We hebben helaas nog geen technische specificaties van de D4506.
Overige machines in deze serie:
Er zijn <strong>tientallen</strong> leden die ervaring blijken te hebben met de D4506, gezamenlijk zo'n 116.264 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »
Sinds de laatste keer rijden lekt hij olie tijdens het rijden. Lijkt van de middelste cilinder af te komen.
Kan Dat enkel een afdichting zijn of is dit erger? Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Waar laat je de hydrauliek olie af . Onder de achter brug zit bak olie die is er af maar de peil van de hydrauliek zakt niet
Hoi,
Aan mijn Deutz 4506 zitten nog cat 1 hefkogels. Ik heb nog niet zoveel kennis van trekkers maar ik kom erachter dat ik er maar weinig gereedschap achter de trekker kan hangen.
Ik heb al wat topics hier gelezen maar voor mij blijft het wat onduidelijk wat handig is om te doen.
Mijn vraag is welke mogelijkheden er zijn. Kan ik de oude kogels laten zitten en is er iets in te doen zodat je cat 2 hefkogels hebt? Ik zie ook kogels op het internet met schelpen is dat ook een oplossing? Of is het beter om er een kogelgewricht cat 2 aan te lassen?
Hallo,
Al een geruime tijd lees ik hier met plezier de diverse topics. Mede dankzij de informatie op dit forum heb ik een Deutz D4506 gekocht. Werk heb ik er helaas niet echt meer voor maar verkopen gaat ook niet gebeuren . Nu toch maar eens account aangemaakt.
On topic.
Op de trekker zit zo'n universele zitting (Granit denk ik). Wanneer ik hem maximaal naar achteren schuif op de slede, is er nog te weinig ruimte om goed te zitten, zie foto.
Ik heb nog een originele 06 slede maar die is te dik voor deze stoel om omheen te schuiven.
Is er iemand die dit ook heeft gehad en hier een mooie oplossing voor heeft?
Als er iemand een originele 06 stoel heeft voor een Deutz uit '77, heb ik ook interesse.
Bedankt alvast.
Groet.
Na een rit de trekker te willen parkeren de versnelling in de 2 gezet en de koppeling op laten komen hoor ik een "klonk" of zoiets, ik had gehoor bescherming op. Hierna wil de trekker niet meer in een verselling. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen.
Volgens mij werkt de kruip en snelgang wel normaal. alleen 1,2,3,4, en achteruit niet.
Hoi,
Bij mijn in lengte aanpasbare stuurstang kan ik de kogelgewrichten demonteren, echter vind ik op de webshops enkel het complete gewricht met draadstang of staaf eraan (zoals bij deze webshop: schlepper-teile.de/de/traktorteile/lenkung/index.pmode). Hoe wordt dan het kogelgewricht vervangen waarbij de stang met 3 of meerdere knellen in de buis vastgemaakt is? Ik heb mij een revue-technique aangeschaft maar ik vind deze waardeloos.
Alvast bedankt
Lieven
Hallo, ik heb de bovenmoer verwijderd maar de fusee arm kan ik niet uit de behuizing halen. Er is wel een mm of 4 verticale speling. Volgens de exploded view is er geen andere moer of pin die gelost moet worden. Kan ik de fusee arm van bovenaf er uit tikken met een (zware) hamer?
alvast bedankt.
Lieven
Een kennis heeft zijn deutz D4506 gebracht. Trekker schakelt niet meer omdat het koppelingspedaal naar beneden is gevallen. Ik heb het plaatje onderaan al los gemaakt. Als je het koppelingspedaal beweegt, beweegt de schakelvork niet. Ik kan niet goed zien hoe de schakelvork op de as vastzit. Ik weet van bij een D-05 dat er een halve maan (halfronde inlegspie) zit. Maar ik kan mij moeilijk inbeelden dat hier zo'n spie er zomaar uit kan. Ik denk dat hier een bout of spanstift zit. MAAR nu mijn vraag zou je deze kunne vervangen zonder dat de trekker gesplitst moet worden. Groeten
Beste,
wanneer mijn Deutz 4506s warm is, begint hij spontaan meer lawaai te maken. Persoonlijk denk ik dat het de lager van de koelvin is.
Dat is ook mijn 1e vraag, weet iemand hier of je de gehele koelunit moet vervangen of is alleen de lager vervangen ook mogelijk?
Daarnaast draait de dynamo ook niet meer zo soepel, en brand zo nu en dan het rode lampje op het dashboard. Dit betekent volgens mij dat de dynamo niet oplaad. Het gaat om een
ISKRA AAG 1301 14v 28A heeft iemand een geschikt adres voor een Deutz dynamo of gewoon even googlen en aanschaffen? Via internet varieert de prijs tussen de 100 en 150 euro.
Beste mensen,
Ik heb een Deutz D4506 3 cilinder trekker en deze heeft de laatste tijd moeite met starten. vooral als de motor koud is duurt het heel lang voordat hij aanslaat. (zie video onderaan) Als hij warm is start hij beter maar nog niet zoals hoort. De accu is een half jaar oud en helemaal in orde, ook de massa is goed. zelf den ikk dat het misschien in het voorgloei systeem zit maar ik weet niet zeker of dit erin zit en waar ik het kan vinden om te controleren. Kunnen jullie mij uit de brand helpen en advies geven wat het probleem mogelijk is en hoe ik het het beste kan oplossen?
video: drive.google.com/file/d/…
alvast bedankt voor de hulp.
groetjes,
Jaap Kappert
Hallo,
ik heb sinds kort een Deutz 4506. heb er laats een grondbak voor gehaald alleen valt het mij op dat de armen van de hef nogal snel zakken, als ik hem omhoog doet dat je elke keer dat getik voelt omdat hij wel op hoogde wil blijven maar naar mijn idee snel zakt. is dit normaal?
Beste Deutz gebruikers,
ik ben sinds enkele jaren in bezit van een Deutz 4506 s, kan iemand mij vertellen wat de aanduiding van S betekent? Ik kan hier op internet niets over vinden namelijk.
Weet er iemand een oplossing voor de slechtwerkende remmen van een D 4506.
Enkel als ik water spuit in de regeling aan de binnenkant v de trommel , heb ik 1 uur remmen, Het is een deutz bj 1973
Hallo,
Ik heb een Deutz 4506 deze trekker stuurde moeizaam en had horizontale speling op het stuurwiel. Ik heb het stuurwiel verwijdert en het stuurhuis van de trekker gedemonteerd.
Het bovenste lager in het stuurhuis ligt uit elkaar (stuurzijde). ga ik reviseren of een ander stuurhuis aanschaffen. Hoe het resterende gedeelte van het lager te verwijderen?
Dag Allemaal,
Ik heb recent een 4506 gekocht waarop een Bril cabine gemonteerd is. De tractor is mechanisch perfect in orde(enkel een nieuwe dynamo, batterij en bekabeling vernieuwd) en nu zou ik hem terug mooi in de kleuren willen zetten. De bril cabine is er echter wel slecht aan toe, deuren volledig door geroest onderaan, sloten kapot enz.. Weet iemand of er nog nieuw/tweedehands cabines verkrijgbaar zijn voor een 4506? Zoeken op google levert me weinig resultaat op. Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Hallo allemaal
ik heb een probleem met mijn deutz 4506 want ik ben hem aan het opknappen alleen ik weet niet hoe het stuur eraf moet want als het stuur er niet af kan kan het dashbord er ook niet af dus vandaar mijn vraag weten jullie hoe je het stuur eraf haalt.
Hoi
Ben sinds gister met de deutz 4506 met voorlader aan het werk
Nu had ik zowel gister als vandaag hetzelfde probleem
Na ongeveer tweee uur mest weg rijden met voorbak en grondbak
Schakelt ie goed naar de 1 en 2
Maar verlies ik heuvel op ( woon tegen Duitsland aan, Zeddam ) rustig aan alle vermogen en kom ik niet verder vooruit. Heuvel af of recht is dan geen probleem
Is er iets te warm?
Ben maar ff in de low gear heuvel op gegaan. Ff pauze genomen
Keer de hendel verzet die links van het stuur zit, geen idee waar die voordient overigens!! Kan iemand mij dat uitleggen?
En ben benieuwd of iemand dit probleem herkent?
Koppeling zelf voelt nog goed aan
Zit nog ruimte op over.
En verder rijdt ie perfect. Alleen ma twee uur werken lijkt het zich voor te doen
Aan je hef zit onder de deksel met drie schroeven (voor de zetel) iemand enig idee hoe je de dichtingen kan vervangen of een werkplaats instructie hier omtrend ? krijg de file niet open met werkplaats handleidingen vandaar mijn vraag
Dag allemaal,
ik zou een Deutz 4506 kunnen aanschaffen maar deze zou motorolie 'sputteren', dus hoogstwaarschijnlijk iets met de zuigerkop van een cilinder of ben ik hier fout in? En hoe is dit op te lossen?
bedankt!
We zijn een 4506 aan het opverven
Maar we twijfelen over de kleuren
De eerste 06 hadden een donkergroene motorkap en een grijs frame en rode wielen.
De laatste blauw frame met licht groene motorkap en zilveren wielen
Mijn vraag is :is de lichtgroene motorkap kleur van een 4506 met een mosgroen frame het zelfde als van de latere modellen en de dx modellen?