Ford 3000 - Voorlader werkt niet, er komt geen olie toe

Beste, Ik ben een Ford 3000 in orde aan het zetten voor een kennis waarvan geen enkele hydraulische functie werkte (trekker stond reeds 4 jaar buiten) De trekker is uitgerust met een oliepomp linksvooraan, aangedreven door de startkrans van de motor. Ik heb de filter vernieuwd en olie op peil gebracht en de hef werkt nu terug. De frontlader daar in tegen krijg ik nog geen beweging in. De drukleiding van de frontlader is aangesloten onder de stoel op het hefdeksel. Daar zit een stuurschuif die je volgens mij in 3 standen kan bedienen. Als de schuif helemaal ingeschoven is kan ik de hef bedienen, op de 2 andere standen kan ik de hef niet bedienen maar komt er geen olie uit de drukleiding die naar de frontlader gaat. Deze drukleiding heb ik al eens gedemonteerd van het hefdeksel maar zonder resultaat als ik de stuurschuif op verschillende standen. Heb ik iets over het hoofd gezien waardoor ik hier geen olie/druk heb op deze leiding? De hefinrichting werkt goed ook met gewicht gemonteerd in de hef. Ikzelf werk dagelijks aan Fiat tractoren en dit is de eerste kennismaking met een Ford, dus de werking van deze trekker is mij onbekend. Is er ergens een hendel of knop die in een andere stand moet staan? Of is er ergens een gekend probleem die ik moet nakijken? Alvast bedankt voor de reacties.

Valtra BT210

Merrie dood nadat ze schrok van een tractor: geen schadevergoeding

De gemeente Bergeijk en een bedrijf in Mill dat de eikenprocessierups bestrijdt, zijn niet aansprakelijk voor paardenleed bij een echtpaar in Bergeijk. Volgens het stel overleed hun drachtige merrie en raakte een ander paard gewond, omdat ze in mei 2022 waren geschrokken van de tractor waarmee de eikenprocessierups werd bestreden. De rechtbank in Den Bosch kan zich hier totaal niet in vinden en bepaalde dat de eigenaren van de dieren geen recht hebben op een schadevergoeding. Ze hadden ruim 25.000 euro geëist. Het echtpaar woont in het buitengebied van Bergeijk en had in de nacht van 12 op 13 mei 2022 hun paarden in een weiland bij hun huis staan. Een gespecialiseerd bedrijf was juist die nacht in de buurt bezig met het bespuiten van bomen om de verspreiding van de eikenprocessierups tegen te gaan.Volgens het echtpaar raakten de paarden hierdoor in paniek. Ze zouden door de afrastering zijn gebroken en raakten hierbij gewond. Eén van de twee, een drachtige merrie, is hieraan overleden. De eigenaars zijn van mening dat dit voorkomen had kunnen worden als ze waren ingeseind over de bestrijding en wanneer de chauffeur van de tractor had gekeken of er paarden buiten stonden.Volgens de rechtbank hadden de paardenliefhebbers allang kunnen weten dat de rups er zou worden bestreden. Bovendien is niet duidelijk wat er die nacht precies met de paarden is gebeurd en wat de exacte doodsoorzaak was van één van die dieren. Kortom, zo concludeert de rechtbank, de gemeente, die, de bestrijding wel degelijk had aangekondigd, en het bedrijf, dat al twintig jaar op deze manier werkt, valt niets te verwijten.

Fendt 924

Laatste 1 reacties (2 totaal)

John Deere 3130 - Probleem met hydrauliek keerring prio ventiel.

Beste tf`ers, Ik probeer een lang verhaal een beetje kort en bondig uit te leggen, en hopelijk heeft iemand hier ervaring mee. Sinds een tijdje ben ik mijn opgeknapte 3130 weer terug in elkaar aan het steken, en hierbij ook het Prioriteitsventiel/voorrangsventiel rechts onder de de trekker. Dit ventiel zorgt er dus voor dat je altijd kunt remmen en sturen ook al vraagt je machine alle olie. Het ventiel wordt gevoed door de pomp vooraan aan de krukas, Ik heb hierbij de druk gemeten en die was 170 bar. Nu heb ik al enkele keren gehad dat gewoon bij stationair draaien de o-ring waarmee dit ventiel tegen de achterbrug zit geschroefd eruit springt, en de olie dus alle kanten op spuit. Na 2 keer deze o-ring te hebben vervangen was ik het beu, en ben ik verder gaan zoeken. Maar tot mijn spijt kan ik geen gekke dingen vinden. Is het mogelijk dat de stift die erin zit een klein beetje speling krijgt en vast gaat zitten? normaal zou hij dan door de overdruk moeten gaan lijkt me? zou de overdruk van de pomp zijn werk niet goed doen? Heeft iemand een idee of ervaring hiermee? ik wordt er ondertussen moe van en kan geen reden vinden waarom deze o-ring er steeds uitspringt. bedankt!

Tip: ABS plastic repareren

Een probleem wat waarschijnlijk vele hier kennen: een plastic onderdeel in 2 stukken geknapt en een nieuwe kost meer als het gewicht in goud. Verlijmen met gangbare lijm valt vaak tegen en dan komen we al snel bij de rol electra tape die na een paar dagen/weken al weer begint te plakken. allemaan niks waar. Daarom wil ik deze truck met jullie delen voor het repareren van ABS plastic met minimaal verlies van sterkte. ABS is een van de meest gebruikte platic soorten, het is sterk, goedkoop en heeft weinig last van aantasting door UV of chemicalien. Een prima stukje plastic dus, alleen die laatste eigenschap maakt verlijmen lastig. Maar er zijn een paar chemicalien waar het totaal niet tegen kan, en daar gaan we gebruik van maken. Aceton en MEK (methylethylketon) werken als weekmaker voor ABS waarin het ABS compleet kan versmelten. Van deze 2 heeft MEK de voorkeur voor wat we gaan doen. Ze zijn beide extreem vluchtig, maar MEK is iets minder vluchtig als Aceton waardoor het makkelijker in gebruikt is voor de eerste stappen. Een goede schilder heeft het of kan het bestellen. Heel kort samengevat gaan we de delen weer aan elkaar smelten met MEK of Aceton, vervolgens maaken we een slurry met donor ABS materiaal en gaan we het hiermee versterken. Als de Aceton of MEK weer verdampt uit de slurry krijg je weer masief ABS Dat was de introductie, nu het stappenplan: 1. Controleer wat voor plastic je hebt. Vaak staat het soort plastic ingegoten in het onderdeel, zie foto's. Hier moet ABS in voorkomen. Kan je het niet vinden of staat er meer als alleen ABS bijv ABS-PC neem dan een wattenstaafje met Aceton of MEK en wrijf over het onderdeel, als het wattenstaafje de kleur van het platic overneemt en het plastic zacht wordt zit er in elk geval genoeg ABS in om te werken. 2. verzamel materialen, we zijn niet veel nodig: 2.1 Fles MEK of Aceton, voorkeur voor MEK 2.2 glazen pot met deksel 2.3 kwastje en roerstaaf 2.4 donor ABS materiaal. Zoek iets uit in de Rommella en controleer of het ABS is, hier is het wel van belang dat we puur ABS hebben, een blend aan elkaar smelten gaat prima, maar het compleet laten smelten tot de slurry die we nodig zijn kan tegen vallen. Als je iemand met een 3D printer kent is er een goede kans dat die een rol ABS heeft liggen. 2.5 dremel met een freesje of een ronde vijl, of iets ander om een groef in het onderdeel te maken. 3. zorg dat je onderdeel goed schoon is, neem je weekmaker en een kast en smeer de naad waar het onderdeel weer aan elkaar moet komen in, doe dit 2~4 keer en druk de delen tegen elkaar en houd ze zo een minuut of 2 vast. Daarna kan je het voorzichtig weg leggen, zorg dat het goed ondersteund wordt zodat de losse delen niet kunnen verschuiven. Laat minstens 12 uur liggen 4. neem je glazen pot en donor ABS een knip/breek het ABS in kleine stukjes totdat er een bodem in zit. Zorg dat de stukjes max 5x5 zijn zodat het snel smelt. Giet je weekmaker er in dat de stukjes net bedekt zijn en roer even. Doe de deksel op de pot en mix elke paar uur even, smelten zal ergens tussen de 12 en 24 uur duren. Hier moet je een mooie slurry van krijgen. 5. als je onderdeel minstens 12 uur heeft gelegen en je slurry klaar is kan je beginnen met een groef maken op de plek van de naden die je verlijmt hebt. Doe niet de hele naad in 1 keer, ga uit van maximaal de helft. Zorg dat de groef goed diep is, minimaal de helft van de materiaal dikte. 6. Neem je kast en de slurry en leg een eerste laag slurry door de groef. Probeer niet om de groef in 1 keer te vullen, een dunne laag hard veel sneller uit waardoor je eerder weer sterkte krijgt en het onderdeel minder kans heeft om te vervormen. Laat de laag rustig uitharden, reken op 6~12 uur, als de laag hard aanvoelt kan je er een nieuwe laag op smeren. Als er 2 lagen in zitten kan je het volgende deel van de naalt uitfrezen en hetzelfde herhalen. Tegelijkertijd kan je aan de andere kant van onderdeel ook een paar lagen over de naad smeren als extra versterking. 7. Als alle naden ingevult zijn is het een kwestie van laten uitharden, wordt het onderdeel rechstreeks weer gebruikt is 24 uur waarschijnlijk genoeg, afhankelijk van je laag dikte's. Als het gelakt moet worden moet heet veel langer blijven liggen, houd dan mistens een week aan.

dirkao


Foto’s
11
Video’s
0
Topics
9
Reacties
547
Stemmen
30
Volgers
6

Over mij

Woonplaats: carambei
Leeftijd: 60jr
Laatst online: 13u geleden

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering