Ik ben op zoek naar een 4 elements schudder voor achter een International 423. Per snede zal er zo`n beetje max 3 a 4 hectare mee geschud worden. Mijn voorkeur gaat een beetje uit naar onderstaande schudders. Pz Fanex 500 Kuhn GF 5000 H Deutz KH 500 DN Hydro Super Claas W-450-SL hydro Het zijn allemaal wat oudere schudders dus dan moet je het een beetje treffen met hoe het onderhoud is geweest door de jaren heen. Wat is jullie ervaring met bovenstaande schudders, wat aan te raden wat af te raden? Betrouwbaarheid? Hoe is het kanten schudden bij deze? Of zijn er in deze categorie betere / betrouwbaardere schudders?
Hallo allemaal, bij het draaien van de bodemketting van onze blokkendoseerwagen, drukt het ijzer van de bodem in als het ware: https://www.youtube.com/watch?v=03ptRKf2tao&feature=youtu.be Wat is het beste? Is de bodem aan vervanging toe? Of valt het allemaal mee? Alvast bedankt voor jullie reacties.
[quote]Een 29-jarige man uit de gemeente Opsterland is dinsdag door de politie aangehouden. Hij wordt verdacht op het veroorzaken van het ongeval dat dinsdag.....[/quote]
De zuigerstang afdichting van de wentelcilinder van onze Rumpstadt ploeg ligt er uit. Hoe haal ik de cilinder uit elkaar? Ik zie ook geen las, oid.
Zowel in de akkerbouw als in de rundveehouderij is John Deere voor ondernemers het belangrijkste trekkermerk. Tuinders geven hun voorkeur aan New Holland. Dit blijkt uit een rondvraag van agrimarketingbureau AgriDirect.
Hallo, vanaf welk toerental begint het schadelijk te worden voor de moter op lang termijn? Alvast bedankt
Ik vroeg me af of jullie mij nog meer zouden kunnen vertellen over de case mx serie
Beste allen, Wij zijn zoekende naar een amerikaanse tractor, voor het landbewerking op Curacao. Het betreft 8 hectare landbouwgrond, dat 20 jaar niet is gebruikt. We willen inzetten om landbouwproducten te cultiveren. We richten ons voor nu op een Ford (onderdelen eenvoudig te importeren) met een minimale vermogen van 95 PK, airco in de cabine, 4WD, laadarm & bak, palletvork voorzijde, cultivator en aanaarder. Het transportmiddel is een 20 FT High Cube zeecontainer. De tractor wordt als multifunctioneel beschouwd en moet hierdoor inzetbaar zijn voor overige doeleinden op het terrein. Kunnen jullie ons hierbij helpen? Groet, Tractoropcuracao!
Hallo, wij overwegen banden te kopen voor onze trekker, 540-65/R28. We zitten te denken tussen Alliance of Mitas, wat zijn jullie ervaring?
Dumpwagens. Wie houdt er niet van een dumper? We durven te wedden dat je ooit in je jeugd op Tonka Toys rondsloeg terwijl je probeerde kostbare metalen uit je achtertuin te halen. Dumpertrucks zijn bliksemafleiders voor je innerlijke peuter; ze zijn zo groot, zo doelgericht, zo... dom. Maar het zijn ook vieze beesten. Niet alleen omdat ze hun leven lang rondsluipen in smerige steengroeven, maar omdat ze worden aangedreven door gigantische dieselmotoren. Deze fantastisch getitelde truck is hier om dat laatste punt te veranderen. Omdat het elektrisch is. Zou u dan alstublieft eerlijk willen zijn, voor de eDumper. Wat een naam. Wat een ding. Het is een geëlektrificeerde mijnbouwtruck met dumper van de Zwitserse divisie van machinefabrikant Kuhn. Omdat ze wilden afstappen van de dieselgewoonte, bouwden ze een Komatsu HD 605-7 om zodat ze op elektriciteit konden rijden – waardoor het de grootste elektrische auto ter wereld werd. De Komatsu HD 605-7 (klinkt een beetje als een goedkope Koreaanse televisie, nietwaar?) dankt zijn laadvermogen normaal gesproken aan een enorme 23,1-liter zescilinder turbodiesel. Maar dat werd in een grote container gegooid en vervangen door motoren die elektriciteit halen uit een lithium-ionbatterij van vier ton en 600 kWh – zes keer de capaciteit van Tesla's Model X. Zoals veel elektrische voertuigen beschikt hij ook over regeneratief remmen, een cruciaal element bij het kruipen door mijnen. Omdat hij zo'n zware klomp is en zo'n zware last moet dragen, kan de eDumper niet rekenen op een magische doorbraak in de batterijtechnologie. Er wordt dus gebruik gemaakt van natuurkunde. Stel dat de eDumper van 45 ton een helling van 13 procent oprijdt om 65 ton materiaal op te halen naar een cementfabriek. Wanneer hij weer naar beneden rijdt, is hij zo zwaar dat het regeneratieve remsysteem de meeste of alle energie genereert die nodig is om de heuvel op te gaan. Slim, hè? Volgens de makers maakt de eDumper feitelijk meer energie dan hij verbruikt. En door batterijen als energiebron te gebruiken, wordt jaarlijks ongeveer 50.000 ton diesel bespaard.
Ik ben een krone frees in elkaar aan het zetten en vroeg me af, wat hoort er in de overbrenging aan de zijkant, vet zoals een ep0 of een dikke olie zoals een 80w90? Of kan het allebei? Er zat olie en vet in. Er lekte onderaan vanalles dus ik denk dat de vorige eigenaar er een paar vetpatronen in leeg heeft gedrukt. Ik heb er een nieuwe keerring ingezet maar ik heb vond dat de aansluiting niet heel erg strak was. Er was geen duidelijke groef in de as gesleten dus misschien heb ik het fout. Hoe dan ook, een ep0 heeft mijn voorkeur, kunnen de tonlagers dat aan?
Misschien hebben jullie al een beetje mijn foto's uit Frankrijk bekeken, waar ik nu een boerderij heb. Bij de overname waren er 3 tractoren, alle John Deere : 6530, 6420, en 6020. De 6020 vond ik een kruk om mee te rijden en is dus al vervangen voor een 5090m. Maar dit jaar geeft de 6420 nogal eens niet thuis, met de nodige dure facturen, dus word het tijd om hem te vervangen. De vertegenwoordiger van John Deere maar eens gevraagd naar een 6120M. Sinds mijn case ben ik nogal fan van een lage neus. Nieuwprijs viel mij niet mee, evenals de inruil. Dus dat gaat hem zo niet worden. Tweedehands had hij niet met lage neus, maar daar was het financiële gat naar mijn mening ook nog te groot. Nu ben ik me aan het oriënteren wat er vergelijkbaars te koop is wat me wel past. Ik ben een Massey Ferguson 5713s tegen gekomen ( zie foto), eigenlijk zoals ik de opvolger wil, met Mx voorladerkonsolen en een lage neus, en voor een mooi bedrag. Helaas was ik te laat en is ie al verkocht. Maar misschien is er nog wel een ander model wat ik over het hoofd zie bij het zoeken, dus geef maar raad
Ik zoek er dus eentje voor incidenteel gebruik. Deze kwam ik tegen https://www.agritrader.nl/landbouwwerktuigen/maaier/overige/bloter-maaier-weilandblo-3331995 Maar vraag me af of de kwaliteit dan wel goed is of dat ik beter ver kan zoeken naar een bekender merk (en zoja welk merk heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding)?
Heeft er iemand ervaring met een talex front maaier voor op een mini shovel? Ben benieuwd naar jullie reacties Zie foto.
De kogel op de hefarm van mijn 305 is gisteren afgebroken. Weet iemand wat voor staal dit is en of ik hier zo een nieuwe kogel aan kan lassen? Een nieuwe hefarm kost rond de 1000 euro dus dat is ook niet even voor het makkelijke.
Weet iemand nog een mooi oldtimertrekker evenement op 2e paasdag? Mvg
OSS - Het Osse bedrijf Spierings Mobile Cranes stopt met de bouw en de verkoop van de conventionele op diesel aangedreven kranen. Voortaan produceert de Osse kranenbouwer alleen nog duurzame hybride modellen. Daarmee is Spierings naar eigen zeggen het eerste bedrijf in de wereld dat uitsluitend kranen bouwt die volledig elektrisch hijsen.
Hallo allemaal, ik heb een probleem met mijn TCE. Als je de hef omhoog zet, dan zakt deze langzaam en stuurt dit dan weer bij waardoor de hef met een schok omhoog gaat. Er zitten twee hefcilinders aan de buitenkant ik weet niet dat er ook nog een cilinder binnenkant zit. Er zitten twee stangen op de hef en het derde punt die gaan naar de ventielen blok waarop ook de bedienings hendels zitten. Olie peil en filters zijn ok naar mijn mening. Graag had ik via hier wat meer informatie of misschien wel een oplossing gevonden. Alvast bedankt
Beste mensen op dit forum. Ik moet voor school loonwerkerstarieven weten. Het gaat op mestrijden met sleepslang, maaien, schudden, harken en oprapen. Als het kan graag prijs per ha en per uur. Wie zou mij hier mee kunnen helpen?
Hallo, ik wou soort van de handel ingaan in agrarische werktuigen(dus inkopen opknappen en verkopen), maar ik zit ondertussen al een paar maanden te kijken op marktplaats en heb nog niks gevonden wat nou echt daad werkelijk veel oplevert en snel verkocht worden. wat is het beste om mee te beginnen? het hoeft geen honderden euro's op te leveren maar sowieso 50-150 zou wel fijn zijn.
Goedendag, als ik op een voorlader een werktuig wil koppelen met hydrauliek dan moet je daar ook een aansluiting voor hebben. Nu kun je zo'n 3de functie kit kopen. Dan heb je wat slangen, beugels en een elektrisch ventiel die je dan bedient met het knopje op de joystick. Nu zie ik van die kits te koop staan (USA) voor $925 (dollar dus) Wat ik mij afvraag, kan het ook met de ventielen achterop? Daar zitter er 4 (dus 2 hendels naast de stoel en 2 setjes van 2 aansluitingen. Dus dat je dan 2 lange slangen neemt met male-female koppelingen en wat beugels zo de aansluiting maakt op de voorlader en dan de 3de functie bedient met de hendel naast je stoel? Of werkt dat gewoonweg niet en is dit te simpel gedacht? ***** Reden: (lang verhaal) Ik heb nu een balenprikker op de voorlader voor het vullen van mijn hooiruif. (ronde gewikkelde hooibalen) De oude situatie: De hooibalen komen vanaf de overbuurman die voorheen werden gebracht door de buurman's hulp/tuinman met de buurman zijn trekker (met zo'n balendrager achterop) Hij zetten de balen dan op een pallet op mijn oprijdpad en ik zette met mijn trekker de pallets weg. Uiteindelijk pak ik dan met de prikker in mijn voorlader een baal als ik m nodig heb. Huidige situatie. De buurman's tuinman/hulp is langdurig ziek en niet zeker of ie terugkomt. Dus ik zelf hooi halen. Met mijn trekker naar de overkant, Dan zijn trekker starten, baksleep erafhalen omrijden want de balentransport drager moet in de achterhef en die ligt ergens anders op het erf. Kost tijd omdat alles op een andere plek ligt. Onhandig is dat de balen 2 hoog zijn gestapeld dus dan loop je best even te klieren. Dan met zijn trekker daar de balen op een palet zetten en ik met mijn trekker met palletvork achterop de balen thuis brengen. laatste keer konden we de sleutel niet vinden van zijn trekker. Zijn balentransportdrager past niet in mijn hef vanwege CAT2 of 3 (zijn trekker) vs CAT1 pennen. Dus uiteindelijk alles met de prikker gedaan, met de prikker één baal op een pallet gezet en de tweedebaal in de prikker gelaten en die naar thuis gereden. vervolgens zorgen dat alles op pallets staat en de gaten dichtplakken. Nu aan het kijken voor een klem in de voorlader, dan kan ik makkelijker, in minder tijd, 2 balen in één rit halen en dat ze heel blijven. ****
Ik ben de wielkasten van een trekker aan het roestvrij maken, vooral oppervlakte roest, valt allemaal wel iets mee, maar er zijn wat hoekjes en gaatjes waar ik de roest niet goed kan weghalen dus ik moet iets hebben wat daar voor geschikt is. Het hoeft niet heel strak of mooi te worden want je ziet er niks van. Dus mijn idee is om een lekker dikke laag goede verf er tegenaan te klodderen en klaar. Of is het beter een grondverf te doen en dan tektyleren ofzo? Dat heeft niet echt m'n voorkeur want extra behandeling. Ik heb in het verleden wel rustoleum gebruikt maar was er niet echt van onder de indruk. Iemand tips voor een goede verf?
[b]Originele beschrijving[/b] Er is een aanrijding geweest tussen een tractor en trein in het centrum van Staphorst. Wonder boven wonder zijn hier geen gewonden bij gevallen.
Beste leden, wat is een goede en betrouwbare en betaalbare shovel/ wiellader voor werkzaamheden op een hobby manage? Wij gaan hem gebruik voor het rijden met balen hooi, mest, grond, laden en lossen van aanhangwagens, hef-werkzaamheden naar een zolder en af en toe werkzaamheden in het land. Geen cabine ivm hoogte want ik wil er ook graag mee binnen mee kunnen rijden? Hebben jullie tips? Alvast hartelijk dank😃
Woonplaats: West-friesland Leeftijd: 24jr Laatst online: 1u geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: