Aftakas van een MF 3060 valt af en toe uit. Lagedruk te laag. Druk instelbaar?

Beste Tfers Mag aan een MF3060, 2WD van 1990 sleutelen. Aftakas valt af en toe uit. Op het dashboard gaat het lampje van te lage druk branden. Is nu de hydropomp versleten voor de lage druk? De hef en de frontlader werken perfect. Zitten deze twee ook aangesloten op dezelfde pomp? Hoe kan het dan dat de PTO dan wegvalt? Er werd ons verteld dat de lage druk, 17 bar moet zijn en dat deze instelbaar zou zijn via een blok onder de motorkap. Enige wat wij vinden zijn de aansluitingen van de stuurbekrachtiging. We kunnen de lagedruksensor bij het oliefilter, voorlopig niet demonteren. Is dit de juiste plaats om de lagedruk te meten of kan dit ook op een andere plek. Is de uitspraak dat de lagedruk in te stellen was juist? Alle info is welkom.

Te veel gezeik op tf.

Goedenavond tf leden. mij is het opgevallen dat het de laatste tijd een stuk minder gezellig is op tf. teveel gezeik over merken, teveel persoonlijke aanvallen, complete dingen die uit hun context gerukt worden en zelfs zeiken onder een foto/topic dat er niks mee te maken heeft. persoonlijk vind ik dat jammer, i mean tf is een leuke site waar je altijd terecht kan voor vragen of problemen met machines, ook vind ik het leuk om door iemand oude fotos te bladeren en zo een beetje de geschiedenis van zijn bedrijf te volgen. ook vond ik het leuk om zelf fotos te plaatsen en daarbij nodige text en uitleg te geven wat ik op dat moment aan het doen was. Alleen met het gezeik van de laatste tijd is de lol van het fotos plaatsen er wel af. voordat je een foto plaatst moet je eerst kijken of alles door de keuring komt. dan word ik het gouw zat. mede dat heeft mij doen besluiten om al mijn fotos te verwijderen en voorlopig geen nieuwe te plaatsen. helaas ben ik niet het enige lid die er zo over denkt, met als resultaat dat er steeds minder fotos geplaatst worden en de fotos die geplaatst worden zijn geen spontane fotos meer. dat kan niet de bedoeling zijn. het begint zelfs zulke vormen aan te nemen dat ik erover denk om voorlopig tf maar ff te mijden. i mean als ik gezeik wil kan ik dat ergens anders ook wel krijgen, maar zover is het nog niet. daarom wou ik voorstellen om gewoon weer lekker ouderwets gezellig te doen. discussies on topic te houden, geen discussies verplaatsten naar een ander topic/foto en al helemaal die persoonlijke aanvallen te mijden. je kunt het oneens zijn met elkaar, maar discusieer dan op een normale manier. ik weet zeker dat er dan leukere spontane fotos en discussies komen, daar draait deze site ook op. psst ik weet dat er een hoop zeikende leden overkomen van prikkebord alleen die hebben over het algemeen niet veel ervaring/kennis over trekkers. dus wat mij betreft negeer je die gewoon. al met al een heel verhaal, maar ik hoop dat het in de toekomst een stuk gezelliger wordt op tf.

Hooby LC90 E-tronic: “Niet meer terug naar dieselvariant”

Sinds een paar weken werkt Van Berkel Landschap & Infra uit Veghel met de splinternieuwe Hooby LC90 E-tronic elektrische graafmachine van machinebouwer en -ontwikkelaar Hobelman Halle uit de Achterhoek. Machinist Mark van Uden die de primeur heeft en sinds twee weken met deze hypermoderne kraan werkt, wil niet meer terug naar de dieselvariant. “Deze elektrische Hooby is een plezier om mee te werken.” Elektrische vs. dieselaangedreven graafmachine Als het aan machinist Mark van Uden had gelegen, dan had de elektrische Hooby LC90 E-tronic tien jaar geleden al geïntroduceerd mogen worden. Volgens hem heeft de elektrische Hooby een aantal voordelen vergeleken met de dieselvarianten, waar Van Uden ook mee gewerkt heeft. Accu’s meenemen en thuis opladen Volgens Van Berkel is de elektrische smalspoormachine écht een machine voor de cultuurtechniek. “Omdat hij twee accu’s heeft, waarbij je met de giek er indien nodig één accu uit kunt halen, heb je alle flexibiliteit die nodig is. Als je de kraan niet mee naar de thuislocatie neemt, maar de accu’s zijn leeg, dan kun je er één accu uithalen en die mee naar de thuislocatie nemen en opladen. Wij werken meestal in de middle of nowhere, dus een stopcontact is vrijwel nooit voorhanden.” Als er een snellader zou komen, is dat wel handig volgens de directeur, maar niet per se noodzakelijk.

Fendt 105 LS - Barst in motorblok

Beste , Ik heb 2 maand geleden een tractor gekocht. Een 105LS , wat was ik fier toen ik deze trekker gekocht heb. Na 3 weken heb ik deze tractor gebruikt voor te ploegen.En als kers op de taart heb ik hem is aan de rotoreg gehangen. Alles ging heel goed. Tot ik hem een week na het rotoreggen van stal nam... Voor het starten kijk ik meestal alles is na voor ik hem start en hem ga gebruiken. Bij het controleren van de koelvloeistof merkte ik dat het niveau van de koelvloeistof gedaald was. Dus met andere woorden , ik zit met een lek. Bij het inspecteren van de motorblok heb ik ontdekt dat de motorblok ooit is gerepareerd geweest met een soort epoxy.( Vermoed ik) Maar natuurlijk is deze niet deskundig hersteld geweest waardoor hij op bepaalde locaties nog water verliest. Bij aankoop heb ik dit natuurlijk niet opgemerkt.( En de meeste kwaaltjes komen effectief maar boven water als je hem is goed aan het werk zet ) Nu zijn er 2 oplossingen ( miss nog iets meer maar voorlopig hou ik het bij deze 2): -Lassen van motorblok met behulp van een TIG -of de motorblok herstellen met Belzona 1111 Mijn vraag is nu : Hoe tevreden zijn jullie van Belzona? Is dit een goede oplossing op langdurig termijn of is dit een oplossing voor een paar jaar ? Ik heb daar al veel goede verhalen van gelezen maar ik vraag mij af of dit product begint te verzwakken op lang termijn ? Alvast bedankt.

donkey63


Foto’s
0
Video’s
0
Topics
0
Reacties
424
Stemmen
1
Volgers
0

Over mij

Leeftijd: 70jr
Laatst online: 1wk geleden

Hallo mijn naam is Henk, ben 60+ en vind jullie forum erg interessant. Hoop er veel van te leren en indien nodig ook te geven

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering