We hebben helaas nog geen technische specificaties van de D5006.
Overige machines in deze serie:
Er is een <strong>handvol</strong> leden die ervaring blijken te hebben met de D5006, gezamenlijk zo'n 13.705 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »
Hallo, deze middag hebben we nieuwe filters en lie op deze machine gedaan. Dus ook de brandstoffilter vervangen. We hebben de brandstoffilter vol diesel gegoten, maar aangezien deze omgekeerd op de motor staat, loopt die quasi leeg. Dus wil die niet meteen starten en moet het systeem worden ontlucht. Normaal kunnen we de ontluchtingsbout van de brandstoffilter los draaien en brandstof oppompen, maar op deze staat geen pompje… In deze machine zit een luchtgekoelde deutz type f3l912 motor. De ontluchtingsbout losdraaien en starten tot er brandstof komt? Op TF zijn zeker kenners aanwezig dewelke hierover meer weten.
Beste, wie weet een eenvoudige manier om het stellen van de kleppen van een Deutz F3L912 3clinder luchtgekoelde motor?
Ik heb net een Deutz D5006 gekocht, een opknapper. Echter om hem te kunnen verzekeren moet ik het chassisnummer weten, waar kan ik deze vinden?
Op zoek naar dubbellucht setje voor me deutz. banden maat is 540/65r 28 inch.
nu was mij vraag wat past daar het mooiste bij? liefst maten van een cultuur setje. alvast bedankt!
Ik heb een paar maanden geleden een deutz D 5006 gekocht, maar hij remt zeer slecht. Ben een leek op tractorremgebied.Heb de wielen er al af gehaald, maar mij lijkt er een dichting achter de trommel te zitten en weet totaal niet wat ik kan verwachten als ik de bouten los draai.Iemand enig idee hoe ik de remmen moet demonteren.Weet dat olie en remmen niet samen gaan, maar mij lijkt er toch een dichting te zitten en er is precies een leiding aanwezig, maar die maakt een bochtje aan de spatborden en is dan open(ovoeren warmte? ). De remmen lijken mij ook mechanisch te zijn met stelbouten, maar verder geraak ik er niet wijs uit en heb schrik dat ik iets losdraai dat niet hoeft...iemand raad? denk dat het waterdichte remmen zijn, dus niet gewoon een trommelrem, maar...een volschijfrem ?? een mij onbekend type remmen
Hallo met het hermonteren van de dieseltank kom ik er niet helemaal uit, ik heb twee nieuwe rubbers voor de beugel eronder en voor de rest zit de tank tussen de kappen maar ik krijg het niet helemaal pas. de tank word neem ik aan op een rubber geplaatst, dan de beugel onder de tank en dan weer een rubber? voor iemand die het niet weet is het lastig te begrijpen maar voor degene die dit kent is het wel herkenbaar neem ik aan.
Groeten Robin
Ik heb een condensator onder mijn dashboard weggehaald, paar jaar geleden en toen paar jaar niks mee gedaan met trekker, nu weer aan het in elkaar zetten na restauratie, maar in het electrisch schema staat er niks over een condensator in, is deze er later ingebouwd en waar dient deze voor?
groeten Robin
We zijn bezig met het aansluiten van het omschakelrelais van de koplampen van onze Deutz. Maar nu was mijn vraag, welke kabel moet waar aan?
Ik heb een omschakelrelais van Hella 4rd 001836-01
Ik heb de polen:
15
31b
56
56a
56b
81a
Normaal is de 30 voor constante plus, maar waar moet ik nu mijn constante plus opzetten?
Wie kan mij helpen?
Ik heb al overal gezocht maar het antwoord is nergens te vinden.
Alvast bedankt.
Groeten Robin
Hallo,
Eergisteren reden we met een balen wagen door het dorp, bij het opgang komen vanaf een kruising stopt hij ineens met rijden en komt er ratelend geluid uit het koppelingshuis. Ik heb thuis het luikje onderin los gehaald en wanneer ik de trekker in z'n versnelling ging rollen zag ik dat de priesas ging draaien evengoed kwam er een ratelend geluid uit het koppelingshuis en bleef de motor stil staan. Ik denk zelf dat er iets mis is bij de koppeling.
Is er iemand die dit probleem ook meegemaakt heeft?
Ik hoor het graag,
Gr jacco
Hallo iedereen,
Ik ben op zoek naar een originele hefstang voor een deutz d5006, het gaat vooral om de rechter hefstang met spindel. Hij moet wel gangbaar zijn (of te maken) maar niet vast gelast. Een linker hefstang zoek ik eventueel ook maar die is minder belangrijk.
Alvast bedankt,
Gr jacco
Hallo, ik ben bezig met het opknappen van een D5006. Nu heb ik de toerenteller gerestaureerd en de kabel vervangen. Als ik de tellerkabel plaatst in het blok dan gaat de kabel niet draaien. Nu zit er ook nog een grote moer op de plek waar de kabel in het blok komt. Kan ik deze ook los halen om te kijken waarom de kabel niet gaat draaien. Alvast bedankt voor de reactie.
Wie weet mij te vertellen hoe je een stuur los trekt dat 39 jaar vast (geroest) zit. Ik heb al met een 3-potige poelie trekker er flink spanning op gezet en een harde klap op de schroefspindel gegeven, helaas geen oplossing. Wie weet een oplossing.
Hallo ik heb een deutz d5006 met waar ik zelf denk dat de koppeling niet werkt zoals het hoort als ik hem helemaal in trap moet ik de aftakas in werking zetten dit gaat soms niet mooi en met veel gekras . En als ik de koppeling half in trap om hem in de versnelling tezetten dat gaat goed maar als hem laat op komen dan duurt het lang voor hij gaat rijden en stuitert hij . Er mij gezegt waar ik hem heb gekocht dat het komt door dat op dit type een te zwaare koppeling zit . Wie kan mij hier mee helpen . Is er bij mij in de buurt van ferwert in friesland een oude monteur . Die mij hier mee kan helpen . Mijn tel 0612380984 . Vrg Erwin
Hallo
Ik zit met mijn deutz d5006 met een probleem. Na een middagje rijden wil hij opeens heel slecht in ze hoge en lage giering na veel proberen en drukken wou hij er uiteindelijk in en met veel er in en uit uit schakelen ging hij al steeds soepeler erin maar als ik dan weer een stukje ga rijden wil hij er weer heel slecht in en uit de groep. Ik weet dat de hoge en de lage giering op de zelfde schuifblok zitten. Dus daarom gaan ze allebei slecht erin en eruit. Als ik hem in de versnelling probeer te drukken voelt het alsof het word tegen gehouden door een rubbereblok. Ik heb de versnellingspook deksel eraf maar ik zie niks opmerkelijks. Nu was mijn vraag of iemand anders hier ervaring mee heeft en wat het is en hoe je het kan oplossen
Alvast bedankt
Groet
Hallo
Wat betekenen de gekleurde lampjes in met toeren teller: blauw rood groen en oranje
Gr jacco
Hallo
weet iemand wat de klepspeling is van een deutz d5006 (f3l912) motor en of ik bij koude of warme motor moet stellen.
alvast bedankt
mvg jacco
Hoe hoort de hoogteregeling zich te gedragen op een D5006?
Het is een ander principe als de andere trekkers die we gehad hebben (type stuurventiel waar je enkel heffen-neutraal-zakken hebt).
Het is genummerd van 1 tot ergens in de 20, wat me doet vermoeden dat elk nr met een bepaalde hoogte overeen moet komen? Dat is in ieder geval niet hoe hij zich gedraagd.
Vanaf laagste positie doet hij helemaal niks tot je ergens met de hendel aan bvb 12 zit, en dan moet je de hendel terug zetten naar positie 10-11 als je wil dat hij stopt met heffen.
Is heel lastig om zo een juiste hoogte te verkrijgen, want bij positie 10 zou hij bvb zakken, maar bij 11-12 blijft hij zachtjes stijgen ...
Hoe hoort die zich te gedragen, en welk onderdeel kan de schuldige zijn voor dergelijk raar gedrag?
Hallo
weet iemand met welk boutje de trekker stationair iets meer toeren laat draaien ?
traktor.webgallerier.dk/album/628/…
Ik heb een Deutz 5006 gekocht maar de gietijzeren bak waar de vooras aan vast zit is gescheurd, ik zoek een andere, waar zou ik die kunnen vinden?
Mvg Gert