Welke motorolie is het beste voor een oldtimer tractor ? Is voor een fordson power major
We hebben sinds kort een Fordson Super Dexta zonder rolbeugel en omdat onze wei schuin afloopt langs de randen voelt dat niet heel prettig. Hoe kom ik aan een rolbeugel, het liefst eentje waarvan het bovenste deel terugklapbaar is zodat ik de lage schuur in kan. Op google vind ik geen bedrijf die ze levert of maakt.
Goeden avond, vanavond wilde ik bieden op een lot bij vdi waarop niet veel meer ligt dan oud ijzer , vanaf prijs €50 , ik bied waarna ik denk dat de prijs inl commissie van 12 1% dan op €62 uitkomt , komt er op t scherm een beeld de mededeling dat er 50€ ex btw boekhoudkosten bijkomen en €125 ex btw afhandeling kosten eindtotaal €245.50 ,bijna 5 x t bedrag t is maar dat u t weet.
Beste Fordson leden, Wil van Dexta dynamo vervangen. Deze schijn je eerst te moeten polariseren. Na aansluiten met een draad van de plus accupool direct naar F. (Field coil) voor 1 seconde. Dit schijnt dan magnetisch veld te activeren. Snap alles behalve F. Wat is de ‘Field Coil?
De lucas startmotor op mijn dexta gaat te vroeg in zijn vrij loop. En ik vroeg me af of de bendix te vervangen of repareren is ik heb dit zelf nog niet kunne vinden. Wie heeft hier wat info over ?
Beste, Ik ben een Ford 3000 in orde aan het zetten voor een kennis waarvan geen enkele hydraulische functie werkte (trekker stond reeds 4 jaar buiten) De trekker is uitgerust met een oliepomp linksvooraan, aangedreven door de startkrans van de motor. Ik heb de filter vernieuwd en olie op peil gebracht en de hef werkt nu terug. De frontlader daar in tegen krijg ik nog geen beweging in. De drukleiding van de frontlader is aangesloten onder de stoel op het hefdeksel. Daar zit een stuurschuif die je volgens mij in 3 standen kan bedienen. Als de schuif helemaal ingeschoven is kan ik de hef bedienen, op de 2 andere standen kan ik de hef niet bedienen maar komt er geen olie uit de drukleiding die naar de frontlader gaat. Deze drukleiding heb ik al eens gedemonteerd van het hefdeksel maar zonder resultaat als ik de stuurschuif op verschillende standen. Heb ik iets over het hoofd gezien waardoor ik hier geen olie/druk heb op deze leiding? De hefinrichting werkt goed ook met gewicht gemonteerd in de hef. Ikzelf werk dagelijks aan Fiat tractoren en dit is de eerste kennismaking met een Ford, dus de werking van deze trekker is mij onbekend. Is er ergens een hendel of knop die in een andere stand moet staan? Of is er ergens een gekend probleem die ik moet nakijken? Alvast bedankt voor de reacties.
Ik zoek een manual / handleiding / beschrijving van een New Holland boomer 25 uit 2014. Heb het internet al afgezocht maar zonder resultaat. Wie kan mij helpen?
Hallo allemaal Ik heb mijn inter voorzien van een nieuwe drukgroep en koppelingsplaten en alle lagers; toplager en druklagers. Ook de krukaskering is vervangen dit is nu 1.5 jaar geleden, trekker loopt af en toe eens voor de hobby maar na een tijdje rijden gaat de koppelingsplaat plakken en is het lastig om een versnelling in te schakelen bij stilstand, wat is de oorzaak hiervan, olie of vuil tussen de plaat en de drukgroep? En hoe kan ik oplossen dat de plaat niet meer plakt? Alvast bedankt
Ik heb een dexta uit , 62 en heb moeite de trekker te starten hij gaat netjes rond op de start motor maar slaat net niet aan voor de start motor terug slaat. Als hij een maal loop (en ook na een aantal start pogingen) komt er ook rook uit de kleppendeksel ontluchting. Kan iemand mij enig zins op weg helpen de oorzaak van dit probleem te vinden? Is het een klep die niet(goed ) sluit , een verstuivers of zuigerveren? En waar en hoe ga ik dit het makkelijkst vinden ?
Hallo Ik ben een Ford 3000 BJ 1965 aan het restaureren, helaas is de toerenteller niet aangesloten, er bestaan 2 mogelijkheden deze op de alternator aan te sluiten mits adaptor, bij mijn staat er een Lucas alternator op maar veder geen gegevens, of op de motor aan te sluiten, maar weet niet waar, kan iemand mij verder helpen?
Goeiedag . Ik ben nieuw hier . Mijn naam is freddy en heb een fiat 600DT met een probleempje . na het opstellen van het lager in de stuurinrichting stuurt hij naar links als ik hem start . Nou heb ik hier gelezen dat ik een zuigerstang en ventiel en klemring ...maar ik zal dan wel weer een ander type hebben maar ik krijg het niet voor elkaar . Ik heb een klein cilinder onder de accu zitten . Wie kan mij helpen ?
Wij hebben over laatst een Ford 6640 SLE uit 1992 bijgekocht. Toen we deze gingen kopen had deze het probleem dat de koppeling niet te doseren was. Na een kalibratie van de versnellingsbak was dit probleem tijdelijk opgelost. Toen hij uiteindelijk bij ons was had hij dit probleem weer en dus kalibreerde wij hem weer en was dit soms voor een tijd opgelost en soms maar voor 1 keer. Hierna hebben wij de potentiometer van de koppelingspedaal vervangen en was dit al veel beter maar nog niet 100%. Als hij een tijd heeft stilgestaan heeft hij het weer een tijd dat de koppeling niet te doseren valt maar word na een tijd terug beter. Ook als hij in lage versnelling staat valt hij tussen de 1ste en 4de versnelling slecht te doseren maar tussen 5 en 8 weer niet. Ook komt de toerenteller niet direct aan als je hem start. Kan dit er ook iets mee te maken hebben?
Heeft iemand een foto van hoe zijn startmotor bij een fordson power major is aangesloten Bij mij is enkel achter de bovenst verbonden De onderste hangt niets aan , dit klopt toch niet ?
Hallo, Mijn fordson major heeft weer zijn kuren met het starten. Hij start elke dag slechter en slechter Hij rookt heel veel de eerste 10 min, witte rook. Ik heb de kleppenspeling ondertussen al gecontroleerd. Ok De timing heb ik ook gecorrigeerd. Stond precies verkeerd, maar nu doet hij helemaal niets meer. Timing op tandkrans staat op 21 Streepjes pomp valt in bereik streepjes. Hoe krijg ik hem terug ok? - volledige toer met tandkrans ronddraaien en pomp terug goed zetten? - …
We hebben (nog niet vastberaden) besloten om eens rond te gaan kijken voor een vervanger. We zitten met een aantal eisen. Het moet blauw zijn :) Hij mag niks hoger zijn dan een Ford 5110 (op 34 inch). En een PK'tje of 80/90. Is hiervoor een TS serie, 40'er serie of TL serie geschikt voor? Graag jullie mening.
Mijn fordson power major heeft tot 2 weken altijd vlot gestart en nu doet hij het niet meer zonder de kleppen lichter te gebruiken Weet iemand hoe dit komt Heb 2 accu's geprobeerd maar bij geeen enkele lukt het zonder lichter
Wie kan mij helpen? Ik heb een probleem met een Ford 9600 dual power/aftakas en hefinrichting doen het allemaal allen ik de hydrauliek ventielen doen het niet als ik druk meet krijg ik maar 20 bar druk wat kan hier het probleem van wezen ?
Alle werkverlichting doet het niet. ruitenwissersproeier doet het niet. Km teller verlichting doet het niet. Rechter achterlicht en stadslicht doen het niet meer. overige verlichting brand dus nog wel. zekeringen aan de rechterkant van het stuur bekeken en gecheckt deze zijn allen "goed" iemand enig idee waar ik het verder in zoeken kan/moet?
Hallo, Ik begin er bij mijn kieper steeds meer aan te ergeren dat ik de kieper te kort op de tractor zit waardoor ik elke bocht moet oppassen dat ik niet de banden tegen de dissel heb en ik met achter uit rijden de kieper niet haaks om krijg. Een oplossing zou zijn de kieper in de zwaailaat te hangen maar daar ben ik niet zo weg van. Mijn andere idee is de dissel verder naar voor te laten zetten? Ik hoor graag jullie mening hier over of andere ideeën.
Hallo, De as naar de eindvertraging van de vooras is ingesleten op de plaats waar de keerringen zitten. Hoe kan ik het best deze as weer repareren, zodat hij niet direct weer begint te lekken? De diameter is rond 38mm. Gaat is dit geval om een selene vooras van een Ford 7000.
Hoi, ik heb een John Deere gatopr 855d en ik wil mijn ramen laten doen. Vooral tegen de schittering van de zon, eigenlijk helemaal rondom. Nu heb ik al rondgebeld en gedaan hier in de buurt, maar ik krijg hier nee gaat niet. Weet iemand van jullie iemand? Snap eigenlijk niet waarom het niet zou kunnen (tractors en zo gaat toch ook) bij voorbaat dank
Ik heb sinds de zomer een iseki TX 1500 aangekocht. Sinds deze week heb ik een klepelmaaier voor erachter dus de iseki heeft die hele periode stil gestaan. In de zomer startte deze nog goed (warm weer) maar nu dat het kouder is start hij heel slecht. Het lampje op het dashboard om voor te gloeien brand niet, lampje kan ook stuk zijn natuurlijk. Er komen donker grijs/zwarte plukken rook uit de uitlaat, en na lang aanhouden slaat de motor aan, ook na bijna een minuut voor gloeien. Ik heb geen idee wat het kan zijn, dus hulp is welkom ! Ik heb ook eens in het reservoir van de hydroliek olie gekeken, hoe zie ik als er genoeg olie in zit? En is het normaal dat het reservoir aan de binnenkant roest heeft ? Zie foto...
Ik heb nieuwe dynamo en regelaar geplaats , de kabels 4mm² dynamo nog extra geaard . nu na het starten behoud deze zijn batterijspanning wat normaal zou moeten zijn , na het opvoeren van de gas hendel begint deze te werken rond een spanning van 14 v op 3000 toeren echter 16v wat mij behoorlijk veel lijkt . wanneer we de verlichting aanzetten valt deze terug tot 13.50v , wat denk ik nog steeds meer dan voldoende is. op 300
Hallo , Ik ben van plan om misch een new holland ts te kopen aleen wil ik graag van jullie weten wat jullie ervaring is tussen een ts110 of een ts115 Kzou graag de voor en nadelen willen van alle 2 de moddelen ik denk dat dit een goede trekker zou zijn omdat ik denk dat deze genoeg pk hebben en redelijk compact zijn met toch alles op en je er toch veel mee kan omdat onze velden soms kleiner zijn denk ik dat deze trekker er wel goed voor zou zijn kzou aleen jullie ervaring willen weten met deze trekkers is de 115 veel groter dan de 110 bv graag weten waarom jullie het zon goede trekker vinden of de nadelen Grts
John Deere, New Holland, Fendt… Dit zijn de populairste trekkermerken in jouw sector, blijkt uit onze rondvraag onder 10.881 agrariërs. De rondvraag onder agrarische bedrijven, biedt inzicht in de voorkeuren van boeren in de specifieke sectoren akkerbouw, rundvee, tuinbouw en het totaal van alle agrarische sectoren. In de rundveehouderij is John Deere het belangrijkste merk gevolgd door Fendt. Case IH volgt op ca. 15% en New Holland (14,1%) valt met een vierde plek buiten de top 3. New Holland is in de rundvee t.o.v. de andere sectoren opvallend minder vertegenwoordigd als belangrijkste merk. Deutz en CASE IH zijn binnen de rundvee juist beter vertegenwoordigd dan in de akkerbouw en tuinbouw. Bij akkerbouwbedrijven onderscheiden New Holland en John Deere met ieder ruim 20% zich duidelijk van de concurrerende merken. Fendt (13,2%) en Case IH (12,3%) volgen dicht bij elkaar op plek 3 en 4. Naast John Deere en New Holland is ook Valtra relatief goed vertegenwoordigd bij akkerbouwers als belangrijkste merk. In de Tuinbouw is New Holland het meest dominante merk. Ca. 1 op de 5 geeft aan dat New Holland het belangrijkste merk is. John Deere volgt met 15,2 % en Fendt (13,2%) vervult de derde positie. De resultaten zijn uitgesplitst naar de top 8 belangrijkste trekkermerken. Binnen de tuinbouw is de diversiteit van merken groot waardoor het aandeel overig als vanzelfsprekend ook groot is.
Hallo, Ik ben bezig aan een international 744 met d239 motor waarbij er brandstof lekt langs de verstuivers dus wil ik graag de koperen/messing bussen (tubes) waar de verstuivers in zitten vervangen. Hoe krijg ik deze eruit? Alvast bedankt! SIEBE
Wat BMW en Porsche zijn voor zakenlui, zijn tractoren voor landbouwers. Hoe groter, hoe meer prestige. Veel trekkers komen uit Duitsland. “Een tractor onder de 100 PK is voor een tuinaanlegger.”
Hallo, is de olie van de versnellingbak hetzelfde als die van de achterbrug (hef)? Dank
Hallo allen! even een vraag, op een van mijn eenassige trekkertjes zat een kenteken, die was aangevraagd door de vorige eigenaar in aanloop van de kentekenplicht, toen je alleen een foto van het typeplaatje maar naar RDW sturen moest. Toen hij daarna de trekker verzekeren moest, heeft hij het kenteken meteen weer ingeleverd, vind ik toch jammer, mijn vraag is, kan je zo'n kenteken opnieuw van de RDW krijgen, of moet je dan de hele molen weer door? Heeft iemand hier ervaring mee toevallig?
Sinds vandaag wil de 7710 plots niet meer schakelen. Als de dual power in de laag (schildpadje) staat is er niks aan de hand en kan ik gewoon zoals normaal schakelen maar als de dual power in de hoog staat is het net alsof de versnellingsbak blokkeerd. Als ik de koppeling in trap kan je hem uit de versnelling halen maar krijg je hem geen versnelling weer in. Heeft iemand een idee waar dit aan ligt
Kreeg brief in huis. Moest foto van het type plaatje maken en naar hun sturen. Was benieuwd of dat andeten al mee gemaakt hebben.
Heb een tractor Ford 6600. De koppelingsplaten zitten vast ( gekleefd misschien). Vraag me af of dit pakket d.m.v. een olie druksysteem tegen elkaar word gedrukt of d.m.v. een veren pakket o.i.d? Heb de motor al een uur laten draaien en daarna startend weg gereden. Maar hoe ik ook het koppelings pedaal indruk. Het pakket blijf aan elkaar vast zitten. Wat kan ik eerst nog meer doen, zonder de hele boel uit elkaar te halen?
Ik zou graag een rolbeugel verven Welke kleuren gronverf en lak moet ik nemen Hij zou fordson wit moeten worden
Dinamo is getest, is in orde. Dus kan het alleen de regulator meer zijn die stuk is. Mijn batterij laad niet meer op. Als de traktor draaid meet ik maar 12,45 v op mijn batterij.
Van mijn 432 is de brandstof pomp gerviseerd. De man die de pomp gereviseerd heeft, heeft mij verteld dat de pomp op het maximale staat wat Bosch opgaf. Deze pomp zat op de hele 4 cilinder D serie en vraag mij nu af of die dan niet op de opbrengst staat van bijvoorbeeld van een 439? En of dit iets uit maakt? Ik moet nu als met starten en na het aanslaan even goed gas geven zodat die blijft lopen
Hallo, vanaf welk toerental begint het schadelijk te worden voor de moter op lang termijn? Alvast bedankt
Onze oude MF35 start slecht, tja 4 cylinder . Eigenlijk vrijwel alles al getest en we komen er nog niet echt uit. Met een warme Fohn bij de inlaat start ie echter veel beter en sneller. Nu zie ik wel een voorgloeier / vlamstart gloeier bij Histoparts staan zijn die in te bouwen weet iemand dat of is dat een hele operatie ?? Ik zie wel een dop op de inlaat (foto) Misschien weet iemand de oplossing ?? Hoor graag....
Wat voor olie gebruiken jullie in jullie oldtimers? Voor Motorolie, achterbrug, hydrauliek? Ik heb een bm 320 een daar moet overal 10w30 in maar ik weet nou niet het verschil tussen Stou utto suto en weet ik het
Dag iedereen, Heb laatst een fordson major bijgekocht waarvan de brandstofpomp eraf gehaald is, nu wil ik deze er terug opzetten maar weet niet op hoeveel graden.. Het is niet meer het origineel blok want het nummer start met een S. Het is een pomp met vacuumregeling dus iemand die weet hoe je deze timed en op hoeveel graden deze moet staan? Alvast bedankt😉
Beste tractorfans, mijn Landini 8500 kostte in 1980 plus minus11000 € zijn er mensen die prijzen kennen Adhv facturen van hun jaren 50 tot 90 trekkers ? Mvg towaberg
Sinds kort komen er nogal wat luchtbellen in de opvoerpomp vanuit de brandstofpijp die naar ee kraan loopt. Ik heb de zaak al een paar moeten ontluchten. Ik zie geen lekkage bij de kraan of de brandstofpijp. De tank zit vol, maar als ik de kraan opendraai, hoor ik in de tank toch een soort stroomgeluid. Snap ik eigenlijk niet. Zo veel "technologie" zit er toch niet in de tank? Het is toch gewoon een tank met een dop en een kraan? Ik draai de kraan overigens steeds een aantal slagen open.
Mijn bakolie is veel te bruin wat voor olie moet erin en hoeveel?
Beste forum gebruikers, zoals bekend zijn Ford 590E motoren veel gebouwd en gebruikt, maar ik kan geen nokkenas lagers vinden. Wie kan mij een tip geven waar ik ze zou kunnen krijgen?
Ik ga volgendjaar verhuizen naar de achterhoek hoe doen jullie het transport van bijvoorbeeld een dubbele hark die te hoog isvoor een dieplader je kan er ook gewoon heen rijden maar hoe weet je de weg zie niet echt goede navigatie voor trekkers mvg marco
Dag, Het lampje van de oliedruk van de motor blijft branden. Voorheen was er niet aan de hand, ook niet bij lage toeren. Vorige week ging hij tijdens het rijden plots aan en blijft nu aan. Ik heb de sensor al met een sensor van een andere trekker verwisseld maar dan blijft de lamp evengoed branden. Zonder sensor spuit de olie er flink uit. Ik kan het gat niet dichthouden. Ik heb geen drukmeter dus ik heb geen druk kunnen meten. De kabel van de sensor naar het lampje lijkt in orde en reageert niet op bewegen. Wat is nu de volgende stap? Kabeltje bij het lampje doorknippen en een andere kabel leggen? Drukmeter kopen en op het blok schroeven om te zien hoeveel druk hij geeft? Alvast bedankt voor de reactie.
Het asje waarmee de bedieningshendel voor de hef draait in het aluminium huis wordt aan één kant afgedicht met een o-ring en aan de andere kant met een soort dop. Bij mijn Major is die dop weg. Geeft al met al teveel olielekkage om mee door te rijden. Op bijgevoegde foto kun je zien wat ik bedoel. In het onderdelenboek van Fordson wordt dit onderdeel niet benoemd. Kan op de websites van diverse onderdelenleveranciers ook helemaal niks vinden. Wie weet hoe zo'n afdichtdop heet en/of waar hij verkrijgbaar is. Groet, Driekus
Dag heb een Ford 8630 dual power en na starten wil ie niet altijd direct rijden en slipt in de dual power en de aftaks werk ook niet na poosje spelen met gas gaat de aftakas draaien en doet de dual power het ook heb de afdichtingen in de dual power en voorwiel aandrijving en differencieel allemaal al vernieuwd maar niks helpt de hef en hydraulic werken wel direct na het starten nu las ik wat op een ander forum over een losse hef buis dat dat misschien het probleem kan zijn heeft iemand hier ook wel eens mee te maken gehad
Goedemiddag, Toen ik gisteren de pijlplug van de achterbrug van mijn 305 losdraaide kwam de olie er uit stromen. De hefcilinder is hoogstwaarschijnlijk dus lek. Kan ik de cilinder inclusief bus er uit halen zonder de cabine te demonteren? Of kan ik beter de complete hefdeksel demonteren en meteen kijken of er nog meer aan de hand is? Bij de 100 serie kun je hier heel makkelijk bij en stelt het niet zo veel voor maar met de 300 serie heb ik geen ervaring met het demonteren van de cilinder. Ik had laatst al wel een keer gezien dat mijn heffing onbeladen rustig omhoog gaat is dit hier een teken van?
Hallo, ik heb even een vraag Ik heb ongezien een John Deere Lanz 500 gekocht nu is het probleem dat de trekker niet wil starten (ook niet bij opslepen). Er komt diesel op de plek, rookt enorm maar wil niet aanslaan. kan dat liggen aan de verstuivers? zo niet wat kan het dan wel zijn. Groet Wichmond
Hallo. Ik ben bezig met een ford 3000 te kopen en wil graag weten of die de originele motor heeft. Hij is van 1970 op de motor staat t4 en heeft een cav roterende pomp. Onder de olie filter zit in grote inbusdop in plaats van een vriesdop zo als bij mijn andere ford. Kan dit de originele motor zijn? Wat zegt de type aanduiding t4?
Goedemiddag, ik heb een smalspoor dexta en zou deze graag op normale breedte hebben. Is dit enkel een kwestie van andere trompetten steken met uiteraad langere steekassen en vooras wisselen of is er meer nodig?
Hallo, Wij hebben een international 1055 gekocht met een probleem met de versnellingsbak. Deze had een zeer laag olie niveau in de versnellingsbak. De versnellingsbak maakt een ratelent lawaai vanaf een bepaalde snelheid, als ook wanneer je achterruit rijd en de koppeling in drukt springt hij tussen voor en achteruit. Als je van achteruit gewoon stopt en in hoog wil vertrekken dan krijgt de motor hem niet vooruit. 1,2 3 en 4 schakelen perfect dus nemen aan dat het met de hoog,laag en achterruit vork zal te maken hebben? De cardan naar de voorras is er reeds al af om dit te uitsluiten. Heeft iemand soms iets gelijkaardigs gehad? Alvast bedankt!
Weledelgeleerden, afgelopen week m'n super major met 590E eindelijk gestart. De motor had ik niet los gehad, enkel de kleppen gesteld, thermostaat en radiator vervangen. Helaas heb ik gauw vastgesteld dat zich druk opbouwt in het koelsysteem, er blijven maar lichtbellen naar boven komen. Omdat ik 'm pas afgevuld had heb ik gewacht en natuurlijk wat bijgevuld. Volgende dag weer gestart en tot bedrijfstemperatuur laten komen, helaas blijft hij luchtbellen produceren. Lijkt mij koppakking of cilinderkop als er gassen in het koelsysteem komen. De kop heb ik er af gehaald, maar kan niet vaststellen dat er duidelijk is mis was met de koppakking. Tot nu toe heb ik in de kop ook geen scheurtjes kunnen vinden. Ik wil de kop sowieso schoon laten vlakken, dan is hij beter te inspecteren. Tevens de kleppen en geleiders vernieuwen (speling). Heeft er iemand tips waar specifiek op te letten bij deze motoren m.b.t. de oorzaak van de luchtbellen? Het is een later type industrieblok van '64 met FL kop en mechanische regulateur.
Hallo, heb een John deer gator die warm loopt. Heb de ventilator + thermostaat en de waterpomp vervangen , maar loopt nog steeds warm . Nu komen er bubbels in de radiator vloeistof als ie warm loopt , dus k dacht de koppakking maar getest en deze was goed . Heeft iemand een idee wat het nog zou kunnen zijn ? alvast bedankt
[quote]Witheet waren veel boeren, toen in juli vorig jaar door een agent gericht op de tractor van boer Jouke (toen 16) werd geschoten. "Hij had morsdood kunnen zijn", klonk het verontwaardigd. Waarom haalde de bewuste politieman tijdens een boerenprotest in Heerenveen de trekker over? Die vraag zal hij vandaag zelf bij de rechter in Utrecht moeten beantwoorden.[/quote]
hij is van onderen een beetje kapot hij lekt een klein beetje of zou ik hem kunnen repareren?
Ford 6600. Welke olie moet er in de vuldop vooraan de brandstofpomp. En hoe controleer ik het oliepeil?
Geachte leden, Voor de Ford 1000 serie van 1964 tot 1975 (sowieso tot en met 1968) zoek ik een compleet werkplaatshandboek. Originelen komen zeer zelden voorbij, vandaar dat ik me richt op een namaak exemplaar, maar hiervan worden er verschillende soorten aangeboden. In de VS staan ze ook te koop, maar daar komt zover ik gezien heb eenzelfde bedrag aan verzendkosten bij. Wie weet wat een goede imitatie is van het origineel? Taal engels, duits of nederlands.
Motorgeronk, een daverende knal, gevolgd door gekraak. Pieter Heijboer schrok zich dinsdag een hoedje in zijn Ruurlose woning. Een snelle blik naar buiten. Ontzetting: er was iemand tegen de Kroezeboom geknald! De stokoude eik staat in zijn tuin. De torenhoge, metersdikke woudreus waarop de Ruurloërs zo trots zijn is nu verminkt. Maar ook verloren?
Hallo Nieuw in deze site en in het bezit van een 8 nan zocht ik naar brandstof verbruik.Ik heb namelijk een verschil geconstateerd nl.hoger benzine gebruik dan petroleum.Mijn vraag IS off andere Ford 8nan gebruikes dit ook merken .
Hallo Ik heb een fordson major staan als project en wil deze gaan ombouwen met een 6 cylinder motor in. Wat moet er hiervoor allemaal aangepast worden? Is het moeilijk ? Bedankt
Beste allen, Wij zijn zoekende naar een amerikaanse tractor, voor het landbewerking op Curacao. Het betreft 8 hectare landbouwgrond, dat 20 jaar niet is gebruikt. We willen inzetten om landbouwproducten te cultiveren. We richten ons voor nu op een Ford (onderdelen eenvoudig te importeren) met een minimale vermogen van 95 PK, airco in de cabine, 4WD, laadarm & bak, palletvork voorzijde, cultivator en aanaarder. Het transportmiddel is een 20 FT High Cube zeecontainer. De tractor wordt als multifunctioneel beschouwd en moet hierdoor inzetbaar zijn voor overige doeleinden op het terrein. Kunnen jullie ons hierbij helpen? Groet, Tractoropcuracao!
Met een fors accublok voorop de neus en een grote kiepkar vol aardappelen achter aan de haak reed afgelopen week een elektrische trekker naast de rooimachine op de akker van de Koninklijke Maatschappij Wilhelminapolder (KMWP).
Ik ben Marc, net lid geworden. Ik ga een Fordson Dexta op kuisen enkel voor het plezier, lees tijdsbesteding (gepensioneerd) Wij zijn in het bezit gekomen, via mijn vriend, van een Fordson. Lichten staan in radiator grill. Van welk bouwjaar kan deze zijn ? Welk is de exacte benaming? Ik wil het stuur demonteren, welke is de afmeting van de moer (42-45.) en heeft deze linkse of rechtse draad? Alleszins dank voor het lezen.
De bestuurder van een landbouwvoertuig is maandag aan het eind van de ochtend ernstig gewond geraakt bij een ongeval op de Laagsestraat in Oud Ootmarsum. Hij is met spoed overgebracht naar het ziekenhuis.
Beste, Mijn MAN 2F1 loopt slechts 20 km/h, hoe kan ik de snelheid verhogen van deze kleine tractor. Ik dacht aan andere tandwielen te plaatsen in de beide reductiekasten van de achterwielen, iemand een beter idee?
Goedemiddag, mijn motorblok van mijn fordson super dexta van 1964 heeft vorstschade en is niet meer te redden. Ik vroeg mij af of mensen ervaring hebben met een blok van bijvoorbeeld een ford 4000 of andere er in te zetten? Welke blokken zouden er in passen ook qua aansluiting? Mvg, Daan van der Spek
Hallo iedereen, Ik heb een Ford 3000 gekocht maar de pto doet wat raar. Wanneer ik deze wil inschakelen doet hij het rrrrrrr geluid. Waardoor ik hem moet opzetten wanneer de motor stil staat en hem daarna starten. En ja, u zal misschien denken de koppeling indrukken dat doe ik wel maar nu vroeg ik me af kan het daaraan liggen? Hoe stel ik deze net af? Ik heb hem al een beetje bijgeschroeft zo waar de stang van de koppeling naar de pedaal vertrekt. Maar dit lijkt niet voldoende. Heel af en toe krijg ik hem er wel in. Maar dat is zelden. In bijlage ziet u rechtse vinger waar ik hem al heb bijgerdaait-> (meer ingerdraait.) En links waar ik de koppeling beter kan laten pakken? Of hoe weet ik wanneer deze te los staat en zou kunnen slippen?
Ik zou graag een hydroliekventiel op mijn fordson plaatsen maar kan dit zelfs ik hoorde van iemand dat er een hydroliekpomp achteraan op de cardanas zat zou ik dit bij die van ook kunnen heeft iemand er een foto van waar kan ik zo een pomp en van die hendeltjes krijgen
Dag tractorliefhebbers, ik heb pas een Ford 4000 van 1968 gekocht (met rechte neus zonder koelvinnen). De tractor had bij aankoop al een lekkende achteras waardoor er altijd olie in de velg drupte. Ik heb alles open gedaan en de keerring + lager vervangen maar de as lekt nu nog meer. De olie drupt er echt uit. Wie kan mij helpen? Er is geen oneffenheid in de as zelf maar ik merkte wel dat de keerring soms meedraaide met het wiel dus niet super vast zat.
Beste tractor liefhebbers, ik heb een fordson super-major van 1962. Sinds kort zijn er problemen met het stilleggen van de motor. Eerst bleef enkel de stophendel hangen na het stilleggen. Deze kon ik dan manueel terug zetten. Nu ondervind ik meer en meer problemen om de motor stilgelegd te krijgen en de hendel blijft nog steeds hangen. Bij het stilleggen heeft de motor ook de neiging om hoger in toeren te gaan. Kan iemand mij vertellen hoe het stoppen van de motor juist werkt en weet er iemand wat de oplossing kan zijn. Alvast bedankt. Stef.
Beste leden, Ik heb een Fendt farmer 103 s en ik heb er nooit (start)problemen mee gehad. Ik maak deze week hooi met de trekker en ik laat de trekker s‘nachts buiten staan. Ik stapte vanmiddag op de trekker om te gaan schudden, maar er gebeurde niks. Nadat ik een acculader heb aangesloten op slechts 10 ampere starte hij zonder problemen. Toen ik klaar was met schudden en ik de motor uitzette, wou ik even kijken of hij dan wel startte. Hij startte zonder problemen maar na nog een keer proberen had ik weer hetzelfde probleem. Het lijkt mij sterk dat dit komt door een lege accu, maar heb geen idee waar het aan zou kunnen liggen. Heeft het misschien te maken met het contactslot? En zo ja, zou iemand mij uit kunnen liggen hoe ik met een schroevendraaier de startmotor kan bekrachtigen? Alvast bedankt
Hallo allemaal, Ik me aan het orienteren op een andere tractor. Ik heb nogal wat eisen en een Budget tot E 50.000, het liefst er onder. Omdat ik wel op hellingen bezig ben met hooien moet hij iig vier wiel aandrijving hebben en een eigen gewicht van zo'n 5 ton. Is prettig met de pers en nog een zware aanhanger met hooi. Ook in het bos met boomstammen halen is dat prettig. Verder Denk ik er over om over te stappen naar een frontmaaier, dus fronthef en PTO zijn ook nodig. Vermogen kom ik bij mijn Ford 8210 niet te kort, dus rond de 110 pk is voldoende. Verder merk ik dat het een probleem begint te worden om mensen achter op de kar te hebben met het laden van baaltjes. Daarom ben ik er ook over aan het denken om een Meijer balenverzamelaar en een meijer kleine balen tang te kopen. (iemand ervaring?) Om de balentang te gebruiken is er ook een frontlader nodig. Hier in duitsland rijden bijna alle aanhangers luchtgeremd, dus dat zou ik er ook graag op hebben. (ik leen vaak een aanhanger) . Ik ben niet perse merk gebonden, maar misschien heb ik een lichte voorkeur voor New Holland vanwege mijn ervaringen met de lokale dealer en mijn Ford. De tractor zal zo'n 1 a 2 honderd uur per jaar gebruikt worden. Verder zo min mogelijk electronica, Hydrauliek enzo mag van mij gewoon met Handels bediend zijn. Hoeft niet sexy. Ik maak dit topic vooral aan om wat feedback en nieuwe inzichten te krijgen. Ben ook niet zo heel erg op de hoogte wat er allemaal te koop is van na 2000. Affin, roept u maar. Grts Bouke
Heb net daarvoor een nieuwe voeler geplaatst, en nu de v-riem vervangen maar hij blijft claxoneren terwijl ook het rode temperatuur lampje blijft branden, ook is het net of de brandstof word afgeknepen na ongeveer 5 minuten gebruik, heeft iemand een oplossing?
weet iemand de versnellingen te zitten ????????
Ik ben bezig met het opknappen van een fordson dexta uit 1961. Nu zit er bij mij op het tandwiel dat de brandstof pomp aandrijft aan de voor zijde een poelie gemonteerd. Op tekening staat deze poelie nergens op en ik kan 'm okk nergens vinden. Weet iemand wat de functie kan zijn van deze poelie?
Hallo allemaal Ik heb de keering vervangen op het einde van de trompet (is een keering met een ijzeren behuizing) nu heb ik olie in de achterbrug gedaan en was er niks aan de hand maar nu ik een stukje gereden heb lekt hij weer. Wat kan hier de oorzaak van zijn en is dit op te lossen zonder de tromperaf te halen?
Goede morgen, ik ben in het bezit van een John Deere 1120 met bouwjaar 1968. Hiervan is echter de dynamo stuk en deze werd in het verleden als eens hersteld maar zou niet meer herstelbaar zijn. Blijkbaar zou deze ook zelfs niet meer nieuw verkrijgbaar zijn. Normaal gezien zou je hier een alternator moeten kunnen op monteren ipv een dynamo. Wie kan mij hierbij helpen ? Type alternator ? Bestaat er een support om deze ombouw te doen ? Indien ja, welk onderdeel hiervoor te bestellen. Alvast bedankt voor jullie reactie.
Ik heb mijn McCormick d439 te koop staan, maar nu vraagt iemand: werkt de achromatic goed? We hadden geen flauw idee wat het prc is en of het erop op zit.
Hoi ik heb een fordson super dexta nu is 1 van de aansluitngen op het filterhuis niet meer goed de draad is krom waardoor hij lekt nu zoek ik dus een brandstof filter huis met 3 aansluitingen weet iemand waar dit te vinden is?
Kan de bekleding van het dakluik van een Q cab ook nieuw krijgen? Zoja waar?
Hoe moet ik bij mijn Ford super Dexta de koppeling afstellen? Het gaat mij om de stelbouten die tegen het druklager aan komen. Het gaat mij om de meetgegevens, en hoe je dat meet. Groet, Tonnie Gussinklo.
Kan iemand me zeggen welk lamp (type en wattage) ik nodig heb voor deze socket die boven mijn kenteken zit? Is een led variant een meerwaarde hierin of blijf ik liever bij de klassieke gloeilampen?
Hallo, Ik heb sinds kort een Massey ferguson Fe 35 Deze starte van morgen goed en na 1km rijden( wat goed ging en geen rare geluiden/dingen) viel hij opeens uit. Hij heeft lang stil gestaan en er zat 1/3 diesel in. Na wat rondkijken denk ik dat het probleem gewoon vuil is en ga de komende dagen de tank/leidingen schoonmaken en de filters vervangen. Delen jullie mijn mening dat dit het euvel kan zijn? En dan heb ik nog een tweede vraag. Ik zie op allerlei schema’s dat de plus op de massa zit en de mij op de startmotor. Nu zit het bij mij tractor andersom kan dat kwaad? Hij startte wel gewoon goed en liep toch 1km prima Alvast bedankt Gr sven
Heeft iemand van jullie ervaringen met de webshop voorlader24.nl? De prijzen lijken zeer mooi, maar als ik het adres of handelsregisternummer op zoek, kom ik precies bij iemand anders uit...
Hallo, Ik ben bezig met het opknappen van een laadgraafcombinatie op een ford 3000. De remmen waren slecht en bij controle bleek dat ze helemaal onder de olie/vet zaten. Vermoedelijk doordat de binnenste en buitenste achteras keerring aan vervanging toe is. De as is er nu uit en daarmee kan ik de binnenste keerring vervangen. Om de buitenste keerring te vervangen moet de grote moer (70mm / 2"3/4) van de as los gedraaid worden. Iemand in regio zuidholland (rockanje) die daar een passende sleutel voor heeft liggen? Of andere truuks om deze los te halen? 70mm dop bestellen en zelf wat op lassen kan ook..
Kan een open uitlaat kwaad heb gehoord dat het een tegendruk zou moeten hebben of kun je hem ook beter laten klinken zonder een open pijp
Mijn ford dexta springt op en neer in zijn toerental tussen 800 en 1000 naar mate de motor op temperatuur komt wordt het minder en als hij trekkracht moet leveren is het toerental constant ook als hij koud is. Ik heb inmiddels op advies de brandstofmembraam vervangen en de opvoerpomp ,maar geen beide werkt. Weet iemand een oplossing dan hoor ik het graag. Groet, Lans
Goedendag, Ik zoek voor het demonteren van de plunjers van een minimec brandstofpomp een dop van 19mm en 48 tanden. Op internet staat wel wat, maar dat is allemaal in Engeland of Amerika. Dus hopelijk is er hier iemand die zo'n dop heeft, en hem wil uitlenen. Grt karlo
De stuurbekrachtiging op deze Ford 3000, geleverd als Whitlock 306 werkt niet meer. Daarnaast is de uitvoering en type voorwielophanging niet zoals bij een normale 3000. Normaal gesproken is de stuurbekrachtiging vanaf het stuur richting pomp aangesloten maar dat is hier niet het geval. Iemand die de voorwielophanging herkend en/of weet hoe de werking van deze stuurbekrachtiging werkt? Er zit behoorlijk veel speling op het stuur en aan de rechterkant zou er eigenlijk een bus tussen maar zonder te weten welk type ophanging het is, maakt het zoeken naar de juiste onderdelen wat lastig. De stuurbekrachtigingspomp ga ik er eerst maar eens afhalen en kijken of alles er nog goed uitziet.
Af en toe werk ik met een kleine New Holland T3. Als ik de Cardan inschakel valt die geregeld uit en geeft hij aan dat er niemand op de stoel zit. Maar zit er wel degelijk op en weeg 77 kg. Dat is blijkbaar niet genoeg en daarom valt hij uit in veiligheid. Is er een mogelijkheid om deze sensor af te stellen op gewicht?
Inmiddels twee bestellingen verder heb ik nog steeds niet de juiste olie aftap plug gevonden. Eerst had ik de standaard besteld maar dat blijkt een 7/8 unc te zijn en was te groot in het gat. Ben wat verder gaan zoeken en een 3/4 unf zou moeten passen maar nu blijkt de draad veel fijner te zijn. Hebben jullie ook z’n fijne draad en waar kan ik z’n olie aftapplug vinden ? Ik hoor het graag. Gr, Siem
Mechanische onkruidbestrijding gaat een steeds grotere rol spelen in snijmais. Dat werd duidelijk tijdens de velddemonstratie eggen en schoffelen georganiseerd in het Friese It Heidenskip. Een velddemo vanuit het Deltaplan Agrarisch Waterbeheer (DAW) in samenwerking met adviesbureau Ceres Horti Advice, enkele loonwerkers en het Praktijknetwerk duurzame Snijmaisteelt Veenweide (PSV). Nieuwe Oogst maakte een video.
Hallo allemaal, ik keek vandaag eens naar mijn hydrauliek olie en constateerde dat deze zo goed als op is... Hij lekt wat aan de achterbrug :p. Vandaag na het rijden hingen de banden zelf vol druppels... Zou dit komen door versleten dichtingen? Ook vroeg ik me af hoeveel liter hier ongeveer in kan en welke olie ik het best neem. Alvast bedankt!
De buien van dinsdag waren lekker, maar het blijft gortdroog. Wat te doen tegen verdroging en mislukte oogsten? Robots die met camera’s en lasers het land bewerken, zouden weleens het antwoord kunnen zijn. ,,Levert een 20 procent grotere oogst op.”
Ik ben op zoek naar het Napolione logo in vector formaat zodat ik een nieuwe sticker voor op een Napolione 6000 4RM kan laten maken. Wie kan me helpen?
Beste forummers, de afgelopen weken zo'n 500 baaltjes geperst met de Markznt, en nu wat vraagjes. Het gaat hem wel om een Markant zonder nummer. 1/ Terug proper zetten machibe, stof plakt overal aan het vet, hoe snel weer proper krijgen? Hoe het laatste hooi uit het perskanaal halen? 2/ smeren knoperwieltjes, welke wieltjes zijn dat juist? Glijlagers perskolf, ik heb het ijzer waar dat heen en weer op schuift ingevet...? Aandrijving pick up onder perskolf. Enkel lager aan pick up smeren, die kruiskoppelingen lijken geen nippel te hebben? 3/ vastzetten pick up tijdens wegtransport, is 2 keer na bult in weg naar beneden gevallen, kan je dat ergens vastzetten? Voor de rest werkt het oude beestje voortreffelijk, 2 keer 2 open balen, reden onbekend, 3de keer was het knoop in touwenkast.
Beste leden, het werd tijd te onderzoeken waarom de brandstofmeter van de 5110 al een paar jaar niet meer werkt. Dashboard uit elkaar. als ik brandstofmeter op een lab-voeding aansluit kan ik 'm mooi met t potmetertje laten uitslaan, dus die moet werken. Tankvlotter geeft geleidelijke verandering op de Ohm meter dus die lijkt ook goed. Ooit is er een nieuw kabeltje getrokken vanuit multi-stekker van dashboard naar de tankvlotter. Dus ik wil de bedrading nu goed nalopen want ik begrijp niet wat er fout is, maar toch werkt hij niet. Tevens brand de tanklamp nu ook als de vlotter helemaal niet aangesloten is. Waar kan ik een goed bedradingsschema vanaf halen? Is door 5110 gen 2 met Q-cab van '88. Dus van schema van 5610, 6610, 7610 moet voldoen. Ik heb schema's van internet gehaald, die had iemand ingescand. Maar ik vind ze onduidelijk en er zitten geen poslijsten bij de schema's. In de bijlage een foto van een stukje schema. Maar dit komt niet geheel overeen. Dit is van een De Luxe straddle cab. Niet super de luxe flat deck cab. Dus kan anders zijn.
Beste mensen van dit forum! Onze Fordson Super Major heeft lekkages bij de stang waarop aan beide kanten de pedalen zitten (cross shaft?) die door de achterbak gaat. Waarschijnlijk moeten dus de keerringen vervangen worden. Is dit een kwestie van de olie verwijderen, de pedalen verwijderen, en de oude keerringen vervangen? Of ligt dit niet zo eenvoudig? Ik denk dat het wiel op zijn plaats kan blijven, maar wellicht heb ik dat mis. Erg bedankt alvast
Ik ben bezig met de bedrading te vernieuwen van een deutz d40.2. nu is mijn probleem dat het knipperlicht en remlicht bediend word via 1 lamp. Hoe sluit je dit aan? Wat heb je allemaal nodig? Kan er me daar iemand mee helpen?
Hallo Iedereen, Ik was van de week zand aan het transporteren met mij Ford 7810 en een kipper van ± 5ton. Maar op een gegeven moment begon ik met kippen en toen ging er een rood lampje aan rechtsboven op mijn dashboard samen met de zoemer (ik vermoed geen/te weinig oliedruk). Ik heb toen de tractor direct uitgezet, omdat ik vermoede dat er ergens iets van een leiding zou gesprongen kunnen zijn. Maar dit was niet zo, dus heb ik hem nog eens gestart. De melding kwam direct terug, kippen kon ik, alleen toen ik wilde rijden ging hij niet meer voor- en/of achteruit. Nu is mijn vraag of iemand van jullie toevallig ook ooit zo’n soortgelijk probleem heeft gehad of een vermoeden heeft wat het probleem zou kunnen zijn? Weet ook iemand hoe dit is opgebouwd, of waar ik een werkplaatshandboek zou kunnen bekomen? Julie zijn alvast bedankt voor jullie reacties!
de ford 3000 motor is geheel reviseerd, doch rookt behoorlijk , en een zeer hoog brandstof verbruik, de brandstofpomp is niet gerevisserd , verstuivers wel vernieuwd.wat is de oorzaak ?
Ik heb een fordson major van 1963 met een simms minimec pomp. Omdat ik nog nooit de timing goed heb gecontroleerd ben ik daar vandaag mee gestart. Dekseltje open, op 21° tdc gezet. Pomp verdraaid tot streepjes aan pomp gelijk komen te staan. Op het ronddraaiend onderdeel van de pomp staat een streepje met 's' op vermeld. Dit staat nu ook gelijk met het streepje op het plaatje. Alles terug samengebouwd. Nu start de tractor niet meer. Rookt niets en doet geen enkele compressieslag. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Heb ik iets over het hoofd gezien?
ik heb een iseki tx en 1 van de 2 koplampen gaat altijd stuk en ik heb gemeten aan de stroompunten waar je het peertje is doet voor stroom te geven en op de kapote lamp staat 13 volt en de lamp die niet kapot is en werkt staan 0 volt hoe komt die en wat kan ik er aan doen graag hulp groetjes senne
Hallo allen, ik ben samen met mijn vader bezig met het restaureren van een 5095. Ondertussen hebben wij de versnellingsbak al gereviseerd alleen wij vroegen ons af hoe sterk de as nou is die de aftakas aandrijft. Dit is natuurlijk een standaard as uit een 5000 van 75pk en wij hebben nu +-145 gegokt (6cil met turbo) en zijn hierdoor bang dat deze dat niet aan zou kunnen. Iemand hier ervaring mee?
Woonplaats: Tussen achterhoek en liemers Leeftijd: 41jr Laatst online: 3u geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: