Hallo iedereen, Ik heb een Ford 3000 gekocht maar de pto doet wat raar. Wanneer ik deze wil inschakelen doet hij het rrrrrrr geluid. Waardoor ik hem moet opzetten wanneer de motor stil staat en hem daarna starten. En ja, u zal misschien denken de koppeling indrukken dat doe ik wel maar nu vroeg ik me af kan het daaraan liggen? Hoe stel ik deze net af? Ik heb hem al een beetje bijgeschroeft zo waar de stang van de koppeling naar de pedaal vertrekt. Maar dit lijkt niet voldoende. Heel af en toe krijg ik hem er wel in. Maar dat is zelden. In bijlage ziet u rechtse vinger waar ik hem al heb bijgerdaait-> (meer ingerdraait.) En links waar ik de koppeling beter kan laten pakken? Of hoe weet ik wanneer deze te los staat en zou kunnen slippen?
Ik zou graag een hydroliekventiel op mijn fordson plaatsen maar kan dit zelfs ik hoorde van iemand dat er een hydroliekpomp achteraan op de cardanas zat zou ik dit bij die van ook kunnen heeft iemand er een foto van waar kan ik zo een pomp en van die hendeltjes krijgen
Dag tractorliefhebbers, ik heb pas een Ford 4000 van 1968 gekocht (met rechte neus zonder koelvinnen). De tractor had bij aankoop al een lekkende achteras waardoor er altijd olie in de velg drupte. Ik heb alles open gedaan en de keerring + lager vervangen maar de as lekt nu nog meer. De olie drupt er echt uit. Wie kan mij helpen? Er is geen oneffenheid in de as zelf maar ik merkte wel dat de keerring soms meedraaide met het wiel dus niet super vast zat.
Beste tractor liefhebbers, ik heb een fordson super-major van 1962. Sinds kort zijn er problemen met het stilleggen van de motor. Eerst bleef enkel de stophendel hangen na het stilleggen. Deze kon ik dan manueel terug zetten. Nu ondervind ik meer en meer problemen om de motor stilgelegd te krijgen en de hendel blijft nog steeds hangen. Bij het stilleggen heeft de motor ook de neiging om hoger in toeren te gaan. Kan iemand mij vertellen hoe het stoppen van de motor juist werkt en weet er iemand wat de oplossing kan zijn. Alvast bedankt. Stef.
Beste leden, Ik heb een Fendt farmer 103 s en ik heb er nooit (start)problemen mee gehad. Ik maak deze week hooi met de trekker en ik laat de trekker s‘nachts buiten staan. Ik stapte vanmiddag op de trekker om te gaan schudden, maar er gebeurde niks. Nadat ik een acculader heb aangesloten op slechts 10 ampere starte hij zonder problemen. Toen ik klaar was met schudden en ik de motor uitzette, wou ik even kijken of hij dan wel startte. Hij startte zonder problemen maar na nog een keer proberen had ik weer hetzelfde probleem. Het lijkt mij sterk dat dit komt door een lege accu, maar heb geen idee waar het aan zou kunnen liggen. Heeft het misschien te maken met het contactslot? En zo ja, zou iemand mij uit kunnen liggen hoe ik met een schroevendraaier de startmotor kan bekrachtigen? Alvast bedankt
Hallo allemaal, Ik me aan het orienteren op een andere tractor. Ik heb nogal wat eisen en een Budget tot E 50.000, het liefst er onder. Omdat ik wel op hellingen bezig ben met hooien moet hij iig vier wiel aandrijving hebben en een eigen gewicht van zo'n 5 ton. Is prettig met de pers en nog een zware aanhanger met hooi. Ook in het bos met boomstammen halen is dat prettig. Verder Denk ik er over om over te stappen naar een frontmaaier, dus fronthef en PTO zijn ook nodig. Vermogen kom ik bij mijn Ford 8210 niet te kort, dus rond de 110 pk is voldoende. Verder merk ik dat het een probleem begint te worden om mensen achter op de kar te hebben met het laden van baaltjes. Daarom ben ik er ook over aan het denken om een Meijer balenverzamelaar en een meijer kleine balen tang te kopen. (iemand ervaring?) Om de balentang te gebruiken is er ook een frontlader nodig. Hier in duitsland rijden bijna alle aanhangers luchtgeremd, dus dat zou ik er ook graag op hebben. (ik leen vaak een aanhanger) . Ik ben niet perse merk gebonden, maar misschien heb ik een lichte voorkeur voor New Holland vanwege mijn ervaringen met de lokale dealer en mijn Ford. De tractor zal zo'n 1 a 2 honderd uur per jaar gebruikt worden. Verder zo min mogelijk electronica, Hydrauliek enzo mag van mij gewoon met Handels bediend zijn. Hoeft niet sexy. Ik maak dit topic vooral aan om wat feedback en nieuwe inzichten te krijgen. Ben ook niet zo heel erg op de hoogte wat er allemaal te koop is van na 2000. Affin, roept u maar. Grts Bouke
Beste, Mijn MAN 2F1 loopt slechts 20 km/h, hoe kan ik de snelheid verhogen van deze kleine tractor. Ik dacht aan andere tandwielen te plaatsen in de beide reductiekasten van de achterwielen, iemand een beter idee?
Heb net daarvoor een nieuwe voeler geplaatst, en nu de v-riem vervangen maar hij blijft claxoneren terwijl ook het rode temperatuur lampje blijft branden, ook is het net of de brandstof word afgeknepen na ongeveer 5 minuten gebruik, heeft iemand een oplossing?
weet iemand de versnellingen te zitten ????????
Ik ben bezig met het opknappen van een fordson dexta uit 1961. Nu zit er bij mij op het tandwiel dat de brandstof pomp aandrijft aan de voor zijde een poelie gemonteerd. Op tekening staat deze poelie nergens op en ik kan 'm okk nergens vinden. Weet iemand wat de functie kan zijn van deze poelie?
Hallo allemaal Ik heb de keering vervangen op het einde van de trompet (is een keering met een ijzeren behuizing) nu heb ik olie in de achterbrug gedaan en was er niks aan de hand maar nu ik een stukje gereden heb lekt hij weer. Wat kan hier de oorzaak van zijn en is dit op te lossen zonder de tromperaf te halen?
Goede morgen, ik ben in het bezit van een John Deere 1120 met bouwjaar 1968. Hiervan is echter de dynamo stuk en deze werd in het verleden als eens hersteld maar zou niet meer herstelbaar zijn. Blijkbaar zou deze ook zelfs niet meer nieuw verkrijgbaar zijn. Normaal gezien zou je hier een alternator moeten kunnen op monteren ipv een dynamo. Wie kan mij hierbij helpen ? Type alternator ? Bestaat er een support om deze ombouw te doen ? Indien ja, welk onderdeel hiervoor te bestellen. Alvast bedankt voor jullie reactie.
Ik heb mijn McCormick d439 te koop staan, maar nu vraagt iemand: werkt de achromatic goed? We hadden geen flauw idee wat het prc is en of het erop op zit.
Hoi ik heb een fordson super dexta nu is 1 van de aansluitngen op het filterhuis niet meer goed de draad is krom waardoor hij lekt nu zoek ik dus een brandstof filter huis met 3 aansluitingen weet iemand waar dit te vinden is?
Kan de bekleding van het dakluik van een Q cab ook nieuw krijgen? Zoja waar?
Hoe moet ik bij mijn Ford super Dexta de koppeling afstellen? Het gaat mij om de stelbouten die tegen het druklager aan komen. Het gaat mij om de meetgegevens, en hoe je dat meet. Groet, Tonnie Gussinklo.
Kan iemand me zeggen welk lamp (type en wattage) ik nodig heb voor deze socket die boven mijn kenteken zit? Is een led variant een meerwaarde hierin of blijf ik liever bij de klassieke gloeilampen?
Hallo, Ik heb sinds kort een Massey ferguson Fe 35 Deze starte van morgen goed en na 1km rijden( wat goed ging en geen rare geluiden/dingen) viel hij opeens uit. Hij heeft lang stil gestaan en er zat 1/3 diesel in. Na wat rondkijken denk ik dat het probleem gewoon vuil is en ga de komende dagen de tank/leidingen schoonmaken en de filters vervangen. Delen jullie mijn mening dat dit het euvel kan zijn? En dan heb ik nog een tweede vraag. Ik zie op allerlei schema’s dat de plus op de massa zit en de mij op de startmotor. Nu zit het bij mij tractor andersom kan dat kwaad? Hij startte wel gewoon goed en liep toch 1km prima Alvast bedankt Gr sven
Heeft iemand van jullie ervaringen met de webshop voorlader24.nl? De prijzen lijken zeer mooi, maar als ik het adres of handelsregisternummer op zoek, kom ik precies bij iemand anders uit...
Hallo, Ik ben bezig met het opknappen van een laadgraafcombinatie op een ford 3000. De remmen waren slecht en bij controle bleek dat ze helemaal onder de olie/vet zaten. Vermoedelijk doordat de binnenste en buitenste achteras keerring aan vervanging toe is. De as is er nu uit en daarmee kan ik de binnenste keerring vervangen. Om de buitenste keerring te vervangen moet de grote moer (70mm / 2"3/4) van de as los gedraaid worden. Iemand in regio zuidholland (rockanje) die daar een passende sleutel voor heeft liggen? Of andere truuks om deze los te halen? 70mm dop bestellen en zelf wat op lassen kan ook..
Kan een open uitlaat kwaad heb gehoord dat het een tegendruk zou moeten hebben of kun je hem ook beter laten klinken zonder een open pijp
Mijn ford dexta springt op en neer in zijn toerental tussen 800 en 1000 naar mate de motor op temperatuur komt wordt het minder en als hij trekkracht moet leveren is het toerental constant ook als hij koud is. Ik heb inmiddels op advies de brandstofmembraam vervangen en de opvoerpomp ,maar geen beide werkt. Weet iemand een oplossing dan hoor ik het graag. Groet, Lans
Goedendag, Ik zoek voor het demonteren van de plunjers van een minimec brandstofpomp een dop van 19mm en 48 tanden. Op internet staat wel wat, maar dat is allemaal in Engeland of Amerika. Dus hopelijk is er hier iemand die zo'n dop heeft, en hem wil uitlenen. Grt karlo
De stuurbekrachtiging op deze Ford 3000, geleverd als Whitlock 306 werkt niet meer. Daarnaast is de uitvoering en type voorwielophanging niet zoals bij een normale 3000. Normaal gesproken is de stuurbekrachtiging vanaf het stuur richting pomp aangesloten maar dat is hier niet het geval. Iemand die de voorwielophanging herkend en/of weet hoe de werking van deze stuurbekrachtiging werkt? Er zit behoorlijk veel speling op het stuur en aan de rechterkant zou er eigenlijk een bus tussen maar zonder te weten welk type ophanging het is, maakt het zoeken naar de juiste onderdelen wat lastig. De stuurbekrachtigingspomp ga ik er eerst maar eens afhalen en kijken of alles er nog goed uitziet.
Af en toe werk ik met een kleine New Holland T3. Als ik de Cardan inschakel valt die geregeld uit en geeft hij aan dat er niemand op de stoel zit. Maar zit er wel degelijk op en weeg 77 kg. Dat is blijkbaar niet genoeg en daarom valt hij uit in veiligheid. Is er een mogelijkheid om deze sensor af te stellen op gewicht?
Inmiddels twee bestellingen verder heb ik nog steeds niet de juiste olie aftap plug gevonden. Eerst had ik de standaard besteld maar dat blijkt een 7/8 unc te zijn en was te groot in het gat. Ben wat verder gaan zoeken en een 3/4 unf zou moeten passen maar nu blijkt de draad veel fijner te zijn. Hebben jullie ook z’n fijne draad en waar kan ik z’n olie aftapplug vinden ? Ik hoor het graag. Gr, Siem
Mechanische onkruidbestrijding gaat een steeds grotere rol spelen in snijmais. Dat werd duidelijk tijdens de velddemonstratie eggen en schoffelen georganiseerd in het Friese It Heidenskip. Een velddemo vanuit het Deltaplan Agrarisch Waterbeheer (DAW) in samenwerking met adviesbureau Ceres Horti Advice, enkele loonwerkers en het Praktijknetwerk duurzame Snijmaisteelt Veenweide (PSV). Nieuwe Oogst maakte een video.
Hallo allemaal, ik keek vandaag eens naar mijn hydrauliek olie en constateerde dat deze zo goed als op is... Hij lekt wat aan de achterbrug :p. Vandaag na het rijden hingen de banden zelf vol druppels... Zou dit komen door versleten dichtingen? Ook vroeg ik me af hoeveel liter hier ongeveer in kan en welke olie ik het best neem. Alvast bedankt!
De buien van dinsdag waren lekker, maar het blijft gortdroog. Wat te doen tegen verdroging en mislukte oogsten? Robots die met camera’s en lasers het land bewerken, zouden weleens het antwoord kunnen zijn. ,,Levert een 20 procent grotere oogst op.”
Ik ben op zoek naar het Napolione logo in vector formaat zodat ik een nieuwe sticker voor op een Napolione 6000 4RM kan laten maken. Wie kan me helpen?
Beste forummers, de afgelopen weken zo'n 500 baaltjes geperst met de Markznt, en nu wat vraagjes. Het gaat hem wel om een Markant zonder nummer. 1/ Terug proper zetten machibe, stof plakt overal aan het vet, hoe snel weer proper krijgen? Hoe het laatste hooi uit het perskanaal halen? 2/ smeren knoperwieltjes, welke wieltjes zijn dat juist? Glijlagers perskolf, ik heb het ijzer waar dat heen en weer op schuift ingevet...? Aandrijving pick up onder perskolf. Enkel lager aan pick up smeren, die kruiskoppelingen lijken geen nippel te hebben? 3/ vastzetten pick up tijdens wegtransport, is 2 keer na bult in weg naar beneden gevallen, kan je dat ergens vastzetten? Voor de rest werkt het oude beestje voortreffelijk, 2 keer 2 open balen, reden onbekend, 3de keer was het knoop in touwenkast.
Beste leden, het werd tijd te onderzoeken waarom de brandstofmeter van de 5110 al een paar jaar niet meer werkt. Dashboard uit elkaar. als ik brandstofmeter op een lab-voeding aansluit kan ik 'm mooi met t potmetertje laten uitslaan, dus die moet werken. Tankvlotter geeft geleidelijke verandering op de Ohm meter dus die lijkt ook goed. Ooit is er een nieuw kabeltje getrokken vanuit multi-stekker van dashboard naar de tankvlotter. Dus ik wil de bedrading nu goed nalopen want ik begrijp niet wat er fout is, maar toch werkt hij niet. Tevens brand de tanklamp nu ook als de vlotter helemaal niet aangesloten is. Waar kan ik een goed bedradingsschema vanaf halen? Is door 5110 gen 2 met Q-cab van '88. Dus van schema van 5610, 6610, 7610 moet voldoen. Ik heb schema's van internet gehaald, die had iemand ingescand. Maar ik vind ze onduidelijk en er zitten geen poslijsten bij de schema's. In de bijlage een foto van een stukje schema. Maar dit komt niet geheel overeen. Dit is van een De Luxe straddle cab. Niet super de luxe flat deck cab. Dus kan anders zijn.
Beste mensen van dit forum! Onze Fordson Super Major heeft lekkages bij de stang waarop aan beide kanten de pedalen zitten (cross shaft?) die door de achterbak gaat. Waarschijnlijk moeten dus de keerringen vervangen worden. Is dit een kwestie van de olie verwijderen, de pedalen verwijderen, en de oude keerringen vervangen? Of ligt dit niet zo eenvoudig? Ik denk dat het wiel op zijn plaats kan blijven, maar wellicht heb ik dat mis. Erg bedankt alvast
Ik ben bezig met de bedrading te vernieuwen van een deutz d40.2. nu is mijn probleem dat het knipperlicht en remlicht bediend word via 1 lamp. Hoe sluit je dit aan? Wat heb je allemaal nodig? Kan er me daar iemand mee helpen?
Hallo Iedereen, Ik was van de week zand aan het transporteren met mij Ford 7810 en een kipper van ± 5ton. Maar op een gegeven moment begon ik met kippen en toen ging er een rood lampje aan rechtsboven op mijn dashboard samen met de zoemer (ik vermoed geen/te weinig oliedruk). Ik heb toen de tractor direct uitgezet, omdat ik vermoede dat er ergens iets van een leiding zou gesprongen kunnen zijn. Maar dit was niet zo, dus heb ik hem nog eens gestart. De melding kwam direct terug, kippen kon ik, alleen toen ik wilde rijden ging hij niet meer voor- en/of achteruit. Nu is mijn vraag of iemand van jullie toevallig ook ooit zo’n soortgelijk probleem heeft gehad of een vermoeden heeft wat het probleem zou kunnen zijn? Weet ook iemand hoe dit is opgebouwd, of waar ik een werkplaatshandboek zou kunnen bekomen? Julie zijn alvast bedankt voor jullie reacties!
de ford 3000 motor is geheel reviseerd, doch rookt behoorlijk , en een zeer hoog brandstof verbruik, de brandstofpomp is niet gerevisserd , verstuivers wel vernieuwd.wat is de oorzaak ?
Ik heb een fordson major van 1963 met een simms minimec pomp. Omdat ik nog nooit de timing goed heb gecontroleerd ben ik daar vandaag mee gestart. Dekseltje open, op 21° tdc gezet. Pomp verdraaid tot streepjes aan pomp gelijk komen te staan. Op het ronddraaiend onderdeel van de pomp staat een streepje met 's' op vermeld. Dit staat nu ook gelijk met het streepje op het plaatje. Alles terug samengebouwd. Nu start de tractor niet meer. Rookt niets en doet geen enkele compressieslag. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Heb ik iets over het hoofd gezien?
ik heb een iseki tx en 1 van de 2 koplampen gaat altijd stuk en ik heb gemeten aan de stroompunten waar je het peertje is doet voor stroom te geven en op de kapote lamp staat 13 volt en de lamp die niet kapot is en werkt staan 0 volt hoe komt die en wat kan ik er aan doen graag hulp groetjes senne
Hallo allen, ik ben samen met mijn vader bezig met het restaureren van een 5095. Ondertussen hebben wij de versnellingsbak al gereviseerd alleen wij vroegen ons af hoe sterk de as nou is die de aftakas aandrijft. Dit is natuurlijk een standaard as uit een 5000 van 75pk en wij hebben nu +-145 gegokt (6cil met turbo) en zijn hierdoor bang dat deze dat niet aan zou kunnen. Iemand hier ervaring mee?
Hallo ik vroeg me af of dat er knipperlichten op een dexta moet. ik heb mijn dexta bijna zover dat ik hem op kenteken kan laten zetten maar waar moet hij aan voldoen ?
Hallo iedereen, ik heb een international 946 en de versnellingsbak is eens gescheurd geweest onderin waar de zwaaihaak bevestiging aan vast geschroefd is, dit is na mijn mening goed gelast. En nu is dus de vraag of het verstandig is om hier trekkertrek mee te gaan doen omdat je hem dan toch wel wat belast op die plaats.
De balenpers heedt de eerste 200 pakken probleemloos geperst, daarna bleef het touw continue om de knoperbekje heen draaien. We hebben alles schoon gemaakt, gesmeerd, de pinnetjes gecontroleerd. Maar hij bleef maar om het knoperbekje heen draaien. Wie heeft er tips wat ik hieraan kan doen? Alvast bedankt!
Ik zoek een handleiding van een ford 6410 Heeft iemand iets liggen of misschien online beschikbaar?
Als ik de trekker op contact zet dan stijgt de temperatuur meter boven het metertje (zie onderste fotos) en als ik de trekker van contact haal dan zakt het metertje weer. Wie weet toevallig hoe dit kan komen en wat je er aan kan doen
Hallo allemaal mijn fordson major van 1956 is nu klaar na restauratie ik moet juist de motor olie nog veranderen weet er iemand hoe veel olie er in moet ? En welke zou ik best nemen want er is mij aangeraden dikkere olie te nemen omdat hij een beetje lekt mvg
Hallo, Ik heb mijn 7000 nu al een poosje toen ik hem kocht is verteld dat het originele dubbelwerkende ventiel ook om te zetten is naar een enkelwerkende. Weet iemand hoe ik dat kan doen? Alvast bedankt!
Hallo handige TF ers Wil een mechanische pakkenklem maken om gesealde pakken op elkaar te kunnen stapelen en dan, als ze op een pallet staan, te vervoeren naar de plaats van bestemming of transport op de aanhanger. Ik heb geen hydraulische funktie over, dus het moet op een mechanische manier gaan. Dacht zelf aan een steentangprincipe. Hoef er de boterham niet mee te verdienen. Tis meer voor het gemak. We doen het nu met 2 stroppen om de pak, tillen hem op en schuiven er een pallet onder. Met dezelfde stroppen leggen we er een tweede dan boven op. Is allemaal wat bewerkelijk. Wat vinden jullie?
Wie weet de aansluitingen van het contactslot ford 3000 pin 2 is een dubbele 1ervan zit een kabel aan maar weet niet waar die aangezeten heeft.
Beste tractorfanners, Ik heb momenteel een 510e motor in mijn power major gebouwd maar deze wil maar niet aanslaan. Volle brandstoftank, nieuwe opvoerpomp, nieuwe filters, brandstof tot aan de verstuivers maar wil niet starten, rookt wit en dan weer niet.. Iemand een idee wat het probleem is, misschien de pomptiming? In welke stand moet deze hendel voorraan dr pomp staan Alvast bedankt!
Onze vooras is kapot, deze reviseren of compleet een andere onder zetten. Wie heeft hier meer informatie over of wie verkoopt deze?
Dag, Ik zoek een net Fordje 2WD, zonder cabine voor hobbymatig gebruik. Ik ben een 4WD 80 pk gewend maar wil niet al te ver terug dus ook nu wil ik een 4 cilinder rond de 60 pk en wat hefvermogen. Daarom zoek ik een Ford 4000-5000 of de 100 serie daarvan. Nu zijn er volgens mij modellen met grote motor met lijnpomp en latere modellen met een kleinere motor met roterende pomp. Ik hou wel van een beetje power en evt een beetje opschroeven voor de fun. Kan ik dan het beste een model kopen met een lijnpomp of maakt dat eigenlijk niet uit? Alvast bedankt.
Dag, Enkele weken geleden had ik mijn fordson super dexta eindelijk rijdende gekregen. Toen heb ik er een uurtje met aan het rondrijden geweest. Vandaag ging ik er terug wat met rijden. Hij starte zonder problemen, maar na 100 meter kon ik niet meer schakelen. De versnellingspoken er af gehaald en koppeling ingetrapt en gezien dat hij niet meer ontkoppelt. Het rare is dat de aftakas nog wel ontkoppelt. Weet iemand wat hiervan het probleem kan zijn? Alvast bedankt.
Bij het plaatsen van een nieuwe retourfilter hydraulic merk ik dat de filter gewoon over het retourbuisje geschoven zit. daaronder zit een overdrukventieltje geschroefd, als de olie terugvloeit komt ze uit het ventieltje gelopen en gaat ze toch niet door het filter ? wat is het nut van deze filter ?
Dag iedereen, Ik ben bezig een fordson power major met dubbele koppeling te voorzien van een 6 cilinder motorblok, het type 510e. Ik vroeg me af of de standaard dubbele koppeling sterk genoeg is, want deze is van aluminium heb ik me laten vertellen. Die koppeling is maar bestand voor een standaard 50 pk ipv 100. Iemand die ook al zo een tractor verbouwd heeft en eventueel een oplossing hiervoor? Alvast bedanmt iedereen!
Hoi alle ik zoek goede hobby trekker heb wel wat eisen waar die aan moet voldoen Fronthef met aftakas Cabine Rond 70 tot 150 pk 4wd voorlader Budget tot 16000 Weten jullie is laat het weten Vriendelijk groet jesse
Beste topicers Is dit normaal of hoe komt dit dat het afgebroken is, is dit slijtage? Hoe los ii dit het best op? Een occasie stuk opsteken of dichtlassen? Alvast bedankt!
Na vervanging schijfremmen van mijn Super Major blokkeren de remmen regelmatig, de regeling is niet te strak afgesteld, de veren die de rempedalen achteruit trekken zijn oké. Weet iemand waar de mogelijke oorzaak te vinden is ?
Hallo ik heb n werklust gekocht maar er zit al en gele kenteken up. Hoe werkt dat met afmelden in Nederland, verkoper weet het ook niet exakt, ik gaa het shovel nooit regestreeren hier, komt 20km bord up zoals meeste shovels hier. Wat moeten wij doen. Bedankt voor jullie ervaringen.
Ik ben aan het kijken wat de beste oplossing is om de speling in de pen op te lossen. De speling is ongeveer een halve cm dus er moet wel wat aan gedaan worden. Daarbij heb ik drie opties: - Gaten uitboren en dikkere pen gebruiken - Gat uitboren en bus erin persen - Ander frontblok Hebben jullie een idee hoe ik dit het makkelijkste aan kan pakken ? Groet, Siem
Onlangs kocht ik voor onze boerderij een Fordson Dexta met voorlader en cyclomaaier erachter. Rijden doet hij prima. Remmen is ehhhmmmm Tja anticiperen zullen we maar zeggen en hard stampen. Hefinrichting doet het ook prima. Elektrisch is er wel werk, maar dat gaan we wel fixen. Ook lekt hij behoorlijk olie, maar er bleek teveel in te zitten... Dus dat kan wel. Verwacht wellicht nog vilt keringen?? Dus lekt altijd wel wat. Mijn grootste probleem is echter de voorlader: toen ik hem ophaalde ging hij keurig omhoog. Thuis aangekomen voorlader laten zakken (handrem zit er niet op denk ik??) Kreeg hem net vrij genoeg om hem binnen te rijden. Maar nu staat de voorlader aan de grond en kan ik er dus niet mee rijden.. Ik heb de knop om te schakelen tussen de hefinrichting of de voorlader uitgetrokken, maar krijg hem nog niet omhoog.. Ook lukt het inschakelen van de aftakas niet.. hij blijft tandjes poetsen...ook met koppeling in. Wellicht zou het nog werken als ik hem in zijn versnelling zet als ik de aftakas inschakel??
Ik heb mijn trekker nu door midden liggen omdat de krukas kering lekt nu zag ik op histoparts een vervangbare keerring staan https://histoparts.com/trekker-onderdelen-per-merk/ferguson-35/motoronderdelen-3-cilinder/h37617-achterste-krukaskeering-moderne-keerring/3 heeft iemand ervaring met deze keerring wat is het beste een koord keerring of deze moderne? bedankt alvast
Ik ben op zoek naar een hobbytractor. Nu weet ik een 844SB staan en een 845XL. Beiden ongeveer 8000uren. De 844SB gereviseerd en herspoten, wel zonder cabine. Beiden vierwielaandrijving. Bij de 845 spreekt de XL cabine me aan, bij de 844SB feit dat hij gereviseerd en mooi herspoten is. Is een cabine voor een 844 makkelijk te vinden? Ik vind er alleszins geen op de twedehandssites, nog los van de montage zelf dan. Advies welkom dus. Motor is dezelfde denk ik. De 844 is van 1977, de 845 van 1987.
Hallo Bij mijn ford 2000 wil de hef aleen maar helemaal omhoog of naar beneden op het moment. Wat kan hier de oorzaak van zijn? En hij pompt ook door als de hef helemaal omhoog is
Hallo Ik ga de krukas keering aan de voorkant vervangen. Ik heb de radiator al verwijdert en ga nu de poeli losmaken. Die zit met een grote moer geschroefd op de voorkant van de krukas. Hoe krijg ik die moer los? Is het normaal schroefdraad? rechts? Alle tips zijn welkom. Met vr gr Peter
Hallo allemaal, Ik had een stoel op histoparts besteld voor een fordson major een geveerde maar het fraime is te groot /lang als ik de stoel monteer kan ik niet meer schakelen omdat de stoel tegen de pook komt welke stoel/zitting raden jullie aan ? Liefst niet te duur , Mvg
Mijn vraag mag je met de tractor over een N weg rijden het gaat hier bij in mijn geval om de N9, zijn er mensen die hier meer verstand van hebben? alvast bedankt
Hallo Ik heb de motor van mijn fordson power major volledig gereviseerd en hij is nu terug in werkende staat. Ik heb nu enkel nog het probleem dat er olie tussen de kopplaat en de motor sijpeld. Ik weet niet hoe dit komt omdat ik alle normaal gezien alle nodige dichtingen heb vervangen. Is er iemand die hiermee ervaring heeft of die weet wat de oorzaak is van deze lekkage? Met vriendelijke groet Sander Moeyaert
Goedendag heren, Sinds kort gaat bij de Ford 8630 het lampje van de lage druk branden. De druk is gemeten en blijft constant rond de 13-14 bar. Met momenten gaat het lampje uit, dus ik vermoed dat de schakelaar op het randje de druk wel/niet goed vind. Hoeveel druk moet deze bak hebben (schat zelf rond de 18 bar?) en is deze ergens omhoog te zetten? Mocht er ook iemand een werkplaats handboek hebben van dit type, en willen verkopen.. heb ik interesse! Gr. Michael
Hallo, Mijn super major schiet uit zijn versnelling als die zwaar moet trekken in de 1 laag. Heb het lager op de as die naar het vliegwiel toe gaat vervangen omdat deze speling had. Lijkt er nu alleen nog niet veel beter op te worden. Alle tandwielen lijken nog goed. Iemand een idee waar het aan kan liggen? Mvg
Welke of waar kan ik het beste een o-ring set bestellen voor een ventiel blok voor een ford 4000. Schijnt nogal wat kwaliteit verschil in te zitten
De kubsprijs is dit jaar 3 euro of hoger. als ik het laat doen. heb zelf 20 ha huiskavel en 10 ha laagland 1 km van huis af liggen. bemester is er 6 meter als nieuw en trekker ook 130 pk alles is zandgrond doen aan stalvoeren. en weiden wat raden jullie aan goede tank kopen en zelf doen of laten doen? dan kan de bemester de handel in
Mijn fordson super major is plots stilgevallen. Dit direct na schakelen tussen low 5 en hi 6. Daarvoor geen enkel probleem met de tractor. Vermoedelijk een brandstofprobleem. Motor draait nog vlot rond als ik starter bedien. Iemand een idee? Of al ervaring met dit fenomeen? Hoe begin ik te zoeken?
Hallo, Tussen dieseltank en de tanksteun heb ik rubber van ca. 5 mm dik gelegd. Dus zowel op de voorste steun als de achterste steun. Bij het monteren van het dashboardje merkte ik dat het dashboardje aan ligt op de tank, maar niet op de flens van de stuurkolom. Dus niet goed. Als ik de achterste rubbers verwijder zakt de tank achteraan 5 mm en kom ik wel goed uit met het dashboard. Hoe is dit origineel geweest, alleen aan de voorzijde rubber tussen tank en tanksteun en achter niet? Gr, Sjors
Ik overweeg eigen gebruikte kleine balenpers voor hooi te kopen. Er zijn steeds minder loonwerkers die er een hebben en als 't nodig is, hebben ze geen tijd Kan dan eventueel zelf ook wat loonwerk doen. Graag merk/model aangeven. Als je iets goeds hebt staan hoor ik dat ook graag.
Goedemorgen iedereen, ik heb een oldtimer Ford dexta 3000 waar ik alleen maar op eigen terrein mee rijd. Tot nu toe doe ik er enkel rode diesel van het tankstation in. Nu is onze mazouttank voor huisverwarming nog redelijk vol en we breken onze mazoutketel definitief af. Kan ik de inhoud (=stookolie) gebruiken voor mijn Ford dexta? Volgens mijn chauffagist wel, maar ik wil graag de mening van mensen met traktor kennis ;-) Alvast bedankt! Groetjes, Bruno
Hoi ik heb een ford super major maar er zit geen type plaatje op. Nu heb ik wel een ingeslagen nummer gevonden; 510ec 113724 Zou dit het serienummer kunnen wezen En wat zou dan het bouwjaar kunnen wezen
Hallo, Ik wil een nieuwe keering zetten om de as die de aftakas met de hendel inschakelt. Hier zit een blikje voor die je niet bij de nieuwe keering krijgt. Dit blikje is vermoedelijk om de keering op de sluiten maar hoe zit deze vast? Krijg hem dr nog niet heel uit tot zover. Mvg
Ik wil de olie vd versnellingsbak vd ford 7000 met dual power vervangen. Weet iemand hoeveel liter erin moet? Aan de zijkant zit een plug. Is dat de niveauplug, dus tot daar vullen? Bvd!!
Hallo, Onze Fendt 305LS, uit ‘91, verbruikt iets koelvloeistof. Daar zit een 226 B motor in. Er zijn geen uitwendige lekkages, dus ik ga er vanuit dat het dan inwendig is. Er komt verder ook niks bij de motor olie, dus ik denk dan aan een koppakking. Heb nu de volgende vragen: -heeft deze motor, droge of natte bussen? -hoe kom ik erachter, welke koppakking dat dan is? Ik zou zeggen, die het verste van de radiateur af zit? -moet je dan alleen die kapotte koppakking vervangen, of alle 4 vernieuwen? John
[b]Originele beschrijving[/b] Geachte relatie, Wij willen u via deze weg op de hoogte brengen van een aanpassing in ons bedrijf. Na de nodige afwegingen hebben wij besloten al onze werkzaamheden binnen het agrarisch loonwerk per direct te beëindigen. Sinds 2017 hebben wij ons ingezet om een compleet concept op te zetten met levensduur voor de omgeving en voor ons personeel. De werkzaamheden in deze sector vragen veel van ons personeel en is het moeilijk om jonge instroom te werven. Wij zullen ons in het vervolg gaan richten op werkzaamheden in het infra-, grond- (kilveren) en sloopwerkzaamheden en hopen u met deze werkzaamheden in de toekomst van dienst te kunnen zijn. Wij willen u bedanken voor het vertrouwen van de afgelopen jaren en zijn u in het vervolg graag van dienst met de eerder genoemde werkzaamheden.
Hallo allemaal mijn major start nog altijd niet goed , filters zijn gekuist ik heb de dieselleiding in een emmer met propere diesel gedaan nu rookt hij al een heel pak minder maar start nog niet volgens mij moet ik hem ontluchten iemand die weet hoe ? Je moet de leidingen aan de verstuivers losdraaien dat weet ik maar is er nog iets anders dat er moet gebeuren? , Mvg
Big Equipment Company, het bedrijf dat de productierechten van de Big Bud trekkers bezit en zich specialiseert in het reviseren van Big Bud trekkers, zal in maart in Las Vegas op de internationale bouwmachinebeurs Conexpo-con de Big Bud 640 presenteren. Daarmee wordt het merk na 31 jaar weer nieuw leven ingeblazen.
Goedendag, als ik op een voorlader een werktuig wil koppelen met hydrauliek dan moet je daar ook een aansluiting voor hebben. Nu kun je zo'n 3de functie kit kopen. Dan heb je wat slangen, beugels en een elektrisch ventiel die je dan bedient met het knopje op de joystick. Nu zie ik van die kits te koop staan (USA) voor $925 (dollar dus) Wat ik mij afvraag, kan het ook met de ventielen achterop? Daar zitter er 4 (dus 2 hendels naast de stoel en 2 setjes van 2 aansluitingen. Dus dat je dan 2 lange slangen neemt met male-female koppelingen en wat beugels zo de aansluiting maakt op de voorlader en dan de 3de functie bedient met de hendel naast je stoel? Of werkt dat gewoonweg niet en is dit te simpel gedacht? ***** Reden: (lang verhaal) Ik heb nu een balenprikker op de voorlader voor het vullen van mijn hooiruif. (ronde gewikkelde hooibalen) De oude situatie: De hooibalen komen vanaf de overbuurman die voorheen werden gebracht door de buurman's hulp/tuinman met de buurman zijn trekker (met zo'n balendrager achterop) Hij zetten de balen dan op een pallet op mijn oprijdpad en ik zette met mijn trekker de pallets weg. Uiteindelijk pak ik dan met de prikker in mijn voorlader een baal als ik m nodig heb. Huidige situatie. De buurman's tuinman/hulp is langdurig ziek en niet zeker of ie terugkomt. Dus ik zelf hooi halen. Met mijn trekker naar de overkant, Dan zijn trekker starten, baksleep erafhalen omrijden want de balentransport drager moet in de achterhef en die ligt ergens anders op het erf. Kost tijd omdat alles op een andere plek ligt. Onhandig is dat de balen 2 hoog zijn gestapeld dus dan loop je best even te klieren. Dan met zijn trekker daar de balen op een palet zetten en ik met mijn trekker met palletvork achterop de balen thuis brengen. laatste keer konden we de sleutel niet vinden van zijn trekker. Zijn balentransportdrager past niet in mijn hef vanwege CAT2 of 3 (zijn trekker) vs CAT1 pennen. Dus uiteindelijk alles met de prikker gedaan, met de prikker één baal op een pallet gezet en de tweedebaal in de prikker gelaten en die naar thuis gereden. vervolgens zorgen dat alles op pallets staat en de gaten dichtplakken. Nu aan het kijken voor een klem in de voorlader, dan kan ik makkelijker, in minder tijd, 2 balen in één rit halen en dat ze heel blijven. ****
Deel 1 zit vol met het maximale aantal reacties, welkom op deel 2: Sterk gestegen nieuwprijzen, lange levertijden en een onzekere toekomst zorgen ervoor dat boeren meer in gebruikte tractoren zijn gaan zien. De vraag overstijgt nu zelfs het aanbod. Deel 1: https://www.prikkebord.nl/topic/300068/
Sterk gestegen nieuwprijzen, lange levertijden en een onzekere toekomst zorgen ervoor dat boeren meer in gebruikte tractoren zijn gaan zien. De vraag overstijgt nu zelfs het aanbod. Dit topic zit vol, klik hier voor deel 2: https://www.prikkebord.nl/topic/300329/
Woonplaats: Tussen achterhoek en liemers Leeftijd: 41jr Laatst online: 7u geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: