Pacht boerderij word niet onderhouden. Wat te doen?

Hallo allemaal. Mijn ouders die al behoorlijk in de leeftijd zijn wonen op een pachtboerderij. Ze hebben eigenlijk al de handdoek in de ring gegooid en hebben geaccepteerd om in deze nare en ongezonde situatie te blijven wonen. Puur omdat ze geen zin meer hebben in conflicten en gedoe. Maar ik zou dit toch anders willen zien, dus vandaar dit topic. Het gaat om het volgende: De boerderij is gebouwd tijdens de drooglegging van de Noordoostpolder in 1977 (?) Deze boerderij word totaal niet onderhouden door het rijk. Kozijnen vallen eruit, deuren allemaal verrot, dakpannen zijn kapot of liggen eraf, en dan heb ik het niet eens over de zeer slechte isolatie waardoor mijn ouders zich kapot moeten stoken. (2 houtkachels om beneden verdieping fatsoenlijk warm te houden in het najaar,winter) Maar ondertussen komen de pacht rekeningen binnen die ook steeds duurder worden. Ik vroeg mij af hoe andere pachters dit probleem aanpakken. In het contract staat dat het aan het Rijk is om het huis en schuur te onderhouden. Alles daarbuiten is voor de huurder (erf, landbouw grond) Maar van onderhoud is totaal geen sprake. Nou heb ik zelf geen ervaring of connecties met andere pachters en vraag mij dus af hoe hun deze problemen aanpakken. Ik neem even aan dat mijn deze problemen niet alleen bij mijn ouders ontstaan zijn. Ten minste dat hoop ik van niet. Vandaar ik dit topic open, Want het staat van het huis is gewoon een krottewijk wat tegen de grond gelijk gemaakt moet worden.

Schroefdraad olieplug bak lekt

Hallo tractorfanners , ik ben bezig met de achterbrug en versnellingsbak van mn oldtimer tractor uit 1956 , deze lekte al jaren iets tussen bak en motor , heb nu besloten het grondig aan te pakken ,oude olie eraf , de bak spoelen met spoelolie , tractor doormidden en er een nieuwe keerring op de priseas gezet , deksel versnellingsbak eraf , tandwielen zijn allemaal in orde en de bak van binnen brandschoon , heb er nu voorlopig 3 liter olie op gedaan en de tractor een week laten staan en letten op lekkages , nu lekt deze heel iets bij de aftapplug onderaan de bak , deze plug is gewoon van schroefdraad maar wel licht konisch , dus hoe verder je m erin draait hoe zwaarder t gaat , deze zou dan op t metaal af moeten dichten maar doet dat na 63 jaar niet meer , had er al van dat witte tape uit de sanitair wereld om de draad gewikkeld maar dat materiaal is te week en vraag me af of dit op termijn wel oliebestendig is , weet iemand of hier een oliebestendige tape of weefselband of iets anders voor bestaat om de plug absoluut lekvrij te krijgen? ik heb op ebay.de al liggen zoeken op ölbeständige gewindeband maar t resultaat is nihil..

Vevey 583

Laatste 1 reacties (3 totaal)

Hanomag R430

Laatste 1 reacties (13 totaal)

3e cilinder van MWM AKD10 motor ontsteekt niet

De 3e cilinder van mn MWM AKD10V motor wil maar niet mee doen met de andere 3 , compressie gemeten en komt nu uit op de minimaal vereiste 20 bar ( na gescheurde kop vervangen te hebben , nieuwe zuigerveren gezet te hebben en de spaltmaat teruggebracht te hebben van 1,2 naar 1,0 mm ) , verstuiver er al 6 keer uitgehaald , vervangen door een ander type , druk op vereiste 125 bar gebracht maar de cilinder wil niet op eigen kracht verder , uit de uitlaatpoort blijft een koud pluimpje komen bij stationair toerental , enkel als ik gas geef doet ie even mee om vervolgens bij verhoogd stabiel toerental weer een koud rookpluimpje te geven , iemand een idee wat dit kan zijn ?

MAN 2L2

Fiat 441 R

Laatste 1 reacties (6 totaal)

Apk en kenteken

Heb direct wel weer wat vragen maar die worden tzt vastvwel beantwoord. APK voor snelle trekkers in najaar 2019 Landbouwvoertuigen die 40 kilometer per uur of harder kunnen rijden, zoals trekkers, moeten APK-gekeurd worden. Hiervoor worden alle landbouwvoertuigen geregistreerd bij de RDW. Ook gaat een kentekenplicht gelden voor alle landbouwvoertuigen die harder willen rijden dan 25 kilometer per uur. Dat staat in een wijziging van de Wegenverkeerswet waarmee de ministerraad vrijdag 5 april heeft ingestemd op voorstel van minister Van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat. De nieuwe regels gaan dit najaar nog in, is de bedoeling. Maximumsnelheid wordt verhoogd van 25 naar 40 km/h De invoering van de APK-plicht wordt, na overleg tussen de sector en overheden, gecombineerd met het verhogen van de maximumsnelheid voor landbouwvoertuigen. Die maximumsnelheid gaat van 25 naar 40 kilometer per uur. Dat geldt alleen als de constructie van de voertuigen dat toelaat. In Europa is afgesproken dat snelle landbouwvoertuigen vanaf 20 mei 2018 APK-plichtig zijn. Nederland voldoet nog niet aan deze afspraak, omdat een eerder voorstel voor de invoering van APK-plicht werd verworpen door de Tweede Kamer, aldus het ministerie. Nederland werd daarom in 2017 door de Europese Commissie in gebreke gesteld. Het wetsvoorstel wordt begin volgende week naar de Tweede Kamer gestuurd.

Bührer Onbekend

Laatste 1 reacties (6 totaal)

bas101


Foto’s
39
Video’s
0
Topics
0
Reacties
792
Stemmen
243
Volgers
3

Over mij

Woonplaats: Trois-Ponts
Leeftijd: 49jr
Laatst online: 5u geleden

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering