Ford County 1124

County 1124

International Harvester

Op zoek naar een nieuwe tractor 100/120 pk

Hallo allemaal, Ik me aan het orienteren op een andere tractor. Ik heb nogal wat eisen en een Budget tot E 50.000, het liefst er onder. Omdat ik wel op hellingen bezig ben met hooien moet hij iig vier wiel aandrijving hebben en een eigen gewicht van zo'n 5 ton. Is prettig met de pers en nog een zware aanhanger met hooi. Ook in het bos met boomstammen halen is dat prettig. Verder Denk ik er over om over te stappen naar een frontmaaier, dus fronthef en PTO zijn ook nodig. Vermogen kom ik bij mijn Ford 8210 niet te kort, dus rond de 110 pk is voldoende. Verder merk ik dat het een probleem begint te worden om mensen achter op de kar te hebben met het laden van baaltjes. Daarom ben ik er ook over aan het denken om een Meijer balenverzamelaar en een meijer kleine balen tang te kopen. (iemand ervaring?) Om de balentang te gebruiken is er ook een frontlader nodig. Hier in duitsland rijden bijna alle aanhangers luchtgeremd, dus dat zou ik er ook graag op hebben. (ik leen vaak een aanhanger) . Ik ben niet perse merk gebonden, maar misschien heb ik een lichte voorkeur voor New Holland vanwege mijn ervaringen met de lokale dealer en mijn Ford. De tractor zal zo'n 1 a 2 honderd uur per jaar gebruikt worden. Verder zo min mogelijk electronica, Hydrauliek enzo mag van mij gewoon met Handels bediend zijn. Hoeft niet sexy. Ik maak dit topic vooral aan om wat feedback en nieuwe inzichten te krijgen. Ben ook niet zo heel erg op de hoogte wat er allemaal te koop is van na 2000. Affin, roept u maar. Grts Bouke

Claas Lexion 440

Laatste 1 reacties (6 totaal)

Ford 5110 - Elektrisch schema gevraagd: probleem tankvlotter, tankmeter tanklampje

Beste leden, het werd tijd te onderzoeken waarom de brandstofmeter van de 5110 al een paar jaar niet meer werkt. Dashboard uit elkaar. als ik brandstofmeter op een lab-voeding aansluit kan ik 'm mooi met t potmetertje laten uitslaan, dus die moet werken. Tankvlotter geeft geleidelijke verandering op de Ohm meter dus die lijkt ook goed. Ooit is er een nieuw kabeltje getrokken vanuit multi-stekker van dashboard naar de tankvlotter. Dus ik wil de bedrading nu goed nalopen want ik begrijp niet wat er fout is, maar toch werkt hij niet. Tevens brand de tanklamp nu ook als de vlotter helemaal niet aangesloten is. Waar kan ik een goed bedradingsschema vanaf halen? Is door 5110 gen 2 met Q-cab van '88. Dus van schema van 5610, 6610, 7610 moet voldoen. Ik heb schema's van internet gehaald, die had iemand ingescand. Maar ik vind ze onduidelijk en er zitten geen poslijsten bij de schema's. In de bijlage een foto van een stukje schema. Maar dit komt niet geheel overeen. Dit is van een De Luxe straddle cab. Niet super de luxe flat deck cab. Dus kan anders zijn.

New Holland 8360

Laatste 1 reacties (6 totaal)

Fordson E27N

Ford 8830

Laatste 1 reacties (31 totaal)

Same Meerdere

Laatste 1 reacties (27 totaal)

Ford 5610

Laatste 1 reacties (6 totaal)

Werktuigen Voorlader - Kun je in plaats van een 3de functie ventiel ook de aansluitingen achterop gebruiken?

Goedendag, als ik op een voorlader een werktuig wil koppelen met hydrauliek dan moet je daar ook een aansluiting voor hebben. Nu kun je zo'n 3de functie kit kopen. Dan heb je wat slangen, beugels en een elektrisch ventiel die je dan bedient met het knopje op de joystick. Nu zie ik van die kits te koop staan (USA) voor $925 (dollar dus) Wat ik mij afvraag, kan het ook met de ventielen achterop? Daar zitter er 4 (dus 2 hendels naast de stoel en 2 setjes van 2 aansluitingen. Dus dat je dan 2 lange slangen neemt met male-female koppelingen en wat beugels zo de aansluiting maakt op de voorlader en dan de 3de functie bedient met de hendel naast je stoel? Of werkt dat gewoonweg niet en is dit te simpel gedacht? ***** Reden: (lang verhaal) Ik heb nu een balenprikker op de voorlader voor het vullen van mijn hooiruif. (ronde gewikkelde hooibalen) De oude situatie: De hooibalen komen vanaf de overbuurman die voorheen werden gebracht door de buurman's hulp/tuinman met de buurman zijn trekker (met zo'n balendrager achterop) Hij zetten de balen dan op een pallet op mijn oprijdpad en ik zette met mijn trekker de pallets weg. Uiteindelijk pak ik dan met de prikker in mijn voorlader een baal als ik m nodig heb. Huidige situatie. De buurman's tuinman/hulp is langdurig ziek en niet zeker of ie terugkomt. Dus ik zelf hooi halen. Met mijn trekker naar de overkant, Dan zijn trekker starten, baksleep erafhalen omrijden want de balentransport drager moet in de achterhef en die ligt ergens anders op het erf. Kost tijd omdat alles op een andere plek ligt. Onhandig is dat de balen 2 hoog zijn gestapeld dus dan loop je best even te klieren. Dan met zijn trekker daar de balen op een palet zetten en ik met mijn trekker met palletvork achterop de balen thuis brengen. laatste keer konden we de sleutel niet vinden van zijn trekker. Zijn balentransportdrager past niet in mijn hef vanwege CAT2 of 3 (zijn trekker) vs CAT1 pennen. Dus uiteindelijk alles met de prikker gedaan, met de prikker één baal op een pallet gezet en de tweedebaal in de prikker gelaten en die naar thuis gereden. vervolgens zorgen dat alles op pallets staat en de gaten dichtplakken. Nu aan het kijken voor een klem in de voorlader, dan kan ik makkelijker, in minder tijd, 2 balen in één rit halen en dat ze heel blijven. ****

Hanomag22


Foto’s
9
Video’s
0
Topics
0
Reacties
473
Stemmen
125
Volgers
1

Over mij

Woonplaats: Tussen achterhoek en liemers
Leeftijd: 41jr
Laatst online: 7u geleden

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering