Beste TF-ers, Vandaag bij het inkuilen is helaas een aandrijfkast van de bodemketting gesneuveld. Hij zit op een as van 35 mm. De kast heeft een ratio van 12 op 1. Er zit een hydromotor OMR100 op (240 nm). Heeft iemand een idee waar je zo'n vergelijkbare kast kunt verkrijgen? Een foto: https://www.tractorfan.nl/picture/1357002/recent/ alvast bedankt.
Hallo ik heb een vraagje is er iemand hier die weet hoe je de brandstofpomp kunt opvoeren van een same minitauro 60? gr nick
Vanwege steeds verstopte kruisbalk verdeler ben ik op zoek naar een oplossing die werkelijk helpt om dit te voorkomen. Heb op de bouwland en op de zodenbemester een kruisbalkverdeler, en op de tank een snijfilter (fijnfilter uitvoering), dit werkt mooi, alleen bij mest met veel kuilgras en stro verstopt de inlaat van de kruisbalk bij elke tank alsnog, ook wanneer ik bij elke tank het snijfilter leegmaak. Het gaat om een 6m3 tank met vacuumpomp en 6" aansluiting. Om de mest te ontdoen van stro/gras ed. in plaats van alleen de troep uit elkaar te trekken en een deel ervan uit te filteren, zou de Spezima vuilafscheider misschien een optie zijn? Zijn er leden die hier ervaring mee hebben? Reinigt deze goed en is de doorstroming acceptabel?
Ik hoorde in de wandelgangen dat loonwerkers dit seizoen hogere tarieven hanteerd...? Klopt dat ook voor aankomende seizoen
Op mijn deutz agrocompact staat een 3 traps power shift maar deze werkt niet meer . hij blijft in schilpat staan . waar zit deze powershift ergens . moet cabine er af ? zijn dit grote kosten ?
Onze oude MF35 start slecht, tja 4 cylinder . Eigenlijk vrijwel alles al getest en we komen er nog niet echt uit. Met een warme Fohn bij de inlaat start ie echter veel beter en sneller. Nu zie ik wel een voorgloeier / vlamstart gloeier bij Histoparts staan zijn die in te bouwen weet iemand dat of is dat een hele operatie ?? Ik zie wel een dop op de inlaat (foto) Misschien weet iemand de oplossing ?? Hoor graag....
Hallo Ik ben bezig met een motor revisie van een deutz d13006 Nu ben ik opzoek naar dikke koppakingen degene die er in zaten zijn 3.3 mm dik iemand ervaring hiermee en weet of deze nog te krijgen zijn Groeten corne
Filters zijn vernieuwd olie van de bak vernieuwd bij de vorige eigenaar er zit 60 liter 80w transmissie olie in
Met dit druilerige weer en in afwachting van een nieuwe remcilinder maar eens begonnen om de ontbrekende stofhoes oo mn 5718 te vervangen. Ik denk dat het gelukt is, maar bij montagen van die 2 helften die rond de veerpoit zitten blijft er een spleet zichtbaar. Dus de 2 helften sluiten niet aan tegen eljaar. Ik zie dat aan dd andere kant dit ook zo is maar wou toch nog eens navragen hier. Is het ook normaal dat er speling zit op de veerpoot in horizontale richting? Als ik de wielnaaf vastneem kan ik de veerpoot in alle richtingen enkele mm's bewegen.
Hallo mensen, Ik wil een mini- graver kopen (1 - 2 ton) Ik ga hem niet zeer intensief gebruiken maar hij moet wel zijn mannetje staan. Wie heeft er relevante ervaring met het Chinese spul?
Hallo hier in de buurt zijn ze aan het kijken naar akoestische wild redders , zijn er ervaringen mee ? ik hoor het graag alvast bedankt
ik heb al 15 jaar een kemper be 125 maar sinds een jaar of drie gaat het niet meer vlekkeloos en vorig seisoen heb ik hem zelfs aan de kant moeten zetten omdat ik de wagen zelfs niet meer leeg kreeg. Kort samen gevat heb ik in de winter 3 jaar geleden aan de linkse kant 3 van de 4 verdiepen van nieuwe slipkoppelingen voorzien. Dat was nog niet zoals het vroeger was, de winter erop de rechtse kant ook 3 van de 4 verdiepen. maar de ketting was daar naar beneden gerold en heeft zeer veel moeite gekost om terug aan elkaar te krijgen met heel veel spanning op. de slipkoppelingen waren telkens van bepco traccpieces omdat deze minder dan de helft van walterscheid kosten. eind vorig jaar slipte de bovenste rechts door en had ik om verder te kunnen een paar lassen gelegd en dat hielp. dit seisoen was die las wel snel kapot en dan maar vervangen door nieuwe schijven maarde problemen bleven met verschillende gebroken schijven, tijdelijk zelfs een gat doorgeboord en een m6 als breekbout maar die is ook kapot gegaan en je krijgt die gaten dan niet meer over elkaar. Heb me nu walterscheidt schijven gaan halen en zal de wagen helemaal vervangen , ook de 2 onderste waar je eigenlijk niet aan kunt. Ik heb alleen schrik dat het nog steeds niet opgelost gaat zijn. Enerzijds ben ik aan t denken dat die oude schijven asbest hadden en dat die meer frictie zouden kunnen hebben dan nieuwere versies. Het feit dat de kettingspanning ook niet overal dezelfde is verontrust me ook. helemaal boven de 2 dikke lange assen zitten shimmen, heeft daar iemand weet van of r daar bij of weg moeten? Het lossen op zolder is de laatste jaren zeer moeilijk en vroeger kon de wagen de balen 10 mtr ver duwen.
Goedemorgen, Vraagje, hebben sinds een tijdje 10 elements kuhn. nu is naar mijn idee de digidrive vrij dun geworden bij de eerste overbrenging. Logisch, die heeft het meeste te lijden. Iemand enig idee hoe dun zoiets mag worden??
Hello We have a big problem on Vicon Rf 135 Balepack. After about 6-7 bales are made it doesn't want to wrapp bales normaly. It doens't want to wrapp in standard not even in a 3D mode. What could it be wrong ? Best regards from Slovenia.
Heb net daarvoor een nieuwe voeler geplaatst, en nu de v-riem vervangen maar hij blijft claxoneren terwijl ook het rode temperatuur lampje blijft branden, ook is het net of de brandstof word afgeknepen na ongeveer 5 minuten gebruik, heeft iemand een oplossing?
Het heeft even niks te maken met tractors maar ik weet niet waar ik het anders kan vragen, Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die problemen hebben met de apk van de auto sinds er een fijnstof gemeten moet worden? Ik rijd een opel combo uit 2016 en deze is vandaag voor de 4de keer afgekeurd, ik ben nu al 2000,- verder met pogingen om de fijnstof lager te krijgen en enigste optie is nog een nieuw roetfilter van 2300,- of 19.- meer betalen per kwartaal (want daar red ik het klimaat mee?) Zijn er meer die hier mee worstelen?
Hallo allemaal, domme vraag. Weet iemand voor wat dit is? Alvast bedankt
Heeft er iemand ervaring met alliance agristar 2 banden? Na bijna 10000 uur zijn de banden van mijn claas celtis echt op en wil er nieuwe op doen nu bevelen me twee bandenboeren alliance agristar 2 banden aan maar ik kan nog niet veel gebruikservaringen vinden
Hallo mede tractorfanners🙋♂️ Ik hen een vraag over baggerspuiten. Weet iemand welke verschillende merken er zijn. Ik zelf weet alleen dat BCW en RODENBURG op de markt zijn. En de ervaringen, bijvoorbeeld bij droogte eventueel over de mest, kunstmest Veel problemen of weinig, er zijn er amper 2e handse tekoop dus zegt dag wat? Wij zitten op klei veen, sloten zijn niet uitzonderlijk breed, maar bij weinig beplanting moet het wel gaan, zit een brede wetering voor water toevoer. Hartelijk bedankt alvast!
Hallo. Wie o wie kan mij vertellen waar bij een Ford 8210 gen2 en 3 het verschil zit of ze nu 25 30 of 40 kmh lopen. Ik kan op de tekening in de bak wel 2 verschillende snelheden vinden maar dat is 25kmh of anders. Maar is dat dan 30 of 40? Wie o wie kan mij helpen? Groet
In Zuidbroek (Groningen) heeft de familie Bos een modern melkveebedrijf met 270 melk- en kalfkoeien. Ruwvoerspecialist Ludwig Oevermans gaat op bezoek en praat met melkveehouder Wim Bos over zijn bedrijf, het rantsoen en de ruwvoerstrategie. https://www.youtube.com/watch?v=ai8anwrKsjM
Beste, Vandeweek bezig met de atlas 1404 awe4. Toen ging er een zekering kapot, Wat ik weet werkte toen de asstempeling niet meer en de snelwissel kwam ik later achter. Zekering vervangen en deze bleef erin zitten. Asstempeling werkt weer maar de 2 knopjes voor de snelwissel niet meer op de joystick. Als ik de linkse joystick de 3 knopjes bedien gaan er lampjes op de printplaat branden. Bij de rechtse niet. Ik heb wel 24 volt op 1 draad en de knopjes lijken de schakelen. Heeft iemand hier ervaring mee of een elektrisch schema ? Alvast bedankt !
Waar zit het tarief op van loonwerk maaikorven en klepelen. Met een herder arm.
Dit klepje heb ik losgehaald had ik beter niet kunnen doen achteraf. Nieuwe boutjes ingetapt, en nieuwe kurken pakking in gezet. Maar het klepje blijft lekken. Zelfs zo veel dat ik er eigenlijk niet mee kan rijden. Wat kan ik hier aan doen?
Soms kom je dingen tegen waarvan je je afvraagt hoe bestaat het ? Hier een paar foto's van een Bosch gelijkstroomdnamo uit de jaren 50 die van een tractor afkomt die gerestaureerd gaat worden , ik heb m eraf gehaald om m schoon te maken en de beschermkap over te spuiten , de dynamo laadde tot 2009 toen ie stil gezet is gewoon goed bij ,bij toeval ontdekte ik dat de as van t anker los heen en weer kon bewegen , dat betekend dat t lager defect is daarop de dynamo uit elkaar gehaald , resultaat anker heeft door t defect lage tegen t huis aan gelopen en is daardoor beschadigd en warm gelopen , alleen daarom al kan een dynamo theoretisch gezien niet bijladen , verder is alles rondom de regelaar verroest , veerplaatjes verroest alle schoentjes en schroefjes verroest en 1 kabel ligt open door corrosie , ; normaliter een totale revisie , ik wilde t eens probeerd : heb enkel het defecte lager vervangen en t een en ander schoongemaakt en de dynamo weer in elkaar gezet; op de testbank gezet en je geloofd je ogen niet de dynamo laad gewoon naar de 14,4 v .
Af en toe werk ik met een kleine New Holland T3. Als ik de Cardan inschakel valt die geregeld uit en geeft hij aan dat er niemand op de stoel zit. Maar zit er wel degelijk op en weeg 77 kg. Dat is blijkbaar niet genoeg en daarom valt hij uit in veiligheid. Is er een mogelijkheid om deze sensor af te stellen op gewicht?
Ik heb m’n focus momenteel op de Deutz DX gelegd. Maar ben nog op zoek naar wat meer achtergrondinfo rond zwakke punten bij deze reeksen. Momenteel een 3.90; 4.50 en 4.70 in visier. Alledrie 4x4. Ik las al dat er verschillende versnellingsbakken gemaakt zijn in deze series, moet nog nagaan welke juist in deze zitten waar ik naar kijk. Wat zijn belangrijkste verschillen ts 3 en 4 reeks? Vind ik niet direct terug. Zie wel dat de 3 kunststof spatborden heeft. Qua carrosserie zijn ze redelijk tot matig, maar geen kromme delen of doorroest. Binnenin ook wel wat werk. Iemand die een site/plaats weet waar je aan onderdelen zoals bekleding, ramen, bedieningsknoppen… nog kan raken?
Goedemiddag, Nadat de dendt is opgeknapt hebben we gedonder met de remmen. Remmen zijn goed ontlucht, er kwam geen lucht meer uit. Dan zijn de remmen op druk en remt ie goed, na een korte/lange tijd is de remdruk weg en moet je 2 of 3 keer pompen om druk te krijgen. Bovenstaande was voor het nalopen van de voorremmen en het vervangen van de remverdeler. Er zijn al nieuwe remboosters op gezet en de voorremmen zijn nagelopen. Voor 2 nieuwe slangetjes en rubbertjes in de cilinders vervangen en schoongemaakt, aanslag van 1 remschoen ook gemaakt. Achter is de remverdeler vervangen, die zat vol met rommel. Dit is nu: De ene keer remt ie perfect en pakt ie voor mee en de keer erna pakt ie voor niet mee en blokkeert ie het rechterachterwiel. Bvd
De Rechter voorband van deutz Agretron 85 slijten veel sneller dan de linker Nou weet ik dat dit de kant is van de rand van de weg dus iets meer slijtage geeft zelfs het canvas in de nokken is zichtbaar Maar deze band slijt plaatselijk wel heel snel Kan het zijn dat de sporring afgesteld moet worden ?? Er zal toch een ander band op moeten Misschien heeft iemand nog een band 16.9-R24 xm25p michelin maar mag ook ander merk?
Beste TF-ers Ik ben op zoek naar een kleine balenpers om stro en hooi mee te gaan persen. Nou is er van drie merken wel een aardig aanbod voor een redelijke prijs. Namelijk New Holland, Welger en Claas. Nu is mijn vraag wat zijn goede serie's van deze merken? Gelet op constante rechte pakken, zo weinig mogelijk lossen en geen smalle pick-up ivm stro persen. Ik heb gehoord dat de NH 278 een hele goede serie is, hoe zit dit met de 276 en 286? Ook weet ik van de restjes touw bij Claas en NH, maar dat vind ik niet zo erg. Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven bij wat de goede series zijn. Mocht je nog wat te koop hebben, laat het dan maar horen. Omgeving Friesland, Groningen. Mijn budget is rond de 3000 euro en ik ben van plan om rond de 5000 pakken per jaar te persen. Alvast bedankt!
Beste forummers, de afgelopen weken zo'n 500 baaltjes geperst met de Markznt, en nu wat vraagjes. Het gaat hem wel om een Markant zonder nummer. 1/ Terug proper zetten machibe, stof plakt overal aan het vet, hoe snel weer proper krijgen? Hoe het laatste hooi uit het perskanaal halen? 2/ smeren knoperwieltjes, welke wieltjes zijn dat juist? Glijlagers perskolf, ik heb het ijzer waar dat heen en weer op schuift ingevet...? Aandrijving pick up onder perskolf. Enkel lager aan pick up smeren, die kruiskoppelingen lijken geen nippel te hebben? 3/ vastzetten pick up tijdens wegtransport, is 2 keer na bult in weg naar beneden gevallen, kan je dat ergens vastzetten? Voor de rest werkt het oude beestje voortreffelijk, 2 keer 2 open balen, reden onbekend, 3de keer was het knoop in touwenkast.
Hallo, Ik zou graag willen weten als iemand ervaring/tips heeft om met een welger AP 73 lichtere balen te maken met strakker touw omheen. Balen nu: 15-20 kg 70 cm Gewenste balen: 13-15 kg 70 cm Probleem is dat nu de koorden nog net iets te los zijn soms en ze vooral te zwaar zijn voor op de kar te steken.. we steken er meer dan 1000 met gaffels op. Stro wiggen / persslagen / snelheid / dichtheid windels / snelheid,... Kan de zij en bovenste windels vh perskanaal harder aandraaien maar dan word de dichtheid groter dus ook het gewicht, als ik ze open draai komen de touwen losser te zitten. Sneller rijden zorgt voor geen strakke balen, (3/4 slagen) trager zorgt voor zwaardere balen. Het zijn opzich nog redelijke botjes als ik ze pers maar als ik ze op de kar stapel en terug aflaad krijgen de touwen een 30 cm speling tussen baal en touw, koorden moeten strakker dus maar balen worden dan nog zwaarder en dat is wat ik niet wil. Heb een nh 376 pers gehad, hiermee kon ik het wel, een vriend van mij had een nh 570 pers, die kon persen dat je je vinger nog niet onder het touw kreeg maar de baal 5M verder kon gooien met één hand, zo licht. Wie heeft er ervaring mee? Of zou het gewoonweg niet lukken met deze welgers? Heb ookal eens gehoord dat lichte pakken maken niet gaat met zo'n welger maar wil eerst van ervaren mensen horen. Dank!!
Ik en op zoek naar een d4006 trekker. kan ik op het type plaatje zien of de tractor een kruipbak heeft of niet? bedankt bart
Een gewone bout met sterkte 8.8 houd het niet lang vol .
Hallo allemaal, Ik ben aan het onderhoud begonnen van mijn "nieuwe" Deutz d6006. Ik heb hierbij probleemloos hydroliek olie en moterolie kunnen vervangen. Ook heb ik de drijfolie afgelaten. Nu weet ik niet waar ik deze terug moet bijvullen. Aan de hef zit wel 1 bijvuller met pijlstok. Maar deze heeft nog olie. Weten jullie wat dit kan zijn? En waar ik de drijfolie kan hervullen terug? Alvast bedankt.
De hendels kun je naar voren duwen en met behulp van het clipje zouden deze moeten blijven staan. Dit werkt niet, ook de zweefstand werkt niet. Frontmaaier zakt heel langzaam op zweefstand terwijl deze een eigen gewicht heeft van 900kg. Tijdens het maaien op ongelijke grond moet ik dus constant de maaier gedwongen naar beneden drukken. Ligt dit aan de kabels of aan het ventielenblok? Bij de andere ventielen blijven de hendels ook niet in zweefstand staan, hierdoor kun je dus geen machine oliedrukloos zetten om af te koppelen. Afkoppelen moet altijd met 2 man...
front pto toerenteller blijft wel werken. Soms springen de tellers opeens weer aan en blijft het een aantal dagen werken. Sensor voor motortoerental al vervangen, wijzer in dashboard al vervangen en kabelboom is ook in orde.
Hallo, we hebben een O&K L4 shovel. Prachtig ding en oersterk maar heeft een probleempje met de koppeling. Recentelijk heb ik er een nieuwe koppeling met drukgroep en lager in gezet. Nu zijn de vorken van het middendeel al ingevreten maar ik kan er niet achterkomen waarom dat ontstaat. De vraag is of iemand een gedetailleerde tekeningen of foto’s heeft van de koppeling van deze machine.
Ik ben opzoek naar nieuwe/gebruikte achterbanden, ik heb alleen geen idee welke banden passen. Ik heb in de hoogte en breedte nog zeker 8 cm ruimte, de maat die er nu opzit is: 16.9 R 30. Alleen ik zou nu graag wel wat bredere en hogere banden willen hebben, wie kan mij helpen?
Wat te doen? Door doen met oude 2e hands Lease Wachten tot goedkoper wordt
Ik ben op zoek naar het naald lager wat in de versnellingsbak zit recht achter de price as de maten zijn 28,5x35x20 mm wie weet er 1 of waar te bestellen
Ik overweeg eigen gebruikte kleine balenpers voor hooi te kopen. Er zijn steeds minder loonwerkers die er een hebben en als 't nodig is, hebben ze geen tijd Kan dan eventueel zelf ook wat loonwerk doen. Graag merk/model aangeven. Als je iets goeds hebt staan hoor ik dat ook graag.
In 2016 lanceerde ik de huidige versie van TractorFan. In ICT jaren is dat alweer een heel leven geleden. Aangezien ik de enige ontwikkelaar achter de website ben en ik de website van de grond af gebouwd heb zonder “frameworks” of code van andere projecten te gebruiken, is de website geheel afhankelijk van mijn eigen kennisniveau. Daarnaast staat de techniek nooit stil. Er komen nieuwe mogelijkheden bij en verouderde functionaliteit verdwijnt. Technisch gezien loop ik nu gewoon vast in de basis die ik destijds heb gelegd. Om het simpel te zeggen: Wat ik eigenlijk wil is een flatgebouw bouwen, terwijl ik in 2016 een basis heb gelegd met mijn kennis van houtskelet bouw. De afgelopen jaren heb ik weer veel bijgeleerd vanuit persoonlijke interesse en vanuit de ervaring die opdeed bij mijn consultancy klussen. Mijn grootste project loopt in maart vanwege een overname van mijn applicatie af en dat geeft mij weer de tijd en ruimte om te werken aan een nieuwe basis. We noemen het maar gewoon TractorFan 3.0. Eind september ben ik begonnen met het leggen van de nieuwe basis en ik ben inmiddels bezig met het uitwerken van de eerste functies. Eerst moet natuurlijk alles werken wat nu ook al in de website werkt (maar dan beter). Dat is op zich al een hele klus. In grote lijnen zijn mijn doelstellingen: [list] [*]Ik wil de website bouwen waarvan ik wou dat hij bestond: o Een mooi uiterlijk o Zeer gebruiksvriendelijk o Veel informatie o Mooie discussies o Grote foto’s o Grote video’s o Geen Google advertenties o Geen cookie meldingen o Geen popups of verzoeken om toestemming o Geen spam o Een website om dagelijks te bezoeken o Echt iets om trots op te zijn o Ook beschikbaar in het Engels [*]Technisch gezien moet het solide zijn en voldoen aan industriestandaards [*]De website moet mij kunnen overleven. Stel dat er iets met mij gebeurt dan moet iemand anders de website voort kunnen zetten. [/list] Ik verwacht hier ook echt wel een jaar mee bezig te zijn. Mijn doelstelling is dan ook om in september van dit jaar de nieuwe website gereed te hebben. Vanaf deze vrijdag wil ik proberen elke vrijdag een topic te openen met een filmpje van nieuwe functionaliteit op de nieuwe website. Zo blijven jullie een beetje op de hoogte. Ik heb natuurlijk een hele lijst met wensen voor nieuwe functies op de website. Maar ik ben wel benieuwd wat jullie zouden willen zien in een vernieuwde website? Eén ding is wel zeker: een echte app komt er niet. Alleen de website herbouwen is eigenlijk al een manjaar werk. Een app bouwen kan ik zelf niet en het uitbesteden kan niet van het beetje geld dat de advertenties opleveren.
Leeftijd: 43jr Laatst online: 12u geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: