We hebben helaas nog geen technische specificaties van de 3055.
Er is een <strong>tiental</strong> leden die ervaring blijken te hebben met de 3055, gezamenlijk zo'n 45.303 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »
Ik heb momenteel 2 achterbanden met velgen 12.4 R36 op mijn Ford 3055 liggen, ik zoek wat bredere velgen en banden (eventueel iets hoger ook) iemand iets liggen? mag wel weer niet te breed worden. ik kom uit Brabant.
De kabelboom is totaal verprutst, en wil deze weer aanpassen ,zoals die origineel was.
Beste TF ers,
Bij het reviseren van de hef bleek dat de bovenste hefarmen verkeerd op de hafas waren aangebracht. De hefarmen hebben een uitsparing aan de "arm"kant waar de gevulde groef van de hefas in moet. Maar deze gevulde groef staat bij mijn 3055 zodanig dat de hefarmen dan iets naar voren wijzen, ongeveer 45 graden te ver.
Om toch een goede hefwerking te krijgen waren de hefarmen maar op de juiste positie geforceerd dus ong 45 graden terug.
Is het nu mogelijk om de hefas zonder demontage van hefdeksel en cilinder er uit te halen/tikken of moet alles er af en uit? De hefarmen zijn (met de nodige moeite) verwijderd.
De ford 3055 starte , al een tijdje moeizaam, en liep stationair,af en toe,onregelmatig.ik vermoed zelf dat de verstuivers de oorzaak zijn.
wie heeft er ervaring ,met aftermarked , zoals van histoparts ed, of zijn er andere leveranciers die betere kwaliteit leveren ?
wie kan mij ,adviseren ??
Ik heb laatst een ford 3055 gekocht die drie jaar stil stond. Nu heb ik hem weer lopend maar valt hij constant uit. Ik zou zo niet meer kunnen bedenken hoe het zou kunnen komen. Heb een nieuw filter erop gezet nieuwe tank, verstuivers getest, leidingen door geblazen en alles ontlucht. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Ik kwam er achter bij het vervangen van de stuurkogels dat mijn beide 3055 trekkers verschillende lengtes stuurstangen hebben.
Links ongeveer 84,5 cm en rechts 79,5 cm. Dat lijkt mij logisch wanneer ook de beide stuurarmen aan de stuurstang met een spie vast zitten op hun assen resp. stuurhuisas en fusee.
De fusee heeft wel een spie maar de stuurhuisas heeft volgens mij een vertanding.
Dus kun je met die vertanding de stuurhuisarmen vrijwel in dezelfde positie zetten en dezelfde stangen gebruiken.
Uiteraard kun je ook zeggen waarom moeten ze een gelijke lengte hebben....
Ik heb een Ford 3055 gekocht met waarschijnlijk een 4000 (of 4610) blok erin. Op het blok begint het nummer met E2. De tractor heeft 4 a 5 jaar buiten stil gestaan na een brand boven het blok, in de accu ruimte. Ik heb de cilinderkop eraf gehaald en ik zag dat de zuigers aardig vastgeroest waren. Nadat ik alles weer schoon en los gehaald had en weer alles weer netjes gemonteerd had, heeft de motor in totaal ongeveer 5 minuten gelopen. Toen het koelsysteem aangesloten was begon de motor raar te lopen, en er ontstond een overdruk in de radiateur. Hierna heb ik de cilinderkop er weer afgehaald en ontdekte ik een scheur in de cilinderbus. Ook de bovenste zuigerveer (L-vormig) was uit de zuiger gebroken en er lagen veel stukjes metaal bovenop de zuiger (ook veel erin gesmolten). Ik heb de cilinderbus eruit getrokken en ontdekte ook een scheur in het blok, op dezelfde plek als de scheur in de bus. Waarschijnlijk is er via deze cilinder lucht in het koelsysteem gepompt. Nadat ik de motor uitgezet had hoorde ik water in het carter lopen. Mijn vermoeden is dat de scheur door warmte dusdanig groot wordt dat er water het carter in loopt. Bij een koud blok, zonder druk op het koelsysteem, loopt er namelijk geen water in het carter.
Twee vreemde dingen die opvallen zijn:
1. er zitten zuigers in met drie veren: onderste schraapveer, middelste 'gewone' veer, bovenste L-vormige veer
2. er zitten bussen in het blok die ik op internet niet vinden kan. Met de schuifmaat heb ik de volgende maten gemeten:
Boring lijkt 111.76 mm, Buiten diameter bus 118.1 mm, Flens diameter 121.9 mm, Flens hoogte 4.65 mm, Totale hoogte bus 209 mm
Heeft er iemand enig idee welke bussen dit kunnen zijn en wat de beste reparatie hier is: ander onderblok vs scheur reparatie icm nieuwe bus?
Ford 3055. Nooit start probleem gehad maar na het tanken vorige week. ging het mis. Nadat er condenswater verwijderd en filter vervangen is blijven dezelfde problemen aanhouden. Geen rook uit de uitlaat ,dus geen brandstof toevoer?
Maar met een klein pufje startspray loop hij wel meteen! Zodra de motor loopt lekt er dieselolie bij de brandstof pomp, ik kan iet zien waar dat precies vandaan komt. wat nu?
Ik realiseer me dat hier geen exact antwoord op te geven is, maar toch.
Wat is een gangbare / redelijk prijs voor een stel achterspatborden?
Ik heb de kleine afgeronde versie nu, maar wil op zoek naar de "rechthoekige" bredere.
Wat zou als voorbeeld een redelijk prijs zijn voor een gebruikte set "zonder laswerk"?
Dan kan ik een soort inschatting maken ik heb nu namelijk geen idee, ik heb alleen de "nieuwprijs" gevonden.
Misschien niet echt een Ford 3055 vraag maar toch. Ik heb een palletvork. Da's leuk om pallets te verplaatsen maar het lijkt mij ook handig om een pallet voor een raam op de 1e verdieping / dakpannen naar de dakrand e.d. te kunnen heffen. (Zoals ik eerder schreef, verbouwing huis in Frankrijk). Nou zie ik een hoop hefmasten te koop maar ik vraag me af of het realistisch om te denken dat ik met mijn Ford ( met de juiste hefmast) iets van rond de 500 kg naar 3.5 of 4 meter kan heffen? Of is de trekker te licht voor dat soort werk? Zijn er nog dingen waar ik op moet letten / rekening mee moet houden?
BVD Timo
Mijn linkervoorwiel staat bijna haaks op de tractor als ik ver naar rechts stuur (terwijl de rechter dan nog onder een redelijk normale hoek staat).
In dat geval stuurt de tractor niet meer maar duwt het linkervoorwiel in de grond.
Nou is de linkerstuurstang ook krom (ooit "gerepareerd" door er een strip onder te lassen zo te zien en het lijkt me dat hij gewoon recht moet zijn?.)
Heb ik het goed begrepen dat alles voor de achteras min of meer een Ford 3000 is en ik dus naar de linker stuurstang van een 3000: C5NN3A319A zou moeten zoeken?
partstore.agriculture.newholland.com/us/…
Vandaag heb ik met de palletvork en een pallet met dakpannen geprobeerd te rijden, maar de hef gaat of helemaal omhoog of na een tijdje rijden zakt hij in. Niet te doen, ik moest om de 20 seconden bijregelen om te voorkomen dat hef helemaal omhoog stond of de pallet over de grond sleepte . Ook als ik gas gaf zakte hij soms in. Nou heb ik zoals eerder beschreven, last van lekkage rondom de rem stangen. Zou dit "hef probleem" door een tekort aan olie kunnen komen (eerder bijgevuld, nu 2-3 liter uit denk ik) of is er meer dan aan de hand?
Sinds een paar maanden lekt mijn 3055 olie bij de seals van de remstangen ( een druppel iedere 5 seconden ongeveer)
Ik heb al zitten googlen maar nergens kunnen vinden of dit lastig te verhelpen is of niet. Iemand hier ervaring mee? b.v.d. Timo
Als ik met de trekker op de weg rijd gaan de voorwielen slingeren. Er zit ongeveer 15 cm speling in het stuur. Deze trekker heeft geen stuurbekrachtiging.Wel zijn er nieuwe fuseebussen en fusee-pennen geplaatst. Daar werd het wel wat beter van maar het is niet genoeg. Wat is er aan te doen? En hoe moet dat dan?
Hallo
Ik heb een ford 3055 en een poosje terug hield de olie druk meter er mee op als ik hem op contact zet gaat hij gelijk naar het rode. Nou vind ik dat niet zo erg maar nou sinds vanochtend houd de toerenteller er ook mee op halve wege de rit ging hij van 2200 toeren naar 0 en daar blijft hij ook opstaan.
Wie weet hoe dit kan? Ik hoor graag van jullie
Onze Ford 3055 is onlangs voor de vermogenstester geweest, daaruit kwam 28 kW wat omgerekend 38 pk is. Dat is zelfs nog minder dan het originele vermogen van 53 pk. motor loopt verder netjes. kleppen zijn gesteld, compressie test gedaan, geen grote onderlinge verschillen in compressie, zelfs nog een slag extra aan de brandstofpomp. Wie heeft een idee waarom deze oerdegelijke Ford dan nog te weinig vermogen kan hebben?
Groet`n Peter-Jan
Dag Allen,
Wij hebben thuis een Ford 3055 zonder remventiel, en sinds kort een hydraulisch geremde platte wagen. Mijn vraag is hierbij of het mogelijk is dat onze Ford 3055 deze wagen ook met een hydraulisch remventiel kan laten remmen.
Groet'n Peter-Jan
Ik heb een mooie ford 3055 aleen ik heb het idee dat de gloei rommel stuk is iemand een idee hoe (waar) ik kan zien dat het stuk is ?
Ik ben op zoek naar een Ford 3055 handleiding. Ik heb een Zweedse gevonden :-s als PDF, en Franse voor de 3000 en 4000, maar daar staat niks in over de 3055.
Heeft iemand die voor mij of enig idee waar ik die zou kunnen vinden? bvd Timo
Ik heb mijn ford 3055 nog niet lang en ik heb ze 1 keer goed gebruikt en daar na wou deze niet meer starten kan iemand mij helpen