Dag beste Ik heb zo pas een mf 65 gekocht deze heeft een probleem dat hij niet schakelt heb een vermoeden dat er iets is afgebroken omdat de pokken wel nog los zitten zijn dit moeilijke versnellingsbakken om te maken en zijn er typiste problemen bij de versnellingsbak ook zou ik graag hier een voetgas op plaatsen waar zou ik deze kunnen kopen Alvast bedankt
ben opzoek naar aansluiting raw schakelaar origineel
Ik ben bezig met het opknappen van een franse mf 1080. Weet iemand waar ik het chassisnummer kan vinden? En weet iemand het bouwjaar aan de hand van het typeplaatje?
Beste Tfers Mag aan een MF3060, 2WD van 1990 sleutelen. Aftakas valt af en toe uit. Op het dashboard gaat het lampje van te lage druk branden. Is nu de hydropomp versleten voor de lage druk? De hef en de frontlader werken perfect. Zitten deze twee ook aangesloten op dezelfde pomp? Hoe kan het dan dat de PTO dan wegvalt? Er werd ons verteld dat de lage druk, 17 bar moet zijn en dat deze instelbaar zou zijn via een blok onder de motorkap. Enige wat wij vinden zijn de aansluitingen van de stuurbekrachtiging. We kunnen de lagedruksensor bij het oliefilter, voorlopig niet demonteren. Is dit de juiste plaats om de lagedruk te meten of kan dit ook op een andere plek. Is de uitspraak dat de lagedruk in te stellen was juist? Alle info is welkom.
Ik heb sinds de zomer een iseki TX 1500 aangekocht. Sinds deze week heb ik een klepelmaaier voor erachter dus de iseki heeft die hele periode stil gestaan. In de zomer startte deze nog goed (warm weer) maar nu dat het kouder is start hij heel slecht. Het lampje op het dashboard om voor te gloeien brand niet, lampje kan ook stuk zijn natuurlijk. Er komen donker grijs/zwarte plukken rook uit de uitlaat, en na lang aanhouden slaat de motor aan, ook na bijna een minuut voor gloeien. Ik heb geen idee wat het kan zijn, dus hulp is welkom ! Ik heb ook eens in het reservoir van de hydroliek olie gekeken, hoe zie ik als er genoeg olie in zit? En is het normaal dat het reservoir aan de binnenkant roest heeft ? Zie foto...
Ik heb af en toe problemen met het toerental dat blijft hangen op 1400 (dat doet die ook vanzelf als hij gewoon staat te draaien)op deze moment gaat hij dus niet harder of zachter en moet hij uitstaan voor enkele minuten voor dat hij terug werkt. Er is al een nieuwe dieselpomp, voorste kabelboom, gaspedaal regelaar, boordcomputer en dashbord geplaatst maar het probleem komt nog terug maar is niet altijd. Tijdens het probleem komen er ook 3 foutcodes op zoals op de foto’s te zien. Bouwjaar 2004
Wie kan mij verder helpen!!!
Olie bijgevuld, maar lekt bij motor/koppeling cilinder
Mijn 3065 heeft soms schakel problemen als de trekker koud is kan ik hem soms niet in de versnelling krijgen na een paar keer trekken aan de pook gaat dit weer weg. Soms schakelt de trekker super mooi en soms helemaal niet hij kraakt dan een beetje etc. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Het is een ab bak Trekker is van de 2e generatie bouwjaar 93 heeft de hi lo op de pook zitten
Hallo Zijn er hier leden die weten waar ik klepsteelafdichtigen kan kopen. Het gaat om een engelse maten afdichting Perkens P3 152 Ik maat klepsteel 7.9 gelijdebus is 12.75 Deze perkens motoren zitten onderandere in fordson dexsta en ferguson Dank voor uw info MVG Willem
Goedenavond, We hebben een MF 6180 die sinds kort van het ene op andere moment last heeft van een slippende koppeling. Op de weg rijdt het als een vloeistofkoppeling, je kan stationair in z'n 4 optrekken en de rem in houden. Hij slaat niet af. Normaal zou ik aan de natte platenkoppeling denken, maar aangezien hij door olie aangestuurd wordt in het 17 bar systeem dacht ik het daar eerst moet zoeken voor ik de trekker splits. Ik meet ruim 17 bar, dus dat lijkt goed. De trekker gaf daarnaast melding verstopt transmissieoliefilter en heb daarom alle filters en alle olie vervangen. Er zat geen noemenswaardig vuil of slijpsel in. Maar sinds vandaag weer dezelfde melding, terwijl de koppeling tussendoor niet goed gewerkt heeft. Schakelen doet de trekker verder goed en de Dynashift werkt correct. Iemand anders nog een idee waar ik het zou kunnen zoeken? Ik wil eerst alle 'betrekkelijk eenvoudige' zaken uitsluiten voor we de trekker splitsen en een nieuw platenpakket in steken. Alvast bedankt! Groeten Frank
boite olie en filter al vervangen, sensoren links en rechts onder al gecontroleerd ,lift heeft in het verleden altijd goed ge werkt,maar als ik hem instel op diepte nr 4 ,dan moet ik naar verloop van tijd de knop naar stand 2 zetten voor de zelfde diepte te hebben en diepte regel matig met draaiknop aanpassen
Goedemiddag, Bij onze 6290 werkte na aanschaf de hydrauliek niet naar behoren. Bij het bedienen van de handels, gebeurde er weinig tot niks. Behalve als ik ging sturen, dan werkte het naar behoren. Vorige week is alles doorgemeten qua druk enzo en bleek een onderdeeltje bij het ventielenblok op de achterbrug kapot te zijn. Een soort klepje die bleef hangen. Die vervangen, en toen werkte met mest strooien alles zoals het hoort (bodemketting, schuif & achterklep). Echter, met ploegen weer niet. Soms tilt die de ploeg in 1x goed op, maar vaak komt die net met de laatste schaar uit de ploegvoor. Tijdens draaien op de kopakker (dus sturen) tilt die hem net hoog genoeg om te wentelen. Bij het wentelen moet ik dan het stuur doordraaien zodat die over het dooie punt kan vallen. Gisteren de cultivator eraan gehad, die tilt die in 1x omhoog zonder dat ik moet bijsturen, maar niet op de max snelheid zoals zou moeten. Bij het heffen van het frontgewicht moet ik wel bijsturen. Het lijkt erop dat wanneer er extra olie gevraagd word, door bijvoorbeeld iets zwaarders zoals een ploeg, te liften dat deze olie niet gegeven wordt. Mij is verteld dat de trekker load sensing heeft. En we vermoeden niet dat het de pomp is aangezien die vaak momenten heeft dat alles wel gewoon goed werkt. De LMB zou vandaag even weer in de boeken duiken, maar dacht misschien is er hier ook iemand die tips etc heeft. Groet, Hylke
Hallo, mijn Massey Ferguson 165 lekt olie langs de achterwielen. De boite-olie peilstok geeft meer aan dan maximum. Blijkt dat de motoroliepeilstok leeg aanduidt. Kan het zijn dat de motorolie naar de boite-olie overloopt of overgepompt wordt? Iemand ervaring mee? Alvast bedankt.
Hallo op mijn mf 3065 zit een soort datatronic computer niet de echte. volgens mij is het een LH agro computer. nou vroeg ik mij af is het mogelijk om deze weer werkend te krijgen dus dat ik kan zien hoe snel ik rij? weet iemand waar de sensoren zitten? er zit momenteel wel een klein beetje leven in want het cijfer op het scherm veranderd wel af en toe onder het rijden.
Onze mf 3050 heeft weer eens problemen met de electronica. De electronische hef werkt niet, net als de toerenteller. Vorige week werkte het ineens weer nadat ie een tijdje had gelopen. De stekkers van de computer zijn allemaal schoongemaakt en opnieuw aangesloten. Wie weet nog mogelijkheden om de boel weer aan de praat te krijgen?
Ik ben een miniatuur aan het bouwen van een mf 2725. Ik heb helaas geen. 2725 bij de hand voor duidelijke foto's te maken. Nu wil ik de motor ruimte ook een beetje aan kleden maar kan geen duidelijke foto's vinden van de intercooler die specifiek voor dit type is. Is er iemand die me hier aan kan helpen hier. Het model is trouwens schaal 1: 14.4 en volledig. Radiografisch bestuurbaar. Mvg arjan
Hallo, Ik heb een MF 575 en de aftakas blijft doordraaien. In of het uit het werk zetten maakt niks uit. Iemand een idee wat dit kan veroorzaken ?
Hallo allemaal, ik heb al een tijdje een raar probleem. Wanneer ik aan de MF8240 extra de grote houtchipper hang, en ik ben een tijdje aan het werk ermee, valt af en toe de motor gewoon uit. Hetgeen hieraan vooraf gaat is dat plots het toerental begint te zakken, de uitlaat geeft zwarte rook gevolgd door beetje blauwe rook, om dan uiteindelijk stil te vallen. Eventjes wachten, gewoon terug starten en dan kan het zijn dat je weer paar dagen geen last meer hebt. Het lijkt wel alsof zijn lucht wordt toegeknepen. Ik heb al heel wat dingen geprobeerd. Alle filters en leidingen zijn nieuw en dichten goed af. Opvoerpomp werkt perfect. Injecteurs zijn opnieuw gereviseerd en afgesteld. Kop is volledig gereviseerd. Motor pakt bijna geen olie. Nu kwam ik op volgende, kan het zijn dat de waste openblijft van de turbo, waardoor de motor pk’s verliest en bijgevolg de chipper niet meer aankan, en de chipper dan uiteindelijk de motor op de knieën krijgt? Op laag vermogen heb je nooit last, is enkel als er full power wordt gevraagd. Misschien is er iemand die aan iets denkt dat ik over het hoofd zie. Alvast bedankt
Mijn tractor krijgt een hout hakeslaar niet op gestart via zijn PTO. Hij schakelt in en de motor gaan helemaal door de kniën. Tractor heeft een autotronic 3 deze zou nomaal progressief moeten opstarten door een pulserende stroom. Iemand een idee wat het probleem kan zijn en hoe ik de pulserende werking kan testen. Weten iemand over welke pulserende frequentie het gaat ? Met Vriendelijke Groeten Filip
Is een smalspoortrekker, heel compact. Waar zitten remcilinders en hoe vervang je deze. Bij bijvullen remolie kan ik rempedaal volledig indrukken, kan niet zien of er ergens olie uit loopt. Den intern.
Wat doet een verzamelkoppeling bij een vlamstart. En waar zit ie op een 155 .
Ik zoek een volledige koppeling voor een MF565. Ik heb al over het internet gesurft voor de koppeling moar ik kan hem nergens vinden
Leeftijd: onbekend Laatst online: 14u geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: