Hallo, ik probeer een grondschaaf te demonteren alleen dit wil nog niet helemaal, de schaaf zelf heeft heel wat jaren achterop een erf liggen roesten dus alles gaat wat moeizaam. Nu ben ik zover dat ik de grote bout bovenop de zwenk pot los heb gekregen alleen nu wil de pen nog niet uit de bus. Heeft iemand ideeën of zit er iets van een spie baan in? Hulp wordt gewaardeerd! Alvast bedankt
Hoi, afgelopen zaterdag heb ik meegedaan aan de trainingsdag trekkertrek. kwam rond de 50-60 meter. ik weet dat dit ook vooral een kwestie is van gewichtsverdeling, trekpunt, lucht in de bandjes en noem het maar op, maar vermogen lijk me ook wel belangrijk. nu heb ik voor de waterrem gestaan daar en daar kwam 50 pk uit, terwijl het mij lijkt dat zoon trekker minimaal tussen de 60-65 pk zou moeten hebben omdat ie ook zo op papier staat. Ik wil natuurlijk wel zoveel mogelijk uit mn trekker halen en daarom twijfel ik of ik nog wat aan de motor moet gaan aanpassen of niet. Wat zijn jullie meningen? bedankt.
Techneut Niels van Vilsteren zocht alle componenten bij elkaar en bouwde zelf een gps-systeem op een Deutz-Fahr. En dit is het resultaat.
[quote]De robotarm plaats je in de trekkercabine vlak achter de voorruit. Op de steun van de buitenspiegel wordt een trekkerherkenningscamera gemonteerd. ...[/quote]
Hallo, Ik heb vorig jaar trekkertrek gedaan met een valtra 8050. Ik heb een trekoog pas gemaakt op de kipper knobbel. Ik zat alleen 7 cm onder het limiet van 50cm. Heeft iemand een ander idee voor de trekhaak zodat die op 50 cm komt te zitten. Het onderste gat van de trekhaakslede is te hoog voor de 50 cm.
Hoi, vanavond ben ik gaan kijken bij een pz 185. De verkoper had hem achter de trekker en tot mijn verbazing paste de maaier niet want de wielen liepen tegen de kappen aan. Zou kunnen liggen aan dat de hefarmen van die trekker relatief kort waren, maar dan zou het nog steeds maar een paar centimeter schelen en bovendien moest de maaier dan volgens mij ook nog verder naar rechts terwijl dit niet eens zoon grote trekker was (spoor 1.65 volgensmij). Heeft iemand hier toevallig ervaring mee want vond het een bijzonder verschijnsel dat een veel gefabriceerde maaier niet achter een redelijk standaard trekker past. Alvast bedankt!
Dag allen, Probleem is dus de trilling in de cabine, vorig jaar is de trekker door de midden geweest, cabine is er af geweest. Hierna is de trilling pas begonnen en later ook nog een keer naar gekeken of alles wel goed zat, maar alles zit (Voor zover we weten) goed. Was bij de dealer zelf Onze cabine is wat luidruchtig, naar mijn mening te veel.. Vraag is, heeft er iemand ooit wel eens een dubbele cabine rubber (Zo'n Hockey puck) tussen de cabine en het frame gezet? Zo ja, hielp dit? en hoe heb je het gedaan met een langere bout en extra lang busje? Zo nee, zou dit een optie zijn zonder dat de cabine te ''wankel'' boven op komt te staan. Rubber is maar een cm of 4 a 5 cm dik dus veel is het niet JD5720
Steeds meer vrouwen zijn werkzaam in de agrarische sector, maar een vrouwelijke loonwerker, die zien veel mensen niet vaak. Allyssa Canrinus rijdt dagelijks een ronde met een zelfrijdende voermengwagen door zuidwest Friesland. In het kader van Internationale Vrouwendag deelt ze haar verhaal. “Ik kom wel eens mensen tegen die even opkijken. Anderen herkennen mij inmiddels en zwaaien enthousiast”, vertelt Allyssa Canrinus van https://www.boerenleven.nl. “Ik snap het ook wel hoor. Een meid op zo’n grote machine, dat zien veel mensen niet iedere dag.” Canrinus rijdt dagelijks acht tot negen uur rond met een zelfrijdende voermengwagen. Na vijf jaar alleen maar tussen de koeien gewerkt te hebben, werkt ze sinds een jaar voor Agrarisch Dienstverlening Willem Sloot. https://www.melkveebedrijf.nl/content/uploads/sites/2/2024/03/Internationale-Vrouwendag-Allyssa.1000.jpg
Allen, Ik heb onlangs een 2dehands 300 liter pendelstrooier gekocht om grasland te strooien. Het is een ouder type dat nog niet over de witte stelschroef beschikt. Ik heb vandaag landbouwkalk gestrooid en ik merk dat de strooier enorm schudt wanneer ik aan 540 rpm strooi. Ik voel het schudden wanneer ik op de tractor zit. Zo hevig schudt de 3punt. Dit doet hij ook wanneer hij leeg is. Ik voel nergens speling op de bewegende delen wanneer ik hiermee probeer te schudden. Is dit normaal of weet iemand in welke richting ik moet zoeken? Alvast bedankt!
Vanmiddag met de klepel erachter, rij ik rustig terug, schiet mijn knie tegen de hendel van de pto aan waardoor hij ineen aan klapt, dikke harde metaalachtige tik vanuit vooronder, maar de maaier draaide wel gewoon. Later nog rustig aan gezet, en draaide gewoon. Mijn vraag: Kan er schade zijn ontstaan? En zo ja, hoe kan ik dat checken? Alvast bedankt voor jullie reacties.
Mijn fordson power major heeft tot 2 weken altijd vlot gestart en nu doet hij het niet meer zonder de kleppen lichter te gebruiken Weet iemand hoe dit komt Heb 2 accu's geprobeerd maar bij geeen enkele lukt het zonder lichter
Ik heb de trekker laten lopen maar nou ligt er een plas olie onder van 5x5 cm wie weet wat er aan de hand is bij voorbaat dank
Bij de internationals heb je dus 2 aftakas stompen Als je erachter staat is dan de linker of de rechter 540?
De politie heeft vrijdagavond zeker 20 boetes uitgedeeld aan deelnemers van de blokkade op de A7 bij Drachten. Een woordvoerder bevestigt een bericht daarover op Wâldnet.
Ik ga een Deutz D40 restaureren maar kan ondanks heel wat pogingen niet vinden hoeveel AH een accu voor die machine dient te hebben. Kan iemand me een tip geven. Dank je.
Gezocht voorlader werktuigen Bak Vork Mest grijper
Dag, Het lampje van de oliedruk van de motor blijft branden. Voorheen was er niet aan de hand, ook niet bij lage toeren. Vorige week ging hij tijdens het rijden plots aan en blijft nu aan. Ik heb de sensor al met een sensor van een andere trekker verwisseld maar dan blijft de lamp evengoed branden. Zonder sensor spuit de olie er flink uit. Ik kan het gat niet dichthouden. Ik heb geen drukmeter dus ik heb geen druk kunnen meten. De kabel van de sensor naar het lampje lijkt in orde en reageert niet op bewegen. Wat is nu de volgende stap? Kabeltje bij het lampje doorknippen en een andere kabel leggen? Drukmeter kopen en op het blok schroeven om te zien hoeveel druk hij geeft? Alvast bedankt voor de reactie.
Hallo iedereen, ik heb sinds kort een John deere 1020 gekocht. Altijd motorisch goed bijgehouden. Hij start altijd goed maar nu het kouder word heeft hij er wat moeite mee. Heeft iemand toevallig een idee hoe ik deze tractor voor kan gloeien? En of dit überhaupt mogelijk is?
Ik ben op zoek naar een andere heftruck en nu is mijn oog gevallen op een Linde 2.5 tonner diesel met Perkins motor. Helaas weet ik het type motor niet. Heftruck is van bouwjaar 2001. Zijn dit goeie motoren of kun je beter kiezen voor een Linde met Deutz motor? Waar moet je verder nog op letten bij de aanschaf? Welke andere merken kunnen jullie aanbevelen?
Ik heb een Volvo BM LM218 wiellader bj1961 gekocht . Heeft iemand nog een (kopie van) werkplaats handboek van deze shovel? Mag ook Duits of Engels
Hallo, ik heb een kubota mini trekkertje. Ik wil hier een ploegje achter hangen. Mijn vraag is nu: Past er bijvoorbeeld een oude goudland wentelploegje aan? Zou dit kunnen kwa spoorbreedte van mijn tractor en de ploegvoor? Of zou ik dat ploegje nog kunnen verstellen in ploegbreedte?
Een waterstofauto heeft een tank om 5 tot 8 kilo waterstof op te slaan. Daarmee kan 500 tot 800 kilometer gereden worden. Een volle tank kost in Nederland dan ook al snel 100 euro, oplopend tot 175 euro. Dat is voor dezelfde afstand veel duurder dan bij een benzine- of dieselauto en al helemaal dan een…
Allen, Sind vorig jaar eigenaar van een Oliver 452 ofwel Same Aurora 45. Probeer deze trekker een beetje in ere te herstellen maar loop zo nu en dan tegen dingen aan. Zo ook onderstaand: Nu is het probleem dat de hef van de trekker erg snel zakt, ik weet dat als je de trekker niet draait je je hef op de grond moet zetten om de druk er af te halen, wat netjes gebeurt (desondanks dat de hef uitzichzelf zakt). In dit geval zakt de hef ook met een draaiende trekker voorbeeld: als ik een grondbak met een half kuubie op de hef heb tijdens het draaien van de trekker zakt de hef zo snel en topt hij weer op dat de hele trekker zowat staat te springen op zn banden. Nu lijkt mij dat er een keering in de hefinrichting oid doorlekt. Dus vraag ik of iemand mij enigsinds uit kan leggen waar en welke keering het kan zijn of kan vertellen waar ik tekeningen / service boek oid kan vinden. Ook dacht ik nog, zou het misschien iets met de diepte instelling van de hef kunnen zijn (groene hendel achter t stuur) ik sluit niks uit dus alle tips zijn welkom!
Hallo Nieuw in deze site en in het bezit van een 8 nan zocht ik naar brandstof verbruik.Ik heb namelijk een verschil geconstateerd nl.hoger benzine gebruik dan petroleum.Mijn vraag IS off andere Ford 8nan gebruikes dit ook merken .
Hallo ik ben bezig met het restaureren van een f2l812 blok. Nu heb ik een nieuwe zuiger en cilinder besteld en kom ik er achter dat de zuiger die er origineel in zit is uitgeboord. De standaard zuigermaat is 94.90 mm en degene die er op zat is 95.45 mm. Nu weet ik niet wat het beste is: 2 nieuwe zuigers kopen en beide vervangen of de recent aangekochte laten uitboren. De nieuwe heeft een spel van 0.10mm en de oude 0.05mm (ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft. Is er iemand die raad heeft want ik zit wat met tijdsdruk en ook mag het niet al te veel geld kosten. Ook weet ik niet of ik met de 2 verschillende maten gewoon kan rijden dus niet laten uitboren en de andere niet vervangen. En is moet ik ook een andere cilinder kop kopen voor op degene die ik nieuw gekocht heb of past dat wel gewoon? Alvast heel erg bedankt!
Beste TFers ik weet niet zeker ok er ook mensen op deze site zitten die ook iets weten over Stationaire motoren en vooral van de Stationaire motoren van Guldner ik heb dit jaar een Guldner Diesel Stationaire motor van 6 Pk gekocht maar ik weer niet precies welken kant ik dezen moet op draaien om hem te starten ik hoop dat iemand me hier bij kan helpen B.V.D Steyrlanzboy
De dode man die maandagmiddag werd aangetroffen nabij een maisveld aan de Erik de Rodeweg in Sevenum, is mogelijk geraakt door een maishakselaar en daardoor overleden. Dat meldt De Limburger. Onderzoek Een ouder echtpaar dat passeerde, zag het stoffelijk overschot liggen en waarschuwde de hulpdiensten. Onderzoek ter plekke wees uit dat er maandagochtend mais was geoogst op het perceel, dat grenst aan het bedrijventerrein Trade Port West in Venlo. De mais stond ongeveer twee meter hoog. Slapen De politie houdt er ernstig rekening mee dat de man in de mais lag te slapen, en verrast werd door de oogstmachine. Dat idee wordt versterkt door het feit dat er een of enkele tassen met spullen bij de man lagen. De identiteit van de dode is nog niet bekend. De politie hoopt snel met meer informatie te kunnen komen.
Recent is er mij een tractor aangeboden uit Schotland, zonder papieren maar in werkende staat. Kent er iemand een transportfirma die het vervoer incl importeren (douane etc) onder handen kan nemen? Ik zou het ook zelf willen doen maar weet niet waar ik me aan moet verwachten nu de UK geen deel meer is van de EU. Het gaat over een Holder van 2.2ton die op een aanhangwagen past. Dank bij voorbaat, mvg.
Ik zou graag een hydroliekventiel op mijn fordson plaatsen maar kan dit zelfs ik hoorde van iemand dat er een hydroliekpomp achteraan op de cardanas zat zou ik dit bij die van ook kunnen heeft iemand er een foto van waar kan ik zo een pomp en van die hendeltjes krijgen
Ik heb een MF 135. Het typeplaatje geeft aan: Massey Ferguson (United Kingdom), Ltd. Coventry, England. Massey Ferguson GMBH KASSEL/ESCHWEGE Baujahr (onleesbaar) Fahrgestellnr: J 40366 Ik heb al diverse sites nagekeken maar ik krijg geen sluitend antwoord of deze in Engeland gemaakt is voor de Duitse markt of dat deze in Frankrijk gemaakt is voor de Duitse markt. Het bouwjaar volgens kenteken is 1965. Ik weet niet of dat klopt. Alvast bedankt! Het is pure nieuwsgierigheid maar ook een drang om exact te weten hoe het echt zit. Ps. Voor de lezers: ik had een probleem met de verbinding en klikte meermaals opslaan. Ik heb de dubbele na een goede tip verwijderd.
Voor een MF135 (bouwjaar 1965) zou ik willen weten welk type 12V accu nodig is. De oude accu is uit 1986 en is defect. Ik kan verder geen gegevens op de accu terugvinden. De accu heeft een lengte van 33cm.
Hallo, Bij het uitbouwen van de mazout pomp zijn we vergeten de aftekening te maken van de mazout pomp. Hoe kunnen we nu de mazout pomp en de motor krukas juist terug afstellen op mekaar? Zijn er ergens markering op de tandwielen of is het beter met een druktest? Eventueel iemand informatie in een werkplaats boek. Alvast bedankt
Ik heb een ford 5000 met een atlas laadkraan 3006. En stelpoten van een 512 atlas. Maar nu doet het volgende niet : de laadkraan wilt niet meer omhoog en ook niet zakken, en de 2e giek deel wil ook niet omhoog en naar je toe bewegen! Maar de rest wil wel nog zoals stempelpoten en zwenken uitschuiven en knijpen. Wie weet en denkt wat het is ik hoor graag van u?
Beste TF-ers, Binnenkort ga ik kijken voor een tweedehands elektrische Linde E18P-02. Hij heeft bijna 10.000 uur. Waar kan ik volgens jullie het beste op letten? Zelf dacht ik aan de toestand van de accu, maar met deze urenstand uiteraard ook de hoeveelheid speling in bijvoorbeeld de mast en stuurinrichting.
Beste lezers, Ik heb onlangs een MF 3670 gekocht. De trekker stond 150km verderop en heb deze zelf naar huis gereden. Bij de laatste 10km moest ik plots bruutsk remmen en schakelde ik naar 3de versnelling. Wat ik toen zag was dat alle lichten in de cabine van de dynashifts wegvielen en het storingslampje van de versnellingbak ging branden. Ik kon nu geen dynashifts meer gebruiken het werkte niet. Als ik remde ging alles weer branden maar sloeg ook de 4x4 aan. Nu werkte de dynashifts weer. Dus nu staat de trekker thuis maar als ik mee wil rijden vallen nu dus soms de dynashift uit en als ik rem en naar een kleinere versnelling schakel werken ze weer (ook lampjes in de cabine) maar gaat wel de 4x4 aan. Deze kan ik dan uitzetten na paar keer duwen op de knop. Soms werken ze ook perfect en kan ik er 30min mee rijden zonder problemen. Soms vallen ze direct uit en kan ik geen dynashifts nemen. Weet iemand wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn? Alvast bedankt!
Goedenavond, We zijn bezig met een uitgebreide revisie van onze Dexta (1959), inmiddels al het hele motorblok vernieuwd. Vandaag hebben we het vliegwiel en de (enkele) koppelingsset (nieuwe koppelingsplaat en druklager, Histoparts) erop gezet en de motor weer aan de rest van de tractor vast gemaakt. Nu blijkt echter dat bij het intrappen van de koppeling, de versnellingsbak nog mee draait (de banden dus ook). Als ik de krukas met een ratel rond draai gaat die ook erg zwaar als de koppeling ingetrapt wordt. Er lijkt iets te blokkeren. De koppelingsplaat zit volgens mij goed op (uitstekend gedeelte naar de vernsellingsbak kant). Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Groeten, Stan
Na ong 3 uur probleemloos werken met de frezer, een pauze van 30 min genomen en de Shibaura uitgezet. Na de pauze wil 'ie niet meer opstarten. Alles staat op neutraal. Diesel stond op 1/4 en hebben we bijgevuld toen 'ie niet wilde starten (zo van, je weet maar nooit). Gloeien werkt, je hoort ook tikken, maar als het gloeilampje uitgaat en je de sleutel omdraait gebeurt er helemaal niets meer. Geen geluid, niets. Na een paar seconden gaat het gloeilampje weer aan. Bij een auto zou ik zeggen dat de startmotor het niet meer doet. Ik kan helaas ook geen goede handleiding vinden met troubleshooting erin. Ik hoor graag ideeën.
Ik heb sinds kort een nieuwe tractor gekocht een Deutz d5005 om op te knappen, maar als ik de tractor wil duwen of trekken blokeren de wielen en als ik de wielen van de tractor op krik dan draaien deze wel, de tractor staat natuurlijk in beide gevallen uit Vitesse, is er iemand die mij hier verder kan bij helpen??
Tractor start makkelijk, ik kan 15 minuten op volle kracht werken. Dan begint het vermogen te zakken, het toerental te schommelen en valt de motor uit. Ik kan terug starten maar na 30 sec valt de motor terug uit. Wanneer de tractor is afgekoeld kan ik opnieuw voor 15 minuten werken en valt hij opnieuw uit. Ik heb olie en oliefilter vervangen, luchtfilter vervangen en brandstoffilter vervangen maar het probleem blijft.
Onze Dexta werkt inmiddels prima. Voorlader doet zijn werk. Inmiddels ook een palletvork gescoord bij epic auctions, die binnen 5 minuten zo krom als een hoepel was (dat wordt recht trekken en verzwaren) Desalniettemin is het een leuk ding. Maar nu waren wij de rijbak aan het slepen (wit zand) met een sleepeg met pallet en 2 grote broken steen erop. En dan blijk je af en toe een passagier op je eigen trekker te zijn.... Zelfs bij minimaal insturen gaan de wielen de hoek om en beginnen te ploegen, maar de Dexta zelf gaat vrijwel rechtdoor. Tot je in een spoortje komt en dan volgt hij dit steeds dieper wordende spoor. Enfin, na dit 2 a 3 keer gedaan te hebben resulteert dit in 2 prachtige zandfonteinen van de achterbanden en na wat geworstel kom je er wel weer uit, (verbazingwekkend als het ding op een bepaald moment bijna op zijn buik/bak ligt) Mijn vraag is of hier iets aan te doen is. Met de remmen sturen heb ik geprobeerd, maar is niet echt een succes omdat je nog meer ingraaft bij voorwielen. Dubbele banden maakt hem den ik te breed (en kan er dan stal niet mee in) en doet qua sturing niets. Druk in banden verlagen wellicht?
Hallo, Ik heb afgelopen weekend een ferguson gekocht. Nu zou ik graag weten hoe oud deze is en hoe ik de condensator door meet in de verdeler. Het is een petroleum standaard motor met een 6v systeem. Typeplaatje is niet leesbaar en gietnummers zijn eveneens niet goed leesbaar. Onder het stuur staat in de alu behuizing 8537S. Bvd. Frank
Ik heb 4 nieuwe gloeikaarsen van 1,7v van histoparts en ook een nieuwe controleoog van 12 v 38 a gemonteerd .nu word de controleoog in 7 sec bloedrood terwijl de gloeikaarsen nog maar beginnen te roken. Ik heb de gloeikaarsen naast de tractor gehangen en aangesloten om dit te kunnen zien Dus de contoleoog is veel rapper de de gloeikaarsen. Ze zijn aangesloten volgens schema en voor zekerheid nog eens gaan kijken bij een in de buurt. Zou het een verkeerde controleoog kunnen zijn?
Ik heb recent mijn hydrauliekpomp vervangen en nu maakt de tractor een licht jankend geluid als hij op stationair toerental draait. Enkel bij warme motor. Het geluid lijkt uit de pomp zelf te komen. Ik heb ze al terug los gehad en met de hand draait de pomp soepel. Ook het aandrijftandwiel ziet er OK uit. Is dit geluid normaal bij een nieuwe pomp?
Dag, ik heb een Ford 3000 bouwjaar 1968. Toen ik deze trekker kocht was de veiligheidsschakelaar (startbeveiliging) kortgesloten zodat je de trekker altijd kunt starten, ook als hij in de versnelling staat. Ik wil dit weer in originele staat terugbrengen en heb een nieuwe veiligheidsschakelaar en een nieuwe kabel besteld. Bij de montage viel mij op dat de schakelaar in ingedrukte stand contact maakt. Volgens mij heb ik een schakelaar nodig die contact maakt als de schakelaar niet is ingedrukt. Weet iemand of er zo'n schakelaar bestaat? Histoparts heeft 3 schakelaars die alle drie contact maken als ze zijn ingedrukt. Of zie ik iets over het hoofd?
Het probleem begon met de koplampen en werklampen die het niet doen. Daarna per ongeluk de tank leeg gereden. Daarna ontlucht, maar met geen mogelijkheid meer aan te krijgen. Nu ook geen controlelampjes meer op het dashboard als ik het contact aanzet. De starmotor werkt wel en de motor gaat vlot rond. Op aanraden van de dealer een nieuw contactslot gemonteerd. Er is niets veranderd. De zekeringen tussen het opbergvak en het rechter zijraampje lijken allemaal goed.
Goedemiddag, Ik heb een mitsubishi D1300 , heeft een klein jaar stilgestaan . Nu wil ik hem terug starten en draait hij wel rond maar wil niet starten . Er zitten nieuwe gloeiboegies in en voorverwarmen werkt. Wat ik wel merk is dat er geen rook uit de uitlaat komt . Er zit diesel genoeg in en de dieselpomp is ontlucht. De injectoren zijn ook gereinigd. Ik weet dus niet meteen meer wat ik verkeerd doe of mis buiten de dieselpomp na te kijken .
De laatste 5x dat ik mijn trekker heb gebruikt begon hij bij volle gas te sputteren, viel de moter stil waarna hij niet meer startte. Na het onluchten kon ik er telkens terug mee aan het werk. Vandaag viel de motor stil terwijl hij stationair stond te draaien. Wat zou de oorzaak kunnen zijn van dit probleem? Ik gebruik gewone diesel.
Betreft John Deere Lanz 300; bouwjaar 1963. wanneer ik de handle van de hef op max hoogte zet, blijven hefarmen op halve hoogte steken. Zo kunnen aanbouwwerktuigen (bv een acrobaat) onvoldoende hoog opgetild worden. Wie weet raad ? G de Wit Kamerik 06-54737793
Ik heb uitgesloten dat het een probleem is met de kop pakking want ik ben er achter gekomen dat er diesel uit de uitlaat poorten komt
De beoogde halvering van het pesticidengebruik in Europa in 2030 is plots onzeker. Milieuorganisaties en wetenschappers vrezen dat van uitstel afst...
Leeftijd: onbekend Laatst online: 7u geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: