goedemiddag, Toen ik gisteren de pijlplug van de achterbrug van mijn 305 losdraaide kwam de olie er uit stromen. De hefcilinder is hoogstwaarschijnlijk dus lek. Kan ik de cilinder inclusief bus er uit halen zonder de cabine te demonteren? Of kan ik beter de complete hefdeksel demonteren en meteen kijken of er nog meer aan de hand is? Bij de 100 serie kun je hier heel makkelijk bij en stelt het niet zo veel voor maar met de 300 serie heb ik geen ervaring met het demonteren van de cilinder. Ik had laatst al wel een keer gezien dat mijn heffing onbeladen rustig omhoog gaat is dit hier een teken van?
Ik ben de eigenaar van een John Deere 4020 tractor. De laatste tijd heb ik problemen met de stuurbekrachtiging. Als ik het stuurwiel draai, hoor ik een hard kloppend geluid. Het stuurwiel is ook moeilijker te draaien geworden
Bij ons gaat elke keer de Oliekeering van de hydromotor van de turbovuller kapot. Deze nu al een aantal keren vervangen, maar na een paar dagen rijden is het weer mis en lekt de olie eruit. De tank is niet loadsensing, maar gewoon ventiel op druk zetten en gaan. De slangen van de hydromotor van de bemester zitten op dezelfde retour als van de turbovuller, maar deze blijft wel heel. Heeft iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn? En hoe te verhelpen?
Weet er iemand ,als je olie ververst van de achterbrug of dan de remmen ook beter werken van een Massey Ferguson 145
Vorige week is het voorste deel van de zijruit van de MF 3080 er uitgevallen (het stukje wat je open en dicht kan doen). Ik heb hier nu een nieuwe ruit voor, maar alleen vraag ik me af welke kit ik hier voor moet hebben. En hoe ik dit het beste kan doen om hem weer netjes te kitten.
Deze winter heb ik in de planning om mijn achtervelgen een nieuwe kleur te geven. Alleen twijfel ik over welke behandeling ik wil laten doen na het stralen: spuiten of poedercoaten. Wat zijn jullie ervaringen, en welke voor en nadelen hebben beide methodes. Arno.
Hallo Ik moet een nieuwe dynamo op mijn John deere 4230 hoe kan ik weten hoeveel ampere mijn dynamo moet hebben
Hallo miss domme vraag😄 Weet iemand wat deze ronde trek knop doet ? Kan het nergens terug vinden. Alvast bedankt
Beste , Ik begin stilaan ook een beetje de hoop de verliezen in mijn motorblok om hem te lassen. Dus heb ik wat zitten rondkijken naar een motorblok. Fendt 105LS maakt gebruik van de motorblok met als type MWM D226 4.2. Als je dan zijn tegenhanger bekijkt dan zie je dat ze gebruik maken van de D226-4( De S versie) De LS heeft een volledig gesynchroniseerd versnellingsbak ( ik vermoed ook een versnellinsbak van een 300 serie,net zoals de motorblok die wordt ook gebruik in een 300 serie) Mijn vraag is nu: is de LS versie van motorblokken compatibel met de de oudere versnellingsbak van bevestiging ? Als bijlage voeg ik de kenplaat toe als bewijs dat ze hier gebruik maken van een 4.2 motorblok van MWM Alvast bedankt
Heeft iemand meer informatie of nummers van een 9 volt snelloopanker die ik nodig heb voor een Lucas startmotor? Er zit nu een 12 Volt in.. Wil na 9 volt zodat die sneller draait... Voor een Ford 5000/7000 trekker.
De kogel op de hefarm van mijn 305 is gisteren afgebroken. Weet iemand wat voor staal dit is en of ik hier zo een nieuwe kogel aan kan lassen? Een nieuwe hefarm kost rond de 1000 euro dus dat is ook niet even voor het makkelijke.
Hallo ik heb de motor van mijn 3065 gereviseerd motor net gestart voor het eerst loopt super mooi. alleen nu trilt mijn achterbrug heel erg weet iemand wat dit kan zijn? trillingsdemper?
Mijn Giant 452t HD loopt slecht de eerste minuut. Als je hem stationair laat draaien blijft hij wel lopen, maar als je wat toeren maakt slaat hij af. Na 1 of 2 minuten kan je doen wat je wilt, alleen krijg je weer problemen als je langere tijd vol gas draait. Zit er ergens nog een diesel filter in wat de toevoer tegen kan houden? Of kan het bijvoorbeeld zijn dat hij ergens lucht zuigt? Het lijkt er op dat hij de diesel niet snel genoeg aan kan voeren of iets dergelijks. Grof en fijn diesel filter zijn vervangen, elektrisch opvoerpompje is gecontroleerd. Bedankt alvast Boersen
Hallo Thuis hebben we John Deere 7920 waarvan de cabine bij bepaalde toerentallen storend trilt. De trekker rijd fantastisch enkel het trillen word bij lange dagen storend. Ik vroeg me af of er bepaalde oplossingen zijn om het trillen te verminderen. Of heeft er iemand ervaring met het opbouwen van cabine veerring op deze trekkers? Alle info is welkom.
Hallo ik heb een mf 3065 nu zit er sinds kort drap aap de peilstok van de motorolie, alleen mijn koelvloeistof zakt niet en is ook mooi helder zou het dieselolie kunnen zijn? omdat de verstuivers slecht zijn bijvoorbeeld?
Onze mestmixer van Hofstede past niet goed achter de tractor. De bok staat kaars recht op het frame zodat het inrijden in de put niet past en de aftakas er later opgezet moet worden. Hoe doen anderen dat?
[b]Originele beschrijving[/b] Geachte relatie, Wij willen u via deze weg op de hoogte brengen van een aanpassing in ons bedrijf. Na de nodige afwegingen hebben wij besloten al onze werkzaamheden binnen het agrarisch loonwerk per direct te beëindigen. Sinds 2017 hebben wij ons ingezet om een compleet concept op te zetten met levensduur voor de omgeving en voor ons personeel. De werkzaamheden in deze sector vragen veel van ons personeel en is het moeilijk om jonge instroom te werven. Wij zullen ons in het vervolg gaan richten op werkzaamheden in het infra-, grond- (kilveren) en sloopwerkzaamheden en hopen u met deze werkzaamheden in de toekomst van dienst te kunnen zijn. Wij willen u bedanken voor het vertrouwen van de afgelopen jaren en zijn u in het vervolg graag van dienst met de eerder genoemde werkzaamheden.
Goedenavond, Bij de Deutz D5206 op ons werk, grijpt de koppeling vrij hoog aan maar wel erg direct, het is alles of niks zeg maar, wat kunnen we hier het beste aan doen? Groeten, Robin
Een half miljoen euro. Zo hoog is naar verwachting de schade door het ongeval met een trekker die vorig weekend op een spoorwegovergang bij Staphorst stilviel. De 17-jarige bestuurder kon net op tijd uitstappen en kroop door het oog van de naald. De schade wordt nu verhaald op zijn ouders, maar die zijn niet verzekerd.
Sterk gestegen nieuwprijzen, lange levertijden en een onzekere toekomst zorgen ervoor dat boeren meer in gebruikte tractoren zijn gaan zien. De vraag overstijgt nu zelfs het aanbod. Dit topic zit vol, klik hier voor deel 2: https://www.prikkebord.nl/topic/300329/
Goedenavond! Ik heb naar mijn idee goed gezocht naar een topic dat hier op lijkt, maar niet gevonden. Daarom: Omdat de brandstofprijs het afgelopen decennia structureel hoger is geworden is dit ook in de keuze van aankoop van een trekker steeds belangrijker. Hierom ook de vraag naar jullie ervaringen bij verschillende trekkers uit een vermogens klasse van 200 - 250 pk. Wat is het gemiddelde verbruik over de gehele levensduur? Bij de meeste merken kun je dit inmiddels zien. Wat is het verbruik bij zware belasting, al dan niet constant? Wat is het verbruik bij transport? Graag merk, type, versnellingsbak en alle overige belangrijke informatie erbij vermelden. Alvast bedankt!
Leeftijd: onbekend Laatst online: 13u geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: