Same Corsaro 70

Laatste 1 reacties (26 totaal)

Ford TW 25

Laatste 1 reacties (38 totaal)

John Deere 2030

Laatste 1 reacties (15 totaal)

Deutz D4506

Deutz D4506

Deutz-Fahr DX 4.30

Fiat 110-90

Laatste 1 reacties (5 totaal)

Lamborghini R 503

Fox 6650

Fiat 110-90

Laatste 1 reacties (6 totaal)

Fiat 350

International 844 S - Achterste krukaskeerring blijft lekken

Goedemorgen liefhebbers, Ik ben enkele maanden geleden begonnen aan het vervangen van de koppeling, en het oplossen van een kleine lekkage vanaf de krukaskeerring. Die was keihard geworden en was ingesleten in het keervlak. Dus een speedi-sleeve gemonteerd, nieuwe (originele) keerring erop en de boel weer dicht. 1,5 uur later erger lekken dan ooit. Vervolgens tot 3 keer toe de boel los gehad en vervangen, omdat de keerringen steeds verbrandde en bleven lekken. Vervolgens besloten de motor te reviseren, omdat er nogal wat radiale speling op de krukas zat. De motor is volledig uit elkaar geweest, en de krukas is opgefrist door een bedrijf welke regelmatig zelf ook motoren reviseert. Keervlak netjes opgespoten en terug gedraaid naar de originele maat. Verder is alles er nieuw in gegaan, behalve de drijfstangen en de krukas. De motor loopt inmiddels als een tiet, zo mooi. Maar het probleem is nog steeds niet opgelost. Intussen is de trekker al weer een keer gesplitst geweest, en een Corteco keerring vervangen door weer een originele keerring, maar ook nu ligt er weer olie onder de trekker. De keerring was nu overigens niet verbrand. Een aantal dingen uitsluiten: Voor zover ik kon zien: - de vriesdop van de nokkenas is het niet - de rubberen driehoekjes op de carterpan zijn dicht - de orbitrol is droog - de price-assen droog - zeefje van de carterontluchting er even uitgehad. Leek even opgelost te zijn, maar even later kwam er opnieuw olie uit het koppelingshuis - kleppendeksel lijkt ook dicht te zijn - Aluminium huisje heeft wel een scheurtje, maar dat zit aan de buitenkant. Ook komt de olie niet in de buurt van dit scheurtje vandaan. Meer info: - Olie 10w40 - hoofdlagertappen waren een honderdste onder de maat, maar volgens motorspecialisten en het revisiebedrijf was dit geen ramp. - voorste krukaskeerring ook vervangen, die blijft netjes dicht - laatste keer de keerring door een monteur laten plaatsen met een speciaal origineel montagegereedschap. - de olie die eronder uitkomt is zwart (In het blok blanke olie) Intussen ben ik de boel rustig gezegd een beetje zat aan het worden. Ook mechanisatiebedrijven tasten in het duister. Nu kreeg ik de tip om de trekker opnieuw te delen en de motor los te starten, om te kijken of het daadwerkelijk uit de keerring komt. Alles lijkt daar wel op, dus ik ga er deze week maar weer aan beginnen. Zoals ik zei is de achterkant droog, Mijn vraag, voor ik hem opnieuw door de helft haal: Heeft iemand een grandioos idee? Wat doe ik verkeerd? Wat kan het nog meer zijn? Of iemand tips om te checken wat het is? Met vriendelijke groet, Jacco

Fendt 308

Deutz D25S

Laatste 1 reacties (6 totaal)

Deutz D25

Laatste 1 reacties (8 totaal)

Steyr 8110

Laatste 1 reacties (8 totaal)

International 744

International 744

Fiat 300

Laatste 1 reacties (8 totaal)

Mecalac 11 CXi

Laatste 1 reacties (10 totaal)

Fiat 110-90

Laatste 1 reacties (5 totaal)

Case International 585 XL

Laatste 1 reacties (3 totaal)

Fiat 80-90

Laatste 1 reacties (9 totaal)

Lamborghini R 503

Fiat 350

Steyr 8090

Fiat 450

Kemper maisbek

Laatste 1 reacties (11 totaal)

Lamborghini R 503

Fiat 350

Laatste 2 reacties (9 totaal)

Fendt 930

Laatste 1 reacties (22 totaal)

John Deere 5830

Laatste 1 reacties (11 totaal)

Lamborghini R 603

Lamborghini R 603

Onbekend Van alles

Onbekend Onbekend

Welten


Foto’s
195
Video’s
0
Topics
0
Reacties
720
Stemmen
1.185
Volgers
11

Over mij

Woonplaats: Ospel
Leeftijd: 27jr
Laatst online: 2u geleden

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering