Hallo Ik weet dat het al een paar keer gevraagd is. Maar heb nog niet helemaal antwoord op de vraag wat nou een origineel dubbelwerkend ventiel is van een 744. Zonder dat er een verhoog plaat of iets dergelijks moet worden gemaakt. Mvg Rene
Beste vrienden van TractorFan, zoals vele weten ben ik een Kramer KL550 aan het restaureren, nu wou ik de motorolie verversen en kwam ik tot mijn verbazing 2 onderdelen tegen die los lagen in de carterpan (Deutz F4L812), het zijn onderdelen met een gat excentrisch erin geboord, allebij exact hetzelfde. Eén ervan is beschadigd. Ik heb een onderdelen boek van deze motor maar daar staan ze niet ingetekend, het enige wat ontbreekt op tekening zijn de balans-assen. Ik kon ze maar net met een magneet door het gat, waar normaal gesproken de aftapplug in zit, eruit krijgen. Ik heb de Kramer voor de waterrem gehad en hij haalde nog keurig 51 van de origineel 52 pk, er kwamen geen gekke geluiden uit de motor en hij trilde niet. Om de carterpan te demonteren moet de vooras er onder uit en die laat ik nog even zitten zo lang dat nog kan. Dus wie een idee heeft mag het zeggen, ik zal hieronder foto's plaatsen van de onderdelen. Elke reactie of tip is welkom, alvast bedankt.
Van mijn 432 is de brandstof pomp gerviseerd. De man die de pomp gereviseerd heeft, heeft mij verteld dat de pomp op het maximale staat wat Bosch opgaf. Deze pomp zat op de hele 4 cilinder D serie en vraag mij nu af of die dan niet op de opbrengst staat van bijvoorbeeld van een 439? En of dit iets uit maakt? Ik moet nu als met starten en na het aanslaan even goed gas geven zodat die blijft lopen
Wil.graag weten wat voor type het is zodat ik de juiste onderdelen er voor kan vinden . Kan op de frees niet wat terug vinden
Wie zijn er allemaal geweest op het grootste maisfeest van Nederland? ;) https://www.youtube.com/watch?v=oY7JdBcqV5k https://www.youtube.com/watch?v=_HpcAtSjzaU
Ik heb het achterwiel verwijdert, aan de binnenkant de m12 bouten verwijderd. en wil nu de as er uit trekken, hij is ong. 15mm opgeschoven en ik zie de helft van het lager zitten, maar krijg nu weerstand. mijn vraag: kan deze as er zo wel uit net als bij een deutz F2L612/54, of moet er in de achterbrug nog iets los worden gemaakt
Hallo, Ik heb een vraag aan de same mannen Mijn hef van de same minitauro maakt een tikkend geluid/ratelend geluid als er iets in hangt en dan omhoog moet. Als ik dan de hef op een bepaalde hoogte heb en zet dan de hydrauliek hendel vast dan is het geluid weg en blijft de hef op de juiste hoogte, er gebeurt niks als je dan met de hef hendel beweegt, niet omhoog of omlaag.Hoe werkt bij zo'n same de hef precies?
Ik heb een pz mh80e gekocht, nu is deze niet uitgevoerd met een beukerplaat. Ik wil graag 1 monteren maar is er iemand met een pz mh 80s die mij op een foto kan laten zien waar de beukerplaat precies gemonteerd zit.
Graag jullie advies. De aftakas keerring van mijn Deutz D2505 lekt enorm, dus dat wordt vervangen. Even de 4 schroefjes van het plaatje los en vervolgens het plaatje verwijderen... dacht ik. Helaas krijg ik de plaat niet los al met redelijk wat kracht geprobeerd. Voordat ik iets van een pully trekker op ga zetten... Heeft iemand ervaring met het vervangen deze keerring? Uit de tekeningen die ik kan vinden kan ik niet duidelijk achterhalen of ik vanuit de binnenzijde eerst iets van een borging moet verwijderen. Voordat ik het deksel (met hefarmen) helemaal ga losmaken en ga checken (is volgens mij een stevige klus) graag jullie advies. Hoor graag als iemand hier ervaring mee heeft, uiteraard bedankt voor jullie reacties!!! Groet
Mijn Deutz 6206 remde niet meer aan een kant en dus heb ik de steekas eruit gehaald en zag ik dat de remschijf gebroken is nu wil ik hem weer inelkaar zetten met de nieuwe remschijf ertussen maar is er een soort bus uitgevallen zoals op de foto’s te zien is, hoekrijg ik deze er weer in??
Bij lage snelheid en stationair toerental geklapper van de tandwielen in de reductiebak aan de achterwielen. is er iemand bekend mee dat die tandwielen (Ver)slijten? of wel eens vervangen moesten worden? de keerringen zijn allemaal nog dicht, heb ook geen olielekkages, zit ook nog olie in de kasten. een beetje het probleem is dat bij heuvelaf rijden je niets hoort, maar zolang het op het plat gaat, of heuvel op, beginnen aan beide kanten de reductiebakken te grommen, en als je op een lage snelheid rijd met motor bijna stationair, beginnen die tandwielen te klapperen. omdat ik toch wel veel tijd op de trekker zit wil ik wel van dat geklapper en gegrom af, ik kan me niet voorstellen dat ie dat ook al deed toen ie nieuw was? wat zou een oplossing kunnen zijn?
Goedendag allemaal. Vandaag tijdens het mestmixen is er een geluid ontstaan bij de aftakas stomp. Deze was ook erg heet. Vandaar dat ik deze wil demonteren. Als ik de olie eraf haal moet ik dan nog meer losmaken behalve de bouten en deksel die de aftakas afdekken? Met vriendelijke groet Thijs van Dongen
Ik gebruikte altijd kopervet, maar tegenwoordig keramisch vet. Bijna elke schroef gaat het op. Jullie?
Hallo, Weet iemand de openingsdruk vam een same minitauro? Ik heb het model met de bosch lijnpomp. Dan kan ik binnenkort even de verstuivers vervangen
Beste leden, Het is al meermaals ter sprake gekomen en ook dit weekend weer. Ook ik heb het er al eens over gehad. Dan heb ik het natuurlijk over de TF barbecue! Zoals het spreekwoord luidt; geen woorden maar daden, dus bij deze zou ik graag een inventarisatie willen doen voor de mensen die hier interesse in hebben. Een exacte datum en locatie is er nog niet, al zijn er wel ideeën. Ook is er nog niet bekend welke leden dit organiseren. Ik wil best een barbecue organiseren en hier tijd in steken, maar weet niet of er nog andere leden zijn die het ook mee willen organiseren? Deze mensen mogen zich dan gerust melden! Qua drukte op de bedrijven zal het waarschijnlijk in de herfst plaats vinden, alhoewel het weer dan wel een risico is. Voor meer ideeën over datum/ plaats/ locatie zie ik het wel in de reacties voor bij komen. Dus wie heeft zin in een lekkere en vooral gezellige barbecue?? Terwisscha
Hallo, Ik ben op zoek naar een zodenbemester van 3m voor mijn 5 kuubse ton. Heeft iemand nog iets staan?
Hallo allemaal Ik ben opzoek naar een zodenbemester voor mijn 5 kuubs ton. Heeft iemand nog iets staan van 3m breed? Mvg Rene
Hallo, Ik heb dus een inter 644, en ik wou de orginele centerkoppeling (295 mm) vervangen voor een voeringskoppeling. Ik was al even aan het zoeken gegaan, en op histroparts stond er een van 295 mm en op techniek webshop stond er een van 280 mm. Zou dat veel verschil maken? Ook heb ik vernomen dat histroparts niet zulke geweldige kwaliteit levert. wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Beste tf'ers, In mijn stal komen strohokken (11m diep). Om deze dagelijks van stro te gaan voorzien ben ik op zoek naar een geschikte stroverdeler. Dit wil ik gaan doen met een case 845 (85 pk). Deze trekker wordt in droge periodes ook ingezet voor beregening dus gemakkelijk en vlot aan/afkoppelen is een vereiste. Is een gedragen of juist een getrokken variant geschikter? Voor het beregenen hangt er een uittrekbok aan de trekker. Er zullen grote vierkante pakken gebruikt worden om te verstrooien. Wat zijn jullie ervaringen met bepaalde type stroverdelers? Welke merken raden jullie aan/af? Alvast bedankt.
Ik zit aan een trioliet of stautmann voer doseer bak te denken Opzie 1 . https://www.trioliet.nl/producten/voerdoseerwagens/zelfladende-doseerbak-silobuster Opsi 2. https://www.trioliet.nl/producten/voerdoseerwagens/zelfladende-doseerbak-masterbuster Opsi zo iets maar dan van strautmann Kon het model niet vinden want de website was niet in het Nederlands Kun je hier ook balen mee voeren En als je er strooiwerk aan. Maakt zie dit filmpje https://youtu.be/RryI5-8ZCvY
De 4.30 lekt iets olie aan de uitgaande as van de brandstofpomp. Daar waar de gashandel aanzit. Zal dat gewoon een keering zijn die je van de buiten kant kunt vervangen? En kan je de handel zo van het asje afhalen?
Hallo allemaal, Ik heb even een vraagje. Is er een site of forum waar mensen kunnen vragen naar monteurs of juist mensen hun diensten aan kunnen bieden als monteur. En dan bedoel ik eigenlijk als freelancer of zzper. En dan in de landbouwtechniek. Stel er is bij een bedrijf door omstandigheden de vraag naar een monteur voor een project of voor een bepaalde tijd. Alles wat ik nu eigenlijk vind is eerder als vacatures voor vast werk. Was ik even benieuwd naar.
Hallo allemaal, Ik heb even een vraagje. Welk merk of type van opraapwagen heeft toch wel een aantal messen om te snijden maar is toch voor een 50 pk tractor geschikt. Veel van de oudere opraapwagens kunne makkelijk aan een 50 pk tractor, maar ze hebben geen messen. Of maar een paar Wie weet er iets Mvg
Woonplaats: Ospel Leeftijd: 29jr Laatst online: 8u geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: