Keerringen ingaande as versnellingsbak MF65

Uiteindelijk de juiste keerring te pakken gekregen voor de ingaande versnellingsas van de MF65 (En vaak ook MF35). Het heeft uiteindelijk 3 maanden nodig gehad voordat de Franse MF dealer mij kon helpen aan de juiste keerring die in de (dubbele) ingaande as van de versnellingsbak zat. Ik had deze assen uitgebouwd omdat ik bezig ben met een revisie van mijn trekker, en omdat de koppeling vetsloeg doordat deze keerringen al enkele jaren oud zijn. de buitenste keerring op de parts tekening 195 503 M1was geen probleem, maar die die IN de holle as zit om de massieve as mee af te dichten, 195 501 M1 schijn je toch niet te moeten hebben van bepaalde imitatiemerken. die heb ik in NL besteld, was op stock en met een week hier. (toen wachtte ik al 2,5 maand op de Engelse keerring!) die werd door de Franse dealer gemonteerd, was al erg krap in het begin van de as, en de plek waar die keerring uiteindelijk moest zitten was NOG wat kleiner, en daar kreeg de monteur hem dus ook niet in, wel geprobeerd, met als resultaat dat die keerring nu naar de knoppen is. Ik heb net de as opgehaald, met een andere keerring juist gemonteerd, en die gleed volgens de dealer als een heet mes door de boter op de juiste plaats! Hij vond het óók waardeloos dat we zo lang op die keerring moesten wachten. Om jullie niet hetzelfde mee te laten maken deel ik hier de juiste partno, en maat: 195501M1, 28.57x39.68x9.52mm

Dubbellucht voor een 2wd trekker voorop

Ha tf'ers, Wij hebben thuis een Inter 745 XL, sinds kort op 540/65r38. Gezien ik zuinig ben op de bodem (alles klei), rij ik graag met dubbellucht als het nat is. Achter heb ik 16,9r38, dus voor een 70 pk trekker lekker breed. Nu steekt het mij dat ik achterop opgeteld 1,92 meter band heb en voorop maar 50 centimeter. Ik heb namelijk 10.00-16. Deze banden zijn vrij nieuw en wil ik er dus nog niet afgooien. Maar ik zat eens te fantaseren over dubbellucht voor. Ik heb ooit eens een foto gezien van een 644(?) die dat had. Lang verhaal kort: zijn er mensen met een 2wd trekker en dubbellucht voor? Welke maten zitten er dan op, hoe is de montering en zijn er dingen om rekening mee te houden? Ik zat te denken aan half kale 10.00-16 met een ring tegen de velg en met schroefdraad of zoiets. Ik ben benieuwd! Geen reacties als "als je dat nodig hebt moet je van je land afblijven" aub. Soms moet je je land nu eenmaal op en ik knutsel graag.

Minitractor, klepelmaaier correct aankoppelen

Ik heb recent mijn eerste tractor gekocht, Yanmar FX18D. De eerste machine die ik gekocht heb is een klepelmaaier. Ik heb deze aangekoppeld zoals ik denk dat het hoort, werkt in principe prima, maar na een aantal keren gebruik twijfel ik of alles wel correct aangesloten is. Ik twijfel of volgende zaken normaal zijn en wellicht kunnen jullie dit beoordelen. 1. Bij het nemen van bochten tijdens het maaien begint de klepelmaaier wat te botsen. Klinkt niet goed en nu hef ik het op voor de bocht en na de bocht laat ik het terug zakken. Is dit normaal? 2. Ik merkte dat de hefstang niet parallel loopt let de aandrijfas. Ik zie zo direct niet hoe ik dit zou kunnen afstellen. 3. Waar de vork (is dit het juiste woord) op 2 punten vastgemaakt is aan de maaier kan ik 2 bussen plaatsen. De bussen zaten bij de maaier bij. Hierdoor zit alles stevig vast met weinig speling. Is dit de bedoeling of zijn die bussen niet nodig? Ik probeer enkele foto’s toe te voegen ter verduidelijking. 4. Zijn er nog zaken waar ik op moet letten bij het aankoppelen of afregelen van de maaier? Alvast bedankt!

Hef werkt koud wel maar warm matig

Beste TF ers Mijn B 275 heeft gras mogen maaien, niks mis mee. Ging ook goed tot ik klaar was en de cyclomaaier wilde af blazen. Maaier in transportstand. Hefarmen gingen omhoog tot de maaier getild moest worden, toen liet hij mij in de steek. Wilde niet omhoog! Balen, net gras gemaaid en dan hefproblemen! Heb wat aan de kraan van de hefsnelheid en de afsluiter van de hef gedraaid en langzaam ging de hef omhoog? Op mijn trekker zit een aansluiting voor de hefmast. Heb een manometer aan gesloten, maar 50 bar!! Probleem lijkt de hydropomp. Toch mijn maaier weg kunnen zetten en de hooimachine gepakt. Deze kon hij wel tillen. Gras gaat morgen in de plastic en dan moet ik toch iets met mijn pomp gaan doen. Waar kan ik een goede pomp kopen. Bij een bedrijf die onderdelen levert van Historische machines kost deze ongeveer €155. Mijn pomp C 25 VR van Plessey Dynamics is, volgens mij, nog de orginele pomp. In de morgen weer de druk gekontroleerd en dan heeft hij 125 bar, dat is de waarde die hij moet hebben. Na het draaien heeft hij maar 100 bar. Wil mijn pomp dus vervangen. Waar adviseren jullie om zo'n pomp te kopen?

Hoe zijn deze assen gelagerd? kan ik hier een platte poulie aan maken?

Ik had een oude afkortzaag om brandhout te zagen, met electromotor en platte riem (zoals vroeger aan dorsmachines) Die is kapot gegaan en nu wil ik kijken of ik de zaag met een haakse overbrenging achter de trekker kan maken zodat ik overal kan zagen? Nu is mijn vraag; hoe zitten de lagers in deze overbrenging? kan ik op één van de assen een v-snaar of platte poelie zetten zodat ik mijn zaag achter de trekker kan hengen en met de pto aandrijven? de overbrenging is 1:3/4

Pauls


Foto’s
18
Video’s
3
Topics
0
Reacties
969
Stemmen
181
Volgers
6

Over mij

Woonplaats: dorp der 7 neten (B)
Leeftijd: 52jr
Laatst online: 2u geleden

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering